Chevrolet Cruze: Americká Astra k nám už nedorazí. V kufri má 524l!

Americký náprotivok novej Astry ukázal Chevrolet v Detroite. Nový hatchback odvodený zo sedanu zhodil na váhe 91 kg. Dynamický dizajn pritom skrýva fantasticky veľký kufor. Väčší než v Astre. Bohužiaľ, Chevrolet nový Cruze do Európy už nedovezie.

Nový Cruze Hatchback sa v mnohom podobá na novú Astru.
Napokon, majú rovnaký základ. Cruze má ale väčší rázvor a pravdepodobne
aj celkovú dĺžku. V porovnaní s Astrou chýbajú matricové svetlá
IntelliLux.
Nový Cruze Hatchback sa v mnohom podobá na novú Astru. Napokon, majú rovnaký základ. Cruze má ale väčší rázvor a pravdepodobne aj celkovú dĺžku. V porovnaní s Astrou chýbajú matricové svetlá IntelliLux.
Autor: Chevrolet

Na januárovom autosalóne v Detroite ukázal Chevrolet nový Cruze. Teda presnejšie jeho 5-dverovú verziu Hatchback. Nový Cruze sedan, ako globálny model značky, je už totiž na trhu dlhšiu dobu. Čínska verzia debutovala v apríli 2014 v Pekingu a tá americká vlani v júni. Novinka je určená až pre štyridsať trhov sveta, bohužiaľ nie pre Európu. Z tej sa americká mainstreamová značka GM „odsťahovala“ už vlani, aby uvoľnila priestore Oplu. Asi sa to vyplatilo, pretože predajné čísla výrobcu z Russelshaumu v roku 2015 naozaj rástli. Lenže pre zákazníkov zo starého kontinentu je to jednoznačné zúženie ponuky.

Odchod „Chevy“ mrzí o to viac, že na svete je nový Cruze Hatchback, ktorý by bol pre Európu ako stvorený. Tak ako nová Astra, stojí totiž na novej odľahčenej platforme D2XX, no ponúka viac miesta aj väčší batožinový priestor. Situácia je o to paradoxnejšia, že Cruze Hatchback Chevrolet v USA nikdy neponúkal. Teraz zmenil názor. Trh s 5-dverovými modelmi narástol za Atlantikom takmer o 10 percent a tak si chce odhryznúť z koláča aj on. Navyše vyhlásil, že absencia hatchbacku bola už v minulosti chybou. Americkí zákazníci tak dostanú po prvýkrát k dispozícii dynamicky pôsobiaci a veľmi praktický model.

Interiér využíva moderné rozhranie MyLin, ktoré je
americkou verziou systému IntelliLink, známeho z európskych Oplov, najmä
novej Astry. Aj preto došlo k radikálnej redukcii mechanických tlačidiel.
Interiér využíva moderné rozhranie MyLin, ktoré je americkou verziou systému IntelliLink, známeho z európskych Oplov, najmä novej Astry. Aj preto došlo k radikálnej redukcii mechanických tlačidiel.
Autor: Chevrolet

Vďaka nasadeniu väčšieho podielu hliníka a vysokopevnostnej ocele zhodil Cruze na váhe 91 kg. Pritom je o 21 % tuhší a bezpečnejší. V porovnaní s Astrou sa pýši väčším rázvorom. Jeho 2 700 mm je o 38 mm viac. Celkovú dĺžku zatiaľ výrobca neprezradil, ale pravdepodobne pôjde nad formát Astry, pretože v kufri je neuveriteľných 524 litrov pre batožiny, čo je až o 154 litrov viac, než dokáže ponúknuť európska Astra. A po sklopení vzrastie využiteľný objem na 1 189 litrov. Dizajn je veľmi športový. Zvlášť upúta línia strechy zakončená veľkým spojlerom. Napokon, v USA majú hatchbacky podobne športový imidž ako kupé.

Interiér vychádza tiež z novej Astry a vlastne všetky technologické vychytávky až na matricové LED svetlá IntelliLux. Zato tu nájdeme veľké dotykové rozhranie IntelliLink so 7– alebo 8-palcovou dotykovou obrazovkou, teda pardon, v tomto prípade MyLink, komunikujúce so smartfónmi a pripojením na internet cez wifi 4G LTE a množstvo bezpečnostných systémov. Od monitorovania jazdných prúdov a slepých uhlov, cez varovanie pred kolíziou a autonómne brzdy až po cúvaciu kameru. To všetko v sérii, pretože na rozdiel od sedanu, dostupného vo výbavách L, LS, LT a Premier sú pre Cruze Hatchback určené len dva najvyššie.

Pýchou Cruze bude jeho kufor s objemom 524 litrov, ktorý
však negatívne nezasiahol športovú siluetu auta. Naopak, podporuje ju
veľký strešný spojler, za ktorý by sa nemusel hanbiť kdejaký hothatch.
Pýchou Cruze bude jeho kufor s objemom 524 litrov, ktorý však negatívne nezasiahol športovú siluetu auta. Naopak, podporuje ju veľký strešný spojler, za ktorý by sa nemusel hanbiť kdejaký hothatch.
Autor: Chevrolet

Čítajte viac

Pod kapotou bude pracovať zhodná technika. Veľa toho na výber Američania ale nemajú. Cruze poháňa výlučne preplňovaný 4-valec 1,4 Ecotec Turbo s výkonom 113 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Ten možno skombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo klasickou automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov a hydrodynamickým meničom. Presné dynamické parametre zatiaľ Chevrolet neprezradil. Môžeme ale vychádzať z dynamiky sedanu, ktorý to na stovku zvládne s automatom za 8,2 sekundy. Hatchback si pri tom iste polepší. Podľa americkej normy možno očakávať aj veľmi podobný apetít. Na diaľnici približne 5,9 litra benzínu.

Kým Cruz sedan začiatkom tohto roka vstúpil na americký trh, na športovo ladený hatchback príde rad až na jeseň. Aj preto sú informácie o hatchbacku zatiaľ len veľmi strohé. Chýbajú aj ceny. Sedan LT však stojí od 21 995 dolárov.

Súvisiace články:

Vozne spoločnosti RegioJet

Preverte RegioJet. Má tu podnikateľský raj, žiada SNS ministra

24.01.2017 22:49

Slovenská národná strana sa na svojom utorkovom predsedníctve zaoberala aj spoločnosťou RegioJet.

Jozef Holjenčík

SNS vyzýva Holjenčíka, aby sa vzdal funkcie predsedu ÚRSO

24.01.2017 20:41, aktualizované: 23:02

Slovenská národná strana vyzýva šéfa Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Jozefa Holjenčíka, aby sa vzdal svojej funkcie.

domov dôchodcov, pažítková 2

Umrelo 13 ľudí, úrady nenašli žiadne pochybenia

24.01.2017 20:00

Domov dôchodcov na Pažítkovej ulici v bratislavskom Ružinove má za sebou smutný mesiac. Od decembra mu zomrelo trinásť klientov.

donald trump, trump,

Trump rozhodol o obnove výstavby ekologicky sporných ropovodov

24.01.2017 19:49

Americký prezident Donald Trump exekutívnym príkazom rozhodol o pokračovanie výstavby sporného ropovodu Keystone XL.