Opel Ampera-e: Chevrolet Bolt dorazí aj do Európy. Ale s bleskom

Cesty Chevroletu Volt a Opelu Ampera sa nadobro rozišli. Kým Volt ostane americkým elektromobilom s predĺženým dojazdom, európska Ampera si vystačí s batériami. Predstaví sa v Ženeve. Do predaja sa však tento elektromobil, ktorý má na jedno nabitie prejsť 320 km (!), dostane až budúci rok.

15.02.2016 16:00
debata
Ampera-e bude súrodencom Chevroletu Bolt. V... Foto: Opel
Opel Ampera-e - 2016 Ampera-e bude súrodencom Chevroletu Bolt. V porovnaní s ním má len mierne upravenú prednú masku a nové logo.

Chevrolet Volt a Opel Amera boli od svojho uvedenia na trh v roku 2011 nerozlučné dvojičky. Každý z týchto elektromobilov s predĺženým dojazdom mal však inú klientelu. Kým Volt obhospodaroval americký trh, Ampera zamierila na starý kontinent. Lenže chute zákazníkov vzdialených od seba viac ako 6 000 kilometrov sa ukázali ako veľmi rozdielne. Voltu sa síce tiež nedarilo tak, ako si koncern GM predstavoval, ale nejaký ten záujem v USA o revolučný ekologický liftback predsa len bol. Zato z Ampery sa stal doslova prepadák.

Výsledkom bolo rozhodnutie GM, že nová generácia Voltu, ktorá sa dostala na americký trh začiatkom minulého roka, do Európy už nedorazí. Aj sa tak stalo. No Ampera predsa len ožije. Nebude však dvojčaťom Voltu, ale menšieho čistého elektromobilu Chevrolet Bolt. Aj preto zmena názvu na Amperu-e. Tú ukáže Opel na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne popri koncepte GT a vynovenom crossoveri Mokka X. Spriaznenosť s Boltom je po zverejnení dvoch prvých oficiálnych snímok zrejmá. Ampera-e sa bude líšiť len maskou a logom.

Akumulátory s kapacitou 60 kWh majú zabezpečiť... Foto: Opel
Opel Ampera-e - 2016 Akumulátory s kapacitou 60 kWh majú zabezpečiť dojazd 320 km. Sú uložené v podlahe, takže neuberajú priestor v kabíne a znižujú ťažisko.

Bohužiaľ, veľa ďalších informácií o novinke Opel neposkytol. Vieme len toľko, že svoje batérie si bude Ampera-e voziť v podlahe a že vďaka tomu ponúkne priestranný interiér a kufor na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. Opel tiež sľubuje dojazd, ktorý má zatieniť konkurenciu a cenu, ktorá by mala osloviť širokú klientelu. Nič konkrétnejšie nemáme, no sú tu údaje o sesterskom Bolte, ktorý absolvoval premiéru už v januári v Detroite. Je pritom málo pravdepodobné, že by bola Ampera-e technicky odlišná.

Ak vychádzame z Boltu, tak potom bude Amperu-e poháňať elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý umožní zrýchlenie na stovku pod sedem sekúnd a maximálnu rýchlosť 146 km/h. Zdrojom energie budú li-ion akumulátory (460 kg) s kapacitou až 60 kWh, čo je dvakrát väčší objem, akým disponuje vynovený Nissan Leaf. Tomu má zodpovedať aj excelentný dojazd 320 km. I keď tento údaj vychádza z americkej normy. Európska špecifikácia bude iná.

Bolt možno dobíjať z bežnej zásuvky. Už po hodine by ste mali mať dosť energie na 40 km jazdy. Na plné nabitie budete však potrebovať deväť hodín. Proces môže urýchliť rýchlonabíjačka, ktorá dokáže za 30 minút načerpať energiu na približne 140 km. V súvislosti s rozširujúcou sa sieťou rýchlonabíjacích staníc by dobíjanie nemalo byť problém. Je tu americká cena Boltu, a síce 37 500 dolárov, ktorá príliš nekorešponduje so smelými vyhláseniami automobilky o priaznivej cenovke. Takže ani pri Ampere-e nemôžeme počítať so zázrakmi.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Opel #Chevrolet #Opel Ampera #Chevrolet Bolt #Opel Ampera-e #Chverolet Volt
Články podľa značiek