Audi RS Q3 performance: Nový vrchol dá stovku za 4,4 sekundy

Nestačí vám Audi RS Q3? Tak potom je tu nová verzia performance. Jej 2,5-litrový 5-valec dáva rovných 270 kW. Je to vôbec ešte crossover?

V porovnaní s Q3 RS dostalo RS performance titánovú prednú
masku a špecifický dizajn 20-palcových matných diskov kolies.
V porovnaní s Q3 RS dostalo RS performance titánovú prednú masku a špecifický dizajn 20-palcových matných diskov kolies.
Autor: Audi

Najmenšie SUV od Audi je na trhu už od roku 2011, no do dôchodku sa ešte zďaleka nechystá. A tak chce Ingolstadt po predvlaňajšom facelifte opäť pritiahnuť pozornosť zákazníkov. Tentoraz v podobe novej top verzie RS Q3 performance. Továrenský tuning ju vyšvihol nad súčasné Q3 RS, hoci ani to sa veru nemalo za čo hanbiť. Veď stovku zvládlo za 4,8 sekundy. Lenže performance je ešte rýchlejšie. Po Audi RS6 Avant performance a RS7 Sportback performance je tretím členom rodiny Audi s týmto prívlastkom.

Sympatické je, že na rozdiel od konkurencie bije pod jeho prednou kapotou 5-valcové srdce, konkrétne motor 2,5 TFSI. Takže žiaden downsizing sa v tomto prípade nekoná. Šesťnásobný držiteľ ocenenia Motor roka vo svojej objemovej triede, váži len 180 kg, pod čo sa podpisuje napríklad aj kľuková skriňa vyrobená z uhlíkovej zliatiny. Vďaka zapaľovaniu v poradí 1 – 2 – 4 – 5 – 3 šíri do okolia v časoch 4-valcov nenapodobiteľnú zvukovú kulisu a tú ešte podporuje aktívnou klapkou vo výfukovom trakte, ktorá sa otvára vždy, keď stlačíte plyn viac, ako treba.

Aerodynamické úpravy vrátane zadného spojlera či
difúzora preberá RS performance z RS.
Aerodynamické úpravy vrátane zadného spojlera či difúzora preberá RS performance z RS.
Autor: Audi

To podstatné je ale výkon. V porovnaní s RS Q3 vyžmýkali technici z rovnakého objemu ďalších 20 kW navyše, takže teraz tu máme rovných 270 kilowattov. Krútiaci moment vzrástol z 250 na 265 Nm. Tomu bol prispôsobený väčší chladič aj palivové čerpadlo. Tieto parametre posiela RS Q3 performance cez upravenú 7-stupňovú dvojspojku S tronic s kratšími prevodmi permanentne na obe nápravy. O rozdelenie hnacej sily sa stará elektrohydraulická spojka Haldex pri zadnom diferenciáli, ale aj ESP s funkciou vektorovania krútiaceho momentu pre každé z kolies.

Športovo zariadený interiér je plný kože, karbónu a
hliníka. Špecifická je aj grafika prístrojov.
Športovo zariadený interiér je plný kože, karbónu a hliníka. Špecifická je aj grafika prístrojov.
Autor: Audi

Čítajte viac

Výsledkom je šprint na stovku za 4,4 sekundy, čo je zlepšenie o štyri desatiny a maximálna rýchlosť 270 km/h. Pritom si táto malá „raketa“ vystačiť priemerne s 8,6 litra benzínu na 100 km. Aspoň na papieri. Pomáha jej v tom štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie aj dlhá „sedmička“. Na asfalte ju držia 20-palcové disky kolies a znížený podvozok o 20 mm. Za príplatok s adaptívnymi tlmičmi, ktoré umožňujú tri nastavenia tuhosti pruženia od Auto, cez Comfort až po Dynamic. A to cez systém Audi drive select. Ten pochopiteľne ovplyvňuje aj charakteristiku motora, prevodovky a riadenia.

Ak chcete mať RS performance plne pod kontrolou, ponúka Audi úplnú deaktiváciu elektronickej stabilizácie a manuálny režim radenia. Emócie zvyšuje športovo zariadený interiér so splošteným volantom, anatomickými sedadlami s integrovanými opierkami hláv, hliníkovými pedálmi, karbónovými obkladmi a špecifickým dizajnom prístrojovej dosky so sivým podkladom. V sérii je kožené čalúnenie, tentoraz prešívané modrou niťou. Zvonku zas RS performance spoznáte vďaka titánovej prednej maske a matnému dizajnu diskov kolies. Ostatné úpravy si požičalo z „bežného“ RS.

Novinka absolvuje svetovú premiéru v marci v Ženeve. V Nemecku bude cena štartovať na 61 000 eurách.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Audi-Q2 - 2016

Audi Q2: Malý crossover prezradil technické údaje. Začína 3-valcom

23.05.2016 06:00

Najmenšie SUV z Ingolstadtu má svetovú premiéru dávno za sebou. Až teraz však automobilka so štyrmi kruhmi v znaku zverejnila definitívne technické parametre. Ponuka motorov štartuje trojvalcom 1,0 TFSI.

Audi A5 - 2017

Audi A5: Nové kupé dorazí ešte tento rok

18.05.2016 16:00

Po premiére novej generácie Audi A4 bolo len otázkou času, kedy príde na rad aj kupé A5 na jeho základoch. Stane sa tak ešte tento rok, pravdepodobne v Paríži. Automobilka zverejnila prvú oficiálnu snímku kamuflovaného sériového modelu.

Audi SQ7 TDI - 2016

Audi 4,0 TDI: Najsilnejší diesel sveta má elektrické turbo. Poráža aj BMW 50d

13.05.2016 16:00

Rebríček najsilnejších sériových naftových motorov má nové poradie. Prepísalo ho Audi SQ7 s 8-valcom 4,0 TDI. Na jeho 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu nebude stačiť ani pripravované 6-valcové quad-turbo z Mníchova.

SACR, virtuána prehliadka Slovenska, Darley Newmanová

Promo Slovenska viazne na peniazoch

30.05.2016 14:30

Podarí sa domácemu turizmu tento rok zdolať vlaňajší rekord v počte návštevníkov? Úspech závisí aj od toho, do akej miery sa podarí Slovensko vo svete predať.

kliešť

V okolí Košíc sa vyskytli lokálne epidémie kliešťovej encefalitídy

30.05.2016 14:19

Lokálna epidémie kliešťovej encefalitídy sa vyskytla v okolí Košíc. Minulý týždeň tam zaevidovali 21 prípadov, pričom osemnásť ľudí hospitalizovali.

Volkswagen, karosáreň, Audi Q7, roboty

Vláda chce investovať do inovácií technológií

30.05.2016 14:19

Vláda SR chce investovať obrovské množstvo finančných prostriedkov do oblasti inovácií a nových technológií cez európske fondy.

Nočná Bratislava

Hlavné mesto skontroluje stav verejného osvetlenia

30.05.2016 14:07

Hlavné mesto Bratislava v najbližších týždňoch skontroluje verejné osvetlenie v meste. Štúdia bude podkladom pri obstarávaní nového dodávateľa osvetlenia.