ZF má zadnú nápravu s riadením kolies a elektromotorom

Hybridov pribúda ako húb po daždi. Zväčša si však vyžadujú drahú platformu, prispôsobenú montáži elektrického ústrojenstva. Nemecký dodávateľ ZF však prichádza s elegantným riešením. Kompaktnou zadnou nápravou s elektromotorom aj riadením zadných kolies.

11.02.2016 12:00
ZF - náprava s elektromotorom Foto:
Nová náprava predstavuje komplexný celok s polonezávislým zavesením, elektromotorom, prevodovkou a diferenciálom.
debata (1)

Sprísňovanie emisných limitov núti výrobcov k rozširovaniu ponuky hybridných áut. Takéto riešenie je väčšinou veľmi drahé, pretože okrem batérií a elektromotora musí byť hybridnému pohonu prispôsobená aj celá konštrukcia vozidla. Nemecká spoločnosť ZF teraz prichádza s riešením, ktoré by mohlo znížiť cenu hybridnej technológie a dopriať elektromotor aj bežným autám. V podstate ide o modul zadnej nápravy, ktorá môže byť osadená elektrickým motorom aj riadením zadných kolies. Pritom neobmedzí veľkosť kufra.

Samotný hybridný modul  je veľmi kompaktný. Foto: ZF
ZF - náprava s elektromotorom Samotný hybridný modul je veľmi kompaktný.

Náprava využíva polonezávislé zavesenie mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension), ktoré eliminuje použitie klasických vzpier a prináša oddelené uloženie tlmičov a pružín. To je výhodné pre ovládateľnosť auta, jeho komfort, ale aj pre väčší kufor, pretože zväčšuje priestor medzi podbehmi, a teda aj šírku batožinového priestoru. Získaná úspora tiež dovolí montáž kompaktného elektromotora integrovaného s jednostupňovou prevodovkou a diferenciálom. A navyše je vyššia úroveň doplnená natáčaním zadných kolies AKC (Active Kinematics Control).

Riadenie zadných kolies v uhle troch stupňov... Foto: ZF
ZF - náprava s elektromotorom Riadenie zadných kolies v uhle troch stupňov zlepšuje manevrovateľnosť a stabilitu v zákrutách.

Natáčanie kolies v uhle troch stupňov, a to oboma smermi potom zľahčuje manévrovateľnosť a podporuje stabilitu v zákrutách. Výhodou je, že takúto komplexnú nápravu by mohli nakupovať a používať v hybridných vozidlách viaceré automobilky súčasne, čím by klesla cena technológie na minimum. ZF, spoločnosť známa najmä výrobou špičkových automatických prevodoviek, tvrdí, že jej náprava je pripravená do série a že technologicky nič nebráni jej využitiu. Objaviť by sa mohla aj v malých a lacných autách. Na rade sú teda teraz výrobcovia.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #hybrid #ZF #náprava
Články podľa značiek