Honda Civic Hatchback: Európsky '5-dverák' už v Ženeve

Zatiaľ s prívlastkom prototypu, ale predsa. Desiata generácia japonského bestselleru sa ukáže v európskej verzii na autosalóne v Ženeve. Je to isté. A na svete je aj prvá oficiálna snímka.

11.02.2016 16:30
Honda Civic Hatchback - 2016 Foto:
Nový európsky Civic bude mať veľmi dynamický zjav. A tomu by mali zodpovedať aj jazdné vlastnosti, ktoré podporí návrat nezávislého zavesenia zadných kolies.
debata

Honda v poslednej dobe dokazuje, že európsky trh začína brať opäť vážne. Je tu nové HR-V, Jazz, vynovené CR-V aj Civic Type-R. S Accordom sa síce budeme musieť rozlúčiť, ale zato príde nový európsky Civic. A to ešte tento rok. Jeho základom sa stane desiata generácia, ktorá už debutovala v USA v podobe sedanu a dvojdverového kupé. Teraz automobilka uvoľnila prvú oficiálnu snímku zadnej časti, ako avízo na ženevskú premiéru. Nepôjde však o sériový model, ale ani o koncept. Honda hovorí o premiére prototypu. Ako inak, s 5-dverovou karosériou hatchback.

Veľa nám toho Honda teda neukázala, ale zadná časť je silne inšpirovaná novým americkým kupé. A zdá sa, že istá miera futurizmu novému Civicu predsa len ostane. Centrálne umiestnené koncovky výfuku a zadný spojler naznačujú, že prototyp bude tak trochu aj prológom na nový Type-R, s ktorým sa po prvýkrát počíta aj v USA. Dobrou správou je, že Honda upustí od koncepcie nádrže umiestnenej pod prednými sedadlami a gigantického zadného kufra so sedadlami Magic Seats. To síce zmenší variabilitu, ale uvoľní dosť priestoru pre návrat plne nezávislého zavesenia zadných kolies, ktoré Civicu chýba už od siedmej generácie.

Takto by mohol 5-dverový hatchback od Hondy... Foto: Autocar
Honda Civic Hatchback - 2016 Takto by mohol 5-dverový hatchback od Hondy vyzerať. Ide ale len o virtuálnu ilustráciu odvodenú od amerického sedanu Civicu desiatej generácie.

Celková tuhosť karosérie má vzrásť až o 25 %, čo je ďalším prísľubom zlepšenia jazdných vlastností. Honda tiež sľubuje vyšší komfort a menej vibrácií. Pod kapotou dôjde doslova k revolúcii. Atmosférické motory tu už nenájdeme. Honda použije ako základ litrový preplňovaný 3-valec s výkonom okolo 100 kW nad ktorým bude stáť väčší 4-valec 1,5 VTEC Turbo (128 kW), ktorý už predstavila v USA. Ten definitívne nahradí starší atmosférický motor 1,8 i-VTEC. Top verzia Type-R dostane inovovaný dvojliter 2,0 VTEC Turbo, ktorý by mohol byť aj v ženevskom prototype.

Technologickou vychytávkou sa má stať 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Okrem toho má Honda vo vývoji aj 10-stupňový automat. Civic má tiež priniesť kvalitnejší interiér. Odvodený bude od amerického Civicu. Osud kombi nie je zatiaľ známy, ale veľa šancí vzhľadom na doterajšie objemy predaja nemá. Pravdepodobnejšie je, že ten súčasný zostane nejaký čas vo výrobe paralelne s desiatou generáciou. Produkciu aj naďalej zabezpečí britský závod Hondy v Swindone, ktorého kapacita 250 000 vozidiel ročne nie je už dlhodobo využitá. Vlani tu zišlo z montážnych liniek len 119 000 Civicov a SUV CR-V.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic #autosalón Ženeva 2016 #Honda Civic Hatchback
Články podľa značiek