Renault Kwid: Príde indický hit do Európy? Stáť by mohol len 4 000 €

Šéf aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn síce vlani poprel, že by malý lacný indický crossover zamieril pod logom Dacie do Európy, ale fotografie zamaskovaného Kwidu na nemeckých značkách naznačujú čosi celkom iné. V Indii stojí len 3 600 eur.

04.02.2016 18:00
Renault Kwid - špionážne foto Foto:
Indický Renault Kwid jazdiaci na nemeckých značkách? Nie, toto bude s najväčšou pravdepodobnosťou európska verzia s logom Dacie.
debata (9)

Renault Kwid nie je európskym zákazníkom známy. Tento malý crossover, ktorému predchádzal rovnomenný futuristický koncept na motorshowv Dillí, bol totiž pôvodne vyvíjaný pre Indiu. A Renault ním trafil klinec priamo po hlavičke. Vďaka cene len necelých 3 600 eur (!) sa stal v domovskej krajine doslova trhákom a zatienil aj projekt najlacnejšieho auta planéty – Tata Nano. Pochopiteľne, hneď od začiatku sa objavili špekulácie, že 3,7 metra dlhý hatchback so zvýšeným podvozkom by bol ideálnym doplnkom portfólia Dacie aj v Európe. Lenže Carlos Ghosn, šéf aliancie Renault-Nissan, podobné úvahy popieral.

Renault Kwid sa stal v Indii doslova trhákom.... Foto: Renault
Renault Kwid - 2016 Renault Kwid sa stal v Indii doslova trhákom. Poháňa ho 3-valec s objemom 0,8 litra a výkonom 40 kW. Napriek extrémne nízkej cene môže byť však na palube aj dotykový displej.

Teraz sa ale na holandskom webe Autos Blog objavila snímka maskovaného Kwidu jazdiaceho na nemeckých značkách. A načo by výrobca tajil čosi, čo už dávno svet pozná? Takže je na mieste tvrdiť, že Ghnosove slová boli len zásterkou a že pod mätúcimi nálepkami karosérie sa skrýva Kwid s maskou a logom Dacie. Navyše je Kwid vyvinutý na platforme CMF-A, ktorá je určená novej rodine ultralacných áut, pripravený aj pre zástavbu v Európe potrebných bezpečnostných systémov ako ABS, ESP či airbagov, ktoré sú v Indii skôr výnimkou ako pravidlom. V kariére na starom kontinente mu tak nič nebráni.

Pochopiteľne, Renault Kwid, alebo skôr Dacia Kwid, spĺňajúca európske emisné a bezpečnostné predpisy si neudrží zázračne nízku indickú cenu. No jej základ je i tak dostatočne lacný na to, aby mohla rozvíriť vody v lowcostovom segmente. Otázne je, či by malo význam preniesť jej výrobu do Rumunska. Nízka cena v Indii je totiž práve výsledkom skutočnosti, že až 60 % všetkých komponentov pochádza z indického regiónu Chennai, kde je Kwid produkovaný. Poháňa ho výlučne 3-valcový motor 0,8 i (40 kW). V Indii zaznamenal obrovský úspech. Len za prvé dva mesiace mal Renault na stole 70 000 objednávok.

Renault Kwid - 2016
Renault Kwid - 2016
+14Renault Kwid - 2016

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #Renault Kwid #Dacia Kwid
Články podľa značiek