DS 4 Crossback: Francúzsky hatchback útočí na crossovery

Móda crossoverov zasiahla aj prémiovú odnož Citroënu. S faceliftom hatchbacku DS 4 prichádza totiž aj verzia Crossback. Síce bez štvorkolky, ale zato s vyšším podvozkom a elektronicky riadenou trakciou prednej nápravy.

Príslušnosť ku crossoverom dáva Crossback najavo plastovou
ochranou blatníkov, čiernymi vložkami nárazníkov či strešnými nosičmi.
Príslušnosť ku crossoverom dáva Crossback najavo plastovou ochranou blatníkov, čiernymi vložkami nárazníkov či strešnými nosičmi.
Autor: DS

Prémiová divízia Citroënu, nová značka DS, má kompletne zmodernizovanú ponuku. Tá odštartovala pred rokom faceliftom vlajkovej lode DS 5, na jeseň prišiel na rad menší model DS 4 a nakoniec aj základ v podobe DS 3. Pri všetkých modeloch zmizli logá Citroënu, aby sa spolu s novou chrómovou prednou maskou DS Wings, predstavenou štúdiou Numéro 9, posilnila identita značky. Najväčšou novinkou je však nepochybne DS 4 Crossback. Derivát modelu 4, ktorý to má namierené do rastúceho segmentu crossoverov. A je to na ňom vidieť. Nielen vďaka neprehliadnuteľnému nápisu Crossback na zadnom veku.

Crossback preberá z bežného DS 4 všetky inovácie. Od spomínanej prednej masky a loga DS cez nové diódové svetlá LED Vision až po pozmenenú grafiku zadných svetiel. Lenže pridáva off-roadový balík, ktorý mení DS štvorku na atraktívny mestský crossover. Vpredu zaujme čierny lesklý lak vložiek nárazníkov, ktoré opticky prepájajú sací otvor s maskou. Podobne je to vzadu, kde púta pozornosť čierny „difúzor“ s integrovanými koncovkami výfukov. Celok dotvárajú plastové lemy blatníkov, hliníkové strešné nosiče, čierne spätné zrkadlá, a najmä špecifický dizajn 16– a 17-palcových diskov Darwin a Camberra, opäť v čiernom vyhotovení.

Ústrednou inováciou interiéru je nové rozhranie HMI so
7-palcovou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej ubudlo zo stredovej konzoly 12
tlačidiel. Výhodou Crossbacku je však vyššia poloha sedenia, a teda aj
lepší výhľad.
Ústrednou inováciou interiéru je nové rozhranie HMI so 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej ubudlo zo stredovej konzoly 12 tlačidiel. Výhodou Crossbacku je však vyššia poloha sedenia, a teda aj lepší výhľad.
Autor: DS

Terénny akcent je zrejmý aj z väčšej svetlej výšky. Karoséria putovala v porovnaní so štandardnou štvorkou o 30 mm vyššie, čo dáva Crossbacku viac šancí na nespevnených povrchoch. S pohonom 4×4 síce nerátajte, no pomáha elektronická vychytávka v podobe systému Intelligent Traction Control (ITC). Pribrzďovaním kolesa s horšou trakciu pomocou protipreklzovej kontroly dochádza k optimalizácii záberu na klzkých povrchoch, najmä na snehu, ale tiež napríklad pri výjazde zo zákrut. ITC pracuje na rozdiel od podobných systémov v Peugeotoch samočinne, bez možnosti nastavenia jazdných režimov.

Interiér Crossbacku sa nelíši od klasického DS 4. Prináša však v porovnaní s minulosťou množstvo inovácií. Tou najzásadnejšou je nové rozhranie HMI so 7-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej zmizlo zo stredovej konzoly až 12 tlačidiel. Systém je kompatibilný vďaka Apple CarPlay a Android Auto so smartfónmi. DS 4 je vlastne prvým modelom koncernu PSA, schopným spolupracovať s iPhone. K dispozícii sú aj internetové služby MyDS, ktoré umožňujú kontrolovať vozidlo na diaľku, napríklad jeho polohu, stav paliva alebo dojazd.

Svetlá výška Crossbacku je o 30 mm väčšia v porovnaní s
bežným DS 4. To mu dáva spolu so špecifickými 16- a 17-palcovými diskami
obutými vyšším profilom pneumatík 215/60 alebo 215/55 viac šancí na
nespevnených povrchoch.
Svetlá výška Crossbacku je o 30 mm väčšia v porovnaní s bežným DS 4. To mu dáva spolu so špecifickými 16- a 17-palcovými diskami obutými vyšším profilom pneumatík 215/60 alebo 215/55 viac šancí na nespevnených povrchoch.
Autor: DS

Čítajte viac

Majitelia Crossbacku budú navyše ťažiť z bohatšej výbavy. Tá totiž vychádza z vyššej úrovne So Shic, takže na palube už máte automatickú klimatizáciu, spomínané rozhranie, tempomat, dažďový a svetelný senzor, elektrochromatické spätné zrkadlo, malý kožený paket, panoramatické akustické čelné okno s lepšou izoláciou zvuku či audiosystém so šiestimi reproduktormi a paket City s cúvacími senzormi, dennými diódami a elektricky sklopnými spätnými zrkadlami. Priplatiť si môžete za kožené čalúnenie vrátane palubnej dosky či masážne sedadlá, ktoré sú v tejto triede raritou. V sérii sú aj diódové reflektory VisionLED.

Pod kapotou Crossbacku nájdete na rozdiel od DS 4 len dieselové motory. Preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) a 4-valec 1,6 THP (155 kW) z ponuky vypadli. Základom je teda diesel 1,6 BlueHDi (88 kW), ktorý môže byť spojený buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou EAT6. Tá je v sérii aj pre silnejšiu naftovú verziu 2,0 BlueHDi (133 kW). Slabší dvojliter (110 kW) s manuálom je opäť výsadou DS 4. Oba motory šetria palivo vďaka štart-stop systému. Crossback si vystačí s len 3,7, respektíve 4,3 litrami paliva. Crossback 2,0 BlueHDi pritom akceleruje na stovku za 8,6 sekundy a dosiahne maximálku 205 km/h.

DS 4 Crossback je už dostupný aj na slovenskom trhu. Francúzsky výrobca si cení tento štýlový crossover na 20 490 eur. Za silnejší diesel s automatom zaplatíte o 4 500 eur viac.

Rozmery/objemy

Výška (mm) 4 284
Šírka (mm) 1 610
Výška (mm) 1 535
Rázvor náprav (mm) 2 612
Objem kufra/nádrže (l) 385 – 1 021/60
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 390 – 1 500

Technické údaje

Motor 1,6 BlueHDi 2,0 BlueHDi
Objem motora (ccm) 1 560 1 997
Valce/ventily 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 88/3 500 133/3 750
Krút. moment (Nm/.) 300/1 750 400/2 000
Prevodovka 6M/6A (robot.) 6A (robot.)
0 – 100 km/h 10,9/11,4 8,6
Max. rýchlosť (km/h) 189/189 205
Spotreba na 100 km (l) 3,7/3,9 4,3
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Peugeot Traveller, Citroën Space Tourer

Štyridsať Peugeotov Traveller a Citroënov SpaceTourer bude voziť diplomatov

23.06.2016 19:16

Ministerstvo zahraničných vecí SR dnes prevzalo štyridsať vozidiel, ktoré budú počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ slúžiť na prepravu zahraničných delegácií. Úlohu diplomatických „limuzín“ na seba preberú nové luxusné verzie osobných dodávok Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.

citroen-cactus-a-suspension-309

Citroën ACL: Hydraulika končí. Nahradí ju 20 patentov!

07.06.2016 16:00

Francúzky Citroën prezradil prvé detaily o novom pružení, ktoré po šesťdesiatich rokoch nahradí hydropneumatický systém. Prototyp je zatiaľ namontovaný v modeli C4 Cactus s prívlastkom Advanced Comfort Lab.

Motor roka - 2016

Motor roka 2016: Anketu ovládlo totálne Ferrari. Čo z toho máme?

07.06.2016 12:00

Až štyri z dvanástich hlavných kategórií odbornej ankety Engine of The Year získala automobilka z Maranella a jej dvakrát preplňovaný 8-valec z Ferrari 488 GTB. Teda motor, ktorý si môže dovoliť len pár vyvolených. Inak mu asistujú najmä 3-valce.

Sliač, pamätník

Zastávka v Sliači pripomína, ako sa tu na 23 rokov 'zastavili' Sovieti

27.06.2016 16:46

V Sliači odhalili 25 rokov po tom, čo Slovensko opustil posledný sovietsky vojak, jedinečný pamätník. Je to symbolická autobusová zastávka.

železnice, koľaje, vlak

Železnice chcú prestavať uzol Bratislava, za štúdiu dajú 1,5 milióna

27.06.2016 16:45

Železnice Slovenskej republiky si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti pre modernizáciu železničného dopravného uzla Bratislava.

Fallúdža, Irak

V Iraku pokračujú boje západne od Fallúdže

27.06.2016 16:17

Boje proti radikálom z Islamského štátu (IS) v Iraku pokračujú západne od mesta Fallúdža, ktorej dobytie ohlásil v nedeľu premiér Hajdar Abádí.

Súdna rada, rokovanie

SR je posledná krajina bez kandidáta na dodatočného sudcu

27.06.2016 15:47

Jánovi Mazákovi chýbal jeden hlas, aby ho Súdna rada SR mohla predložiť vláde ako kandidáta na post dodatočného sudcu Všeobecného súdu EÚ.