Audi RS Q3 performance: Nový vrchol dá stovku za 4,4 sekundy

Nestačí vám Audi RS Q3? Tak potom je tu nová verzia performance. Jej 2,5-litrový 5-valec dáva rovných 270 kW. Je to vôbec ešte crossover?

V porovnaní s Q3 RS dostalo RS performance titánovú prednú
masku a špecifický dizajn 20-palcových matných diskov kolies.
V porovnaní s Q3 RS dostalo RS performance titánovú prednú masku a špecifický dizajn 20-palcových matných diskov kolies.
Autor: Audi

Najmenšie SUV od Audi je na trhu už od roku 2011, no do dôchodku sa ešte zďaleka nechystá. A tak chce Ingolstadt po predvlaňajšom facelifte opäť pritiahnuť pozornosť zákazníkov. Tentoraz v podobe novej top verzie RS Q3 performance. Továrenský tuning ju vyšvihol nad súčasné Q3 RS, hoci ani to sa veru nemalo za čo hanbiť. Veď stovku zvládlo za 4,8 sekundy. Lenže performance je ešte rýchlejšie. Po Audi RS6 Avant performance a RS7 Sportback performance je tretím členom rodiny Audi s týmto prívlastkom.

Sympatické je, že na rozdiel od konkurencie bije pod jeho prednou kapotou 5-valcové srdce, konkrétne motor 2,5 TFSI. Takže žiaden downsizing sa v tomto prípade nekoná. Šesťnásobný držiteľ ocenenia Motor roka vo svojej objemovej triede, váži len 180 kg, pod čo sa podpisuje napríklad aj kľuková skriňa vyrobená z uhlíkovej zliatiny. Vďaka zapaľovaniu v poradí 1 – 2 – 4 – 5 – 3 šíri do okolia v časoch 4-valcov nenapodobiteľnú zvukovú kulisu a tú ešte podporuje aktívnou klapkou vo výfukovom trakte, ktorá sa otvára vždy, keď stlačíte plyn viac, ako treba.

Aerodynamické úpravy vrátane zadného spojlera či
difúzora preberá RS performance z RS.
Aerodynamické úpravy vrátane zadného spojlera či difúzora preberá RS performance z RS.
Autor: Audi

To podstatné je ale výkon. V porovnaní s RS Q3 vyžmýkali technici z rovnakého objemu ďalších 20 kW navyše, takže teraz tu máme rovných 270 kilowattov. Krútiaci moment vzrástol z 250 na 265 Nm. Tomu bol prispôsobený väčší chladič aj palivové čerpadlo. Tieto parametre posiela RS Q3 performance cez upravenú 7-stupňovú dvojspojku S tronic s kratšími prevodmi permanentne na obe nápravy. O rozdelenie hnacej sily sa stará elektrohydraulická spojka Haldex pri zadnom diferenciáli, ale aj ESP s funkciou vektorovania krútiaceho momentu pre každé z kolies.

Športovo zariadený interiér je plný kože, karbónu a
hliníka. Špecifická je aj grafika prístrojov.
Športovo zariadený interiér je plný kože, karbónu a hliníka. Špecifická je aj grafika prístrojov.
Autor: Audi

Čítajte viac

Výsledkom je šprint na stovku za 4,4 sekundy, čo je zlepšenie o štyri desatiny a maximálna rýchlosť 270 km/h. Pritom si táto malá „raketa“ vystačiť priemerne s 8,6 litra benzínu na 100 km. Aspoň na papieri. Pomáha jej v tom štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie aj dlhá „sedmička“. Na asfalte ju držia 20-palcové disky kolies a znížený podvozok o 20 mm. Za príplatok s adaptívnymi tlmičmi, ktoré umožňujú tri nastavenia tuhosti pruženia od Auto, cez Comfort až po Dynamic. A to cez systém Audi drive select. Ten pochopiteľne ovplyvňuje aj charakteristiku motora, prevodovky a riadenia.

Ak chcete mať RS performance plne pod kontrolou, ponúka Audi úplnú deaktiváciu elektronickej stabilizácie a manuálny režim radenia. Emócie zvyšuje športovo zariadený interiér so splošteným volantom, anatomickými sedadlami s integrovanými opierkami hláv, hliníkovými pedálmi, karbónovými obkladmi a špecifickým dizajnom prístrojovej dosky so sivým podkladom. V sérii je kožené čalúnenie, tentoraz prešívané modrou niťou. Zvonku zas RS performance spoznáte vďaka titánovej prednej maske a matnému dizajnu diskov kolies. Ostatné úpravy si požičalo z „bežného“ RS.

Novinka absolvuje svetovú premiéru v marci v Ženeve. V Nemecku bude cena štartovať na 61 000 eurách.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Audi S5 - 2016

Audi A5: Nové kupé klame telom. Dizajn skrýva techniku A4

08.06.2016 06:00

Rok po sedane Audi A4 prichádza Ingolstadt s kupé A5. Hneď od začiatku bude k dispozícii ostrá verzia S5. Na stovku zrýchli za 4,5 sekundy.

Audi-Q2 - 2016

Audi Q2: Malý crossover prezradil technické údaje. Začína 3-valcom

23.05.2016 06:00

Najmenšie SUV z Ingolstadtu má svetovú premiéru dávno za sebou. Až teraz však automobilka so štyrmi kruhmi v znaku zverejnila definitívne technické parametre. Ponuka motorov štartuje trojvalcom 1,0 TFSI.

Audi A5 - 2017

Audi A5: Nové kupé dorazí ešte tento rok

18.05.2016 16:00

Po premiére novej generácie Audi A4 bolo len otázkou času, kedy príde na rad aj kupé A5 na jeho základoch. Stane sa tak ešte tento rok, pravdepodobne v Paríži. Automobilka zverejnila prvú oficiálnu snímku kamuflovaného sériového modelu.

Juncker

Šéf Európskej komisie Juncker nemieni rezignovať

27.06.2016 14:28

Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker nemieni rezignovať, hoci britskí voliči minulý štvrtok v referende rozhodli o vystúpení svojej krajiny z Európskej únie.

us steel, košice, budova, komín

Poslanci boli v U. S. Steel, chcú od vlády zhodnotenie memoranda

27.06.2016 14:18

Ministerstvo hospodárstva SR musí do tridsiatich dní predložiť analýzu návratnosti investície vyplývajúcej z memoranda s U. S. Steel.

rtvs, slovenská televizia, stv, koncesionarske poplatky

Sociálni partneri sa na koncesiách nedohodli

27.06.2016 14:05

Hospodárska a sociálna rada sa na rokovaní nedohodla na prijatí návrhu novely zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované RTVS, ktorou sa majú zvýšiť koncesionárske poplatky.

Andrej Danko, sns, predseda parlamentu

Danko: To, že Maďarič chytá hystériu, je jeho problém

27.06.2016 14:00

Líder SNS a šéf parlamentu Andrej Danko v rozhovore pre denník Pravda povedal, že stojí za ministrom vnútra Robertom Kaliňákom, svoj postoj by však zmenil.