Renault Kwid: Príde indický hit do Európy? Stáť by mohol len 4 000 €

Šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn síce vlani poprel, že by malý lacný indický crossover zamieril pod logom Dacie do Európy, ale fotografie zamaskovaného Kwidu na nemeckých značkách naznačujú čosi celkom iné. V Indii stojí len 3 600 eur.

Renault Kwid - špionážne foto
Indický Renault Kwid jazdiaci na nemeckých značkách? Nie, toto bude s najväčšou pravdepodobnosťou európska verzia s logom Dacie.
Autor:

Renault Kwid nie je európskym zákazníkom známy. Tento malý crossover, ktorému predchádzal rovnomenný futuristický koncept na motorshowv Dillí, bol totiž pôvodne vyvíjaný pre Indiu. A Renault ním trafil klinec priamo po hlavičke. Vďaka cene len necelých 3 600 eur (!) sa stal v domovskej krajine doslova trhákom a zatienil aj projekt najlacnejšieho auta planéty – Tata Nano. Pochopiteľne, hneď od začiatku sa objavili špekulácie, že 3,7 metra dlhý hatchback so zvýšeným podvozkom by bol ideálnym doplnkom portfólia Dacie aj v Európe. Lenže Carlos Ghosn, šéf aliancie Renault-Nissan, podobné úvahy popieral.

Renault Kwid sa stal v Indii doslova trhákom. Poháňa ho
3-valec s objemom 0,8 litra a výkonom 40 kW. Napriek extrémne nízkej cene
môže byť však na palube aj dotykový displej.
Renault Kwid sa stal v Indii doslova trhákom. Poháňa ho 3-valec s objemom 0,8 litra a výkonom 40 kW. Napriek extrémne nízkej cene môže byť však na palube aj dotykový displej.
Autor: Renault

Čítajte viac

Teraz sa ale na holandskom webe Autos Blog objavila snímka maskovaného Kwidu jazdiaceho na nemeckých značkách. A načo by výrobca tajil čosi, čo už dávno svet pozná? Takže je na mieste tvrdiť, že Ghnosove slová boli len zásterkou a že pod mätúcimi nálepkami karosérie sa skrýva Kwid s maskou a logom Dacie. Navyše je Kwid vyvinutý na platforme CMF-A, ktorá je určená novej rodine ultralacných áut, pripravený aj pre zástavbu v Európe potrebných bezpečnostných systémov ako ABS, ESP či airbagov, ktoré sú v Indii skôr výnimkou ako pravidlom. V kariére na starom kontinente mu tak nič nebráni.

Pochopiteľne, Renault Kwid, alebo skôr Dacia Kwid, spĺňajúca európske emisné a bezpečnostné predpisy si neudrží zázračne nízku indickú cenu. No jej základ je i tak dostatočne lacný na to, aby mohla rozvíriť vody v lowcostovom segmente. Otázne je, či by malo význam preniesť jej výrobu do Rumunska. Nízka cena v Indii je totiž práve výsledkom skutočnosti, že až 60 % všetkých komponentov pochádza z indického regiónu Chennai, kde je Kwid produkovaný. Poháňa ho výlučne 3-valcový motor 0,8 i (40 kW). V Indii zaznamenal obrovský úspech. Len za prvé dva mesiace mal Renault na stole 70 000 objednávok.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Dobrý anjel

DOBRÝ ANJEL - nezisková organizácia

27.03.2017 00:02

Systém, ktorý pravidelnými mesačnými finančnými príspevkami pomáha rodinám s deťmi, kde je niekto chorý na rakovinu, alebo dieťa trpí na inú zákernú diagnózu.

SOLAR Hvezdáreň Senec

SOLAR Hvezdáreň Senec

26.03.2017 23:52

Astronomické združenie SOLAR Hvezdáreň Senec.

Rusko, prehliadka, vrtuľník

Nehodu vojenského vrtuľníka na Ukrajine neprežilo 5 ľudí

26.03.2017 21:42

Životy piatich ľudí si vyžiadala nehoda vrtuľníka ukrajinskej armády, ktorý sa zrútil blízko vojnovej oblasti na východe Ukrajiny.

Bojko Borisov

V odhadoch výsledkov bulharských volieb vedie GERB

26.03.2017 20:18

Najlepší výsledok v predčasných parlamentných voľbách v Bulharsku dosiahla podľa prvých odhadov stredopravicová strana Občania za európsky rozvoj Bulharska.