Mercedes-Benz E: Vieme viac o jeho motoroch

Svetová premiéra novej generácie éčka sa konala začiatkom januára v Detroite. Stuttgart si ale nechal podrobné technické parametre stále pre seba. Teraz však vieme, že ponuka motorov sa zo súčasných troch rozšíri v júni na dvojnásobok. AMG príde neskôr.

Nová trieda E odštartuje kariéru len s tromi motormi,
9-stupňovými automatmi a so zadným náhonom. Ďalšie verzie prídu až v
druhej polovici roka a AMG až v roku 2017.
Nová trieda E odštartuje kariéru len s tromi motormi, 9-stupňovými automatmi a so zadným náhonom. Ďalšie verzie prídu až v druhej polovici roka a AMG až v roku 2017.
Autor: Mercedes-Benz E

V prvej vlne bude nový Mercedes-Benz triedy E k dispozícii len s troma pohonnými jednotkami. Kariéru odštartuje vo verziách E 200 (135 kW) a E 220d (143 kW) so 4-valcovými motormi a E 350d (190 kW) so 6-valcovým agregátom. Všetky sú pritom spojené výlučne s 9-stupňovým automatom 9G-Tronic a so zadným náhonom. Už začiatkom leta však Mercedes-Benz ponuku rozšíri, a to pomerne radikálne.

Štvorvalcové benzínové éčko E 200 a E 220d bude možné skombinovať s manuálnou prevodovkou, ale aj pohonom oboch náprav 4Matic. Nad E 200 sa postaví výkonnejší benzínový 4-valec E 250 s výkonom 155 kW a E 300 so 180 kW. Okrem toho príde na trh hybridná verzia E 350e, ktorá skombinuje 4-valec z E 250 (155 kW) a elektromotor v prevodovke s výkonom 60 kW. Na vrchol hierarchie sa postaví 6-valcová benzínová verzia E 400 4Matic, ktorá ponúkne 245 kW.

Čítajte viac

To však len dočasne, pretože v prvej polovici roku 2017 nás čaká premiéra 8-valcových verzií s dvojicou turbodúchadiel E 63 AMG a E 63 S AMG, prvýkrát spojených s 9-stupňovým automatom. Horšou správou je, že najsilnejší trojlitrový diesel pre E 350d bude možné skombinovať so štvorkolkou 4Matic tiež až od budúceho roka. Podobne to bude s benzínovým E 350 4Matic, ktorý by mal prísť dokonca ešte neskôr. Do predajní dorazí novinka v apríli, teda až mesiac po európskej premiére v Ženeve.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Mercedes chce batériami prevalcovať Teslu

16.06.2016 12:00

Koncern Daimler investuje astronomických 14,5 miliardy eur do vývoja motorov a elektrických systémov. Výsledkom majú byť aj batérie, ktoré zabezpečia dojazd 500 km bez zvýšenia hmotnosti. Majú byť lepšie ako v Tesle.

Toyota RAV4 Hybrid - 2016

Millward Brown: Najhodnotnejšou značkou je Toyota. Po prvý raz bodujú aj Porsche či Tesla

15.06.2016 16:00

Pravidelný rebríček spoločnosti Millward Brown ukazuje, že hodnota značky nemusí zodpovedať jej postaveniu na trhu. Taký VW predal za prvý štvrťrok viac áut ako Toyota, no v prvej stovke by ste ho hľadali márne. Medzi automobilkami vládne Toyota a za ňou BMW a Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz GLC Coupé Concept - 2015

Mercedes chystá pre Paríž SUV na elektrinu. Dojazd má byť 400 km

13.06.2016 19:00

Nie je tajomstvom, že Stuttgart pripravuje do roku 2020 štyri nové elektromobily. Medzi nimi bude novinka aj v triede populárnych SUV. Koncept na túto tému privezie už v septembri do Paríža. Tesla Model X tak dostane zakrátko konkurenta.

sýria, islamský štát, teroristi, ozbrojenci,

Islamský štát stráca územie. Porazený nie je

30.06.2016 14:00

Boj s teroristickou organizáciou Islamský štát je úspešný. Aspoň to tak vyzerá na mape. Podľa Bretta McGurka stratil IS v Iraku už 47 percent územia, ktoré kontroloval.

Robert Kaliňák

Vláda nesúhlasí s vyslovením nedôvery Kaliňákovi

30.06.2016 13:32

Vláda nesúhlasí s návrhom skupiny poslancov na vyslovenie nedôvery podpredsedovi vlády a zároveň ministrovi vnútra Robertovi Kaliňákovi.

Británia, boris johnson

Boris Johnson sa nebude uchádzať o kreslo britského premiéra

30.06.2016 13:15, aktualizované: 13:36

Niekdajší starosta Londýna Boris Johnson sa nebude uchádzať o vedenie Konzervatívnej strany a teda ani o post britského premiéra.

Miroslav Lajčák

Vláda schválila program predsedníctva v Rade EÚ

30.06.2016 13:00, aktualizované: 13:32

Vláda schválila program predsedníctva v Rade EÚ. Má tri časti – politický rámec, naše priority a tretia časť hovorí, kam sa chceme v jednotlivých agendách dostať.