Porsche 911R: Atmosférický klasik dorazí do Ženevy. Aj s manuálom

Porsche vlani v modelovom rade 911 presedlalo na turbomotory. Vyznávačov puristickej klasiky tým ale príliš nepotešilo. Odpustkom by sa mala stať limitovaná séria Porsche 911 R s manuálnou prevodovkou a najmä atmosférickým 6-valcom s objemom štyroch litrov.

29.01.2016 18:00
Porsche 911 R - 2016 Foto:
Porsche 911R má potešiť vyznávačov puristickej klasiky. Nízka hmotnosť a 4-litrový 6-valec s manuálnou prevodovkou sú tým pravým receptom na úspech. Základom novinky sa má stať verzia GT3.
debata

Ani Porsche sa nevyhlo downsizingu a turbomotorom, do ktorých ho dotlačili tvrdé emisné limity. Vlani to poznačilo najmä kultový modelový rad 911. Ten zamenil tradičné atmosférické 6-valce s objemom 3,4 a 3,8 litra za menšie „oturbené“ trojlitre. Výkonu aj krútiacemu momentu to síce pomohlo, ale vyznávači atmosférickej klasiky z toho neboli nadšení. Z ponuky navyše vypadlo aj Porsche 911 GTS, takže jedinými verziami s atmosférickými motormi ostali prakticky okruhové Carrery GT3 a GT3 RS.

Podľa austrálskeho Motoringu však Porsche chystá na ženevský autosalón prekvapenie. Práve pre vyznávačov klasiky. Malo by ísť o Porsche 911 R, vychádzajúce z GT3. Ako inak, s atmosférickým štvorlitrovým 6-valcom. Odkazovať má na prvé ostré verzie Porsche 911 z konca šesťdesiatych rokov. Na jeho adresu sa pre Motoring vyjadril August Achleitner, viceprezident modelového radu 911. Síce odmietol pôvodné informácie, že má vzniknúť 600 až 800 vozidiel, no zároveň potvrdil, že pôjde o limitovanú edíciu.

Novinka by mala spojiť dizajn Carrery a čiastočne techniku GT3. Špekuluje sa o výkone 386 kW a krútiacom momente 460 Nm. Na rozdiel od GT3 s dvojspojkovou prevodovkou PDK, má však toto puristické kupé, ktoré prejde výraznou odtučňovacou kúrou, dostať 6-stupňový manuál. Čo je rozhodne dobrá správa. Dvadsaťpalcové disky kolies s centrálnou maticou majú ukrývať karbón-keramické brzdové kotúče. Od bežných verzií 911 sa bude 911 R líšiť aj športovým paketom.

Očakávať tak môžeme nové nárazníky, prahy a rozšírené blatníky. Interiér bude v prospech nižšej hmotnosti pozbavený akéhokoľvek luxusu. Klimatizácia? Audiosústava? Zabudnite! Ak, tak len za príplatok. Chýbať budú totiž dokonca aj vnútorné kľučky dverí, ktoré nahradia látkové pútka. Novinka by tak mohla čiastočne zastúpiť pozíciu pôvodného Porsche 911 GTS, ktorého facelift, celkom isto už s turbomotorom, príde najskôr na budúci rok.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #Porsche 911 R
Články podľa značiek