Mini Clubman All4: Prvý Cooper so štvorkolkou prichádza

Pohon oboch náprav All4 nie je síce pri značke Mini novinkou, vyhradený bol však len pre crossovery Countryman a Paceman. Teraz sa dostáva aj do menšieho modelového radu Clubman. A to priamo do výkonných verzií S a SD.

Clubman All4 vychádza z verzií Cooper S, čo znamená
väčšie sacie otvory a v nárazníkoch a sací otvor v kapote. Pribudli však
plakety All4. Exkluzívne je k dispozícii modrý lak Digital Blue Metalic.
Clubman All4 vychádza z verzií Cooper S, čo znamená väčšie sacie otvory a v nárazníkoch a sací otvor v kapote. Pribudli však plakety All4. Exkluzívne je k dispozícii modrý lak Digital Blue Metalic.
Autor: Mini

Britské Mini chrlí novinky jednu za druhou. A to napriek tomu, že obišlo najväčšiu americkú motorshow v Detroite. Tesne po zatvorení brán Cobo Centra predstavilo najvýkonnejšiu verziu kabrioletu Cooper JCW a teraz pridáva Clubman All4. Pre Mini ide o významný posun, pretože pohon oboch náprav bol doteraz výsadou väčších modelov Countryman a Paceman. Po prvýkrát v histórii sa tak systém All4 dostáva aj do menšieho modelu Cooper Clubman. Umožnila to modulárna platforma UKL1, pripravená aj pre zástavbu 4×4.

Clubman síce nie je malý Cooper, medzigeneračne sa toto kombi rozmermi, najmä dĺžkou 4 253 mm a šírkou 1 800 mm, dotiahlo k svojim väčším súrodencom, ale stále nejde o plnohodnotný Countryman. Pravda však je, že systém All4 pochádza práve z tohto modelu. To znamená predné kužeľové súkolesie, odvádzajúce hnací moment k zadnej náprave a viaclamelovú spojku umiestnenú pri diferenciáli zadnej nápravy. Za normálnych okolností využíva Clubman All4 len pohon predných kolies, čo znižuje straty krútiaceho momentu v prenose až o 30 %.

V štandarde obúva Clubman All4 17-palcové disky kolies.
Voliť však môžete aj 18- a 19-palcové kolesá.
V štandarde obúva Clubman All4 17-palcové disky kolies. Voliť však môžete aj 18- a 19-palcové kolesá.
Autor: Mini

Len čo však dôjde strate trakcie prednej nápravy, putuje potrebná dávka energie k zadným kolesám. A nielen to, systém je spojený s dynamickou kontrolou stability DSC, ktorej riadiaca jednotka spracúva vstupné údaje o rýchlosti, akcelerácii, decelerácii, priečnom zrýchlení a uhle natočenia volantu. Vďaka tomu dokáže pribrzďovaním jednotlivých kolies preniesť maximum záberu na kolesá s najlepšou trakciou a zároveň sa podieľať na vektorovaní sily v prospech lepšej stability v zákrutách. Nechýba ani elektronická uzávierka predného diferenciálu EDLC.

Schopnosti systému All4 vylepšuje výber najvýkonnejších pohonných jednotiek, aké sú s výnimkou ostrých verzií John Cooper Works pre Clubman k dispozícii. Pod jeho kapotou tak nájdeme preplňovaný benzínový 4-valec 2,0 TwinPower Turbo (141 kW) pre verziu Cooper Clubman S All4 alebo naftový motor 2,0D (140 kW) pre Cooper Clubman SD All4. Kým benzínový agregát je spojený štandardne so 6-stupňovým manuálom a za príplatok s 8-stupňovým automatom Steptronic, pre diesel je vyhradená len automatická prevodovka.

Interiér je vybavený v štandarde športovými sedadlami a
koženým športovým volantom, čo zodpovedá úrovni Cooperu S. Aj tu však
nájdete plakety All4.
Interiér je vybavený v štandarde športovými sedadlami a koženým športovým volantom, čo zodpovedá úrovni Cooperu S. Aj tu však nájdete plakety All4.
Autor: Mini

Čítajte viac

Benzínový Clubman All4 akceleruje na stovku za sedem sekúnd, s automatom dokonca o desatinu rýchlejšie, a naftový za 7,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 225, respektíve 222 km/h pre Clubman SD. Svoje schopnosti dávajú novinky najavo exteriérovým balíkom verzií S, čo znamená väčšie sacie otvory pre prívod vzduchu k brzdám, chrómovanú lamelu v prednej maske, prídavný sací otvor v kapote či zadný difúzor. Nechýbajú ani plakety All4. Exkluzívne je k dispozícii nová modrá metalíza Digital Blue. Štandardné 17-palcové disky možno zameniť za príplatkové osemnástky a devätnástky.

Interiér Clubmanu All4 je vybavený športovými sedadlami a športovým koženým volantom. K dispozícii sú všetky technologické vychytávky od asistenčných systémov cez adaptívne tlmiče a navigáciu Professional až po head-up displej. Sympatické je, že pohon All4 nijako neobmedzil úžitkové vlastnosti tohto kompaktného kombi. Za zadnými krídlovými dverami tak zostáva rovnakých 360 litrov pre batožiny. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 vzrastú prepravné kapacity Clubmanu All4 na 1 250 litrov.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 254
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 441
Rázvor náprav (mm) 2 670
Objem kufra (l) 360 – 1 250

Technické údaje

Verzia Clubman S All4 Clubman SD All4
Valce/ventily 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1 995
Max. výkon (kW/ot.) 141/5 000 140/4 000
Krút. moment (Nm/ot.) 300/1 250 400/1 750
Prevodovka 6M/8A 8A
0 – 100 km/h 7,0/6,9 7,2
Max. rýchlosť (km/h) 225/225 222
Spotreba na 100 km (l) 6,9/6,3 4,8
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

diaľnica, cesta, autá, doprava

Diaľnica sa v poli pri Žiline neskončí

08.12.2016 20:00

V roku 2018 bude hotová prvá časť južného obchvatu Žiliny v úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Súčasťou jej výstavby však nie je diaľničný privádzač.

mc donalds, McDonald’s, Nostalgia, obchodná ulica,

McDonald's presunie mimoamerické sídlo z Luxemburska do Británie

08.12.2016 19:36

Americký reťazec reštaurácií s rýchlym stravovaním McDonald's presunie svoje daňové sídlo pre zahraničné operácie z Luxemburska do Británie.

cunami

Šalamúnove ostrovy zasiahlo silné zemetrasenie, hrozí cunami

08.12.2016 19:35

Zemetrasenie s magnitúdou 7,7 zasiahlo o 18.38 h SEČ Šalamúnove ostrovy ležiace v Tichomorí. Vydali výstrahu pred vlnou cunami.

autobus, mhd, šofér, železničná stanica Nové mesto

Bratislava kúpi 90 nových autobusov

08.12.2016 19:32

Bratislava vymení autobusy mestskej hromadnej dopravy, kúpia 90 nových.