BMW 330e: Nový Plug-in hybrid má 185 kW a spotrebu dva litre

BMW rozširuje ponuku dobíjateľných hybridov. Po BMW X5 xDrive 40e a 225xe prichádza na rad zlatý stred v podobe trojkového radu s označením 330e. Exceluje nízkou spotrebou aj dynamikou, ktorej pomáha elektromotor.

06.02.2016 07:00
debata (5)
Navonok sa dobíjateľné BMW 3 líši od klasických... Foto: BMW
BMW 330e - 2016 Navonok sa dobíjateľné BMW 3 líši od klasických súrodencov len krytom konektora na ľavom prednom blatníku a modrými strmeňmi kotúčových bŕzd.

Nemecké prémiové značky vsádzajú na plug-in hybridy. Je to relatívne elegantné riešenie, ako sa vyrovnať s emisiami a pritom neokradnúť zákazníkov o dynamickú jazdu. Vie to aj BMW, ktoré už má na trhu svoje dobíjateľné SUV X5 sDrive40e aj kompaktný van 225×e so štvorkolkou. A teraz pridáva plug-in hybridný systém do svojho kľúčového modelového radu 3. Hoci označenie 330e evokuje 6-valcový motor, nenechajte sa pomýliť. Výkonu má ale dosť.

Pod kapotou pracuje preplňovaný 4-valec 2,0 TwinPower Turbo, naladený na 135 kW a 290 Nm krútiaceho momentu, spojený s elektromotorom v 8-stupňovej prevodovke Steptronic, ktorý dosahuje výkon 65 kW a krútiaci moment 250 Nm. Celkový výkon sústavy je 185 kW a 440 Nm. A to je už dosť na to, aby aj napriek vyššej hmotnosti akcelerovala plug-in hybridná trojka z nuly na stovku za 6,1 sekundy. Elektromotor dokáže totiž okrem výkonu ponúknuť spaľovaciemu agregátu, napríklad pri predbiehaní, dodatočných 100 a krátkodobo až 250 Nm. A 330e sa nemusí hanbiť ani za svoju maximálnu rýchlosť. Ručička rýchlomeru sa zastaví až pri 225 km/h.

Plug-in hybridnú sústavu tvorí motor 2,0... Foto: BMW
BMW 330e - 2016 Plug-in hybridnú sústavu tvorí motor 2,0 TwinPower Turbo a alektromotor v 8-stupňovej prevodovke Steptronic. Spoločný výkon sústavy je 185 kW.

Pochopiteľne, tým najdôležitejším je spotreba. Mníchov udáva, že vďaka čisto elektrickému dojazdu do vzdialenosti 40 km, a to rýchlosťou až do 120 km/h, ale tiež rekuperácii brzdnej energie si 330e vystačí na 100 km jazdy s 1,9 až 2,1 litrami benzínu. Aspoň papierovo. Energia je uskladnená li-ion akumulátore s kapacitou 7,6 kWh umiestnenom pod podlahou batožinového priestoru. Jeho nabíjanie trvá z bežnej elektrickej siete tri hodiny. Ak máte v garáži nabíjačku BMW iWallbox, čas sa skráti na dve hodiny a 12 minút. Sympatické pritom je, že 330e ponúka stále slušný batožinový priestor s objemom 370 litrov a sklápateľné zadné operadlá v pomere 40:20:40.

V interiéri upozorňuje na ekologický pohon... Foto: BMW
BMW 330e - 2016 V interiéri upozorňuje na ekologický pohon zmenená grafika rozhrania iDrive so špecifickými funkciami. Jazdný režim vyberá vodič ovládačom na stredovej konzole.

A neprišlo ani o tradičné rozdelenie hmotnosti 50:50 medzi obe nápravy, takže by malo ponúknuť v zákrutách takmer identickú stabilitu ako jeho konvenční benzínoví a naftoví súrodenci. Vodič vyberá podobne ako pri systéme Driving Experience Control jeden z troch jazdných režimov. Tentoraz majú však názvy Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery. Pri prvom z nich spolupracujú motor a elektromotor podobne ako pri hybride. Je teda možná aj jazda na elektrinu, no maximálne do rýchlosti 80 km/h. Tento mód sa aktivuje automaticky pri každom naštartovaní. V móde MaxDrive využíva vozidlo výlučne elektrickú energiu.

Jediným poznávacím znamením je zozadu nápis 330e. Foto: BMW
BMW 330e - 2016 Jediným poznávacím znamením je zozadu nápis 330e.

Režim Save Battery zas zámerne udržuje batérie nabité, alebo ich dobíja okamžite, ako klesne stav ich kapacity pod 50 %. Túto energiu môžete neskôr využiť tam, kde to plánujete, napríklad v uliciach miest alebo bezemisných zónach. Okrem toho sú k dispozícii aj štandardné jazdné profily Eco Pro, Sport a Comfort, prispôsobené plug-in hybridnému pohonu. Narábať s energiou čo najefektívnejšie pomáha riadiaci modul BMW ConnectedDrive, ktorý úzko spolupracuje s navigáciou. Využíva napríklad údaje o profile trasy. Ako? Zvyšuje podiel práce elektromotora v meste, pri stúpaní alebo maximalizuje rekuperáciu akumulátorov pri jazde zo svahu.

Navonok sa BMW 330e nelíši od bežných trojkových modelov. Hlavným poznávacím prvkom je tak kryt konektora na ľavom prednom blatníku a označenie verzie, mimo iného aj na zadnom stĺpiku. Ani v interiéri nenájdete okrem špecifickej grafiky rozhrania iDrive a prístrojového panelu zásadné odlišnosti. Výhodou je, že každé BMW 330e je vybavené prídavným kúrením s výkonom piatich kilowattov. Novinka sa dodáva len vo verzii sedan. a so zadným náhonom. Premiéra síce prebehla už vlani na jeseň v Paríži, no do predaja sa BMW 330e dostáva až v týchto dňoch.

Technické údaje

Motor 2,0 TwinPower Turbo/elektromotor
Zdvihový objem (ccm) 1 997/-
Max výkon (kW) 135/65
Max. krút. moment (Nm) 290/250
Celkový výkon sústavy (kW) 185
Celkový krút. moment (Nm) 420
Max. rýchlosť(km/h) 225
0 – 100 km/h (s) 6,1
Elektrický dojazd 40 km/h
Spotreba na 100 km (l) 1,9 – 2,1
BMW 330e - 2016
BMW 330e - 2016
+15BMW 330e - 2016

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #plug-in hybrid #BMW 3 #BMW 330e
Články podľa značiek