Mercedes-Benz SLC: Tento facelift nepoteší. Ostali len štyri valce

Podobne ako Porsche Boxster a Cayman, prechádza aj roadster SLK na radikálny downsizing. V bežných verziách už 6-valec nenájdete. A AMG? Tam ubudli dva. Zato tu máme nové meno SLC.

Nové SLC dostalo nielen nové meno, ale aj úplne nový
predný nárazník a vo väčšine verzií aj diamantovú prednú masku. Za
príplatok môžete siahnuť po adaptívnych full-LED svetlách.
Nové SLC dostalo nielen nové meno, ale aj úplne nový predný nárazník a vo väčšine verzií aj diamantovú prednú masku. Za príplatok môžete siahnuť po adaptívnych full-LED svetlách.
Autor: Mercedes-Benz

V marci oslávi kompaktný roadster zo Stuttgartu 20 rokov od svetovej premiéry. A o tom, že išlo o zásah do čierneho, svedčí fakt, že sa preň za ten čas rozhodlo 670 000 zákazníkov. Ku guľatému výročiu dostane nové meno SLC, to aby „SLK“ jasne deklarovalo príbuznosť k triede C, omladený vzhľad, ale aj novú techniku. Práve tá však asi priaznivcov dvojsedadlového otvoreného modelu pre čistú radosť z jazdy nepoteší. Lenže emisie nepustia. Za obeť im padli 6-valce, teda s výnimkou ostrej verzie SLC AMG. Lenže tá ich mala predtým osem.

Plastika sa však určite podarila. SLC dostalo nový nárazník s väčšími sacími otvormi, diamantovú prednú masku, s výnimkou základnej verzie, aj nové predné reflektory, ktoré môžu byť odteraz vyzbrojené za príplatok full-diódovou technikou. Denné diódy sú súčasťou tých hlavných a prekryté veľmi odolným polykarbonátom. Zboku zaujmú nové prahy a pozmenený dizajn 16– až 18-palcových diskov kolies. Zadný nárazník s difúzorom dostal integrované falošné koncovky výfukov. Zmenená bola aj grafika svetiel. Vzhľad možno oživiť paketom AMG Line alebo Night Package.

Elektro-hydraulická strecha sa teraz dá sklápať do
rýchlosti 40 km/h. Jej manipuláciu uľahčuje automatický oddeľovač
batožinového
Elektro-hydraulická strecha sa teraz dá sklápať do rýchlosti 40 km/h. Jej manipuláciu uľahčuje automatický oddeľovač batožinového
Autor: Mercedes-Benz

K funkčným úpravám patrí zdokonalený systém elektro-hydraulickej strechy z pevných materiálov. Tú je možné ovládať až do rýchlosti 40 km/h. Manipuláciu uľahčuje automatické ovládanie oddeľovača batožinového priestoru od priestoru pre zloženú strechu. Stačí dotyk tlačidla a v prípade, že kufor bol upravený pre väčší objem, až do 335 litrov, oddeľovač sa posunie nadol a umožní zoženie strechy bez toho, aby ste museli vystúpiť a absolvovať tento úkon manuálne. Systém však dostanete len za príplatok. O polohe oddeľovača vás informuje „kontrolka“ na prístrojovom paneli.

Vzadu zaujme nový nárazník s integrovanými koncovkami
výfukov a modernizovaná grafika svetiel.
Vzadu zaujme nový nárazník s integrovanými koncovkami výfukov a modernizovaná grafika svetiel.
Autor: Mercedes-Benz

Cestovanie s otvorenou strechou spríjemňuje aj naďalej „fén“ Airscarf, vytvárajúci pomocou otvoru v opierke hlavy tepelný šál v oblasti šije, a tiež klimatizácia s režimom pre jazdu bez strechy. Nové je aj samostatné ovládanie zadných bočných okienok. Doteraz nemohli byť totiž vysunuté, keď bola strecha zložená. To znamená menej aerodynamického hluku. V ponuke ostala aj sklenená strecha Magic Sky Control s meniteľnou priehľadnosťou. SLC si však polepšilo aj v bezpečnosti. V sérii dostalo autonómne brzdy Active Brake Assist, ale aj čítačku dopravných značiek či parkovací asistent pre paralelné manévre.

Interiér má väčšie rozhranie so 7,2 palcovým displejom,
ale aj nový športový volant s koženým vencom.
Interiér má väčšie rozhranie so 7,2 palcovým displejom, ale aj nový športový volant s koženým vencom.
Autor: Mercedes-Benz

Voliteľné diódové svetlá zabezpečujú odteraz automatické prepínanie diaľkového režimu s clonením. Interiér má nový športový kožený volant, novú grafiku prístrojov so 4,5-palcovým displejom, ale aj multimediálny systém Command On-line so 7-palcovou dotykovou obrazovkou (predtým 5,7), navigáciou a kompatibilitou s externými zariadeniami. Po pripojení na internet je možné využívať služby Mercedes-Benz Apps. Vynovená bola aj ponuka audiosystémov. To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou, kde je takmer kompletne „prekopaná“ technika.

Čítajte viac

SLC upustilo z dôvodu redukcie spotreby, a teda aj emisií, od 6-valcov. Základ tvorí nová verzia SLC 180 s výkonom 115 kW, ktoré pochádzajú z preplňovaného agregátu s objemom 1,6 litra. Silnejšie SLC 200 zostalo so svojím dvojlitrom na pôvodnom výkone 135 kW. Verzia SLC 300 je však v porovnaní s predchádzajúcim atmosférickým 6-valcom 3,5 V6 v SLK 350 vybavená 4-valcovým dvojlitrom s dvojicou turbodúchadiel. Na pôvodných 225 kW to však nestačí. Nový motor dáva „len“ 180 kW, zato si zachoval krútiaci moment 370 Nm.

Nová topverzia 43 AMG zamenila atmosférický 8-valec 5,5 V8
za 6-valec 3,0 twinturbo. Výkon však klesol z 310 na 270 kW.
Nová topverzia 43 AMG zamenila atmosférický 8-valec 5,5 V8 za 6-valec 3,0 twinturbo. Výkon však klesol z 310 na 270 kW.
Autor: Mercedes-Benz

K dispozícii je len 9-stupňový automat, podobne ako pri jedinej dieselovej verzii SLC 250, ktorá ponúka 150 kW z dvakrát preplňovaného dvojlitra. Nová topverzia SLC 43 AMG sa musela tiež zmieriť s nižším výkonom. Bodaj by nie. Pôvodný atmosférický 8-valec 55 AMG vystriedal preplňovaný 3-liter twinturbo známy z nového Mercedesu C 450 alebo GLE 450. Ten posiela cez 9-stupňovú automatiku k zadným kolesám síce skvelých 270 kW a 520 Nm, lenže predtým to bolo 310. Tomu zodpovedá aj degradácia dynamiky.

SLC 43 AMG potrebuje k šprintu na stovku o desatinu sekundy viac, presne 4,7 sekundy. Nepomohlo teda ani viac prevodových stupňov, ani nižšia hmotnosť. Odpustkom má byť redukcia spotreby paliva, ktorá padla z 8,4 na 7,8 litra benzínu na 100 km. Pri lacnejších verziách možno voliť športový výfuk a podvozok. Drahšie verzie so systémom Dynamic Select umožňujú za príplatok a sériovo pre SLC 300 nastavenie vozidla vrátane reakcií plynového pedálu, prevodovky či riadenia do režimov Comfort, Sport, Sport+ a Eco. Pri AMG Ride Control s adaptívnymi tlmičmi sa to týka aj tvrdosti odpruženia.

Novinka dorazí na trh začiatkom jari. Automobilka však už zverejnila kompletné technické údaje, ktoré uvádzame v tabuľke.

Technické údaje

Verzia SLC 180 SLC 200 SLC 300 SLC 250d SLC 43 AMG
Objem motora (ccm) 1 595 1 991 1 991 2 143 2 99
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16 V6/24
Max. výkon (kW/ot.) 115/5 300 135/5 500 180/ 500 150/3 800 270/2 000
Krút. moment (Nm/.) 250/5 300 300/1 200 370/5 500 500/1 600 520/2 000
Prevodovka 6M/9A 6M/9A 9A 9A 9A
0 – 100 km/h 7,9/8,1 7,0/6,9 5,8 6,6 4,7
Max. rýchlosť (km/h) 226/223 240/237 250 245 250
Spotreba na 100 km (l) 5,6/5,6 6,1/5,7 5,8 4,4 7,8
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Mercedes-Benz E All-Terrain - 2016

Mercedes E All-Terrain: Éčko sa hrá na SUV. S GLE si neprekáža

23.09.2016 06:00

Po prvýkrát v histórii triedy E predstavuje Stuttgart jej off-roadovo ladenú verziu All-Terrain. Robí to však tak, aby si nový terény „kombík“ „neliezol do kapusty“ s SUV GLE. Maximálna svetlá výška je preto len 156 mm.

Mercedes-Benz Vision Van Concept - 2016

Mercedes Vision Van: Dodávka budúcnosti triedi zásielky sama

13.09.2016 06:00

Podľa stuttgartskej automobilky budú dodávky budúcnosti využívať autonómne riadenie a tiež nakladať a vydávať tovar automatizovane. Ukazuje to na koncepte Vision Van s elektrickým pohonom.

Mercedes-Benz C112 Concept - 1991

Mercedes C112: Superšport snov dostal červenú. Dnes má 25

10.09.2016 07:00

Chýbalo už len jedno. Začať ho vyrábať. Stuttgartský superšport mal aktívnu aerodynamiku, aktívny podvozok, radarový tempomat, riadené zadné kolesá a dokonca 700 záväzných záujemcov. Nestalo sa.

Richard Sulík

Sulík: V europarlamente som toľko, koľko treba

01.10.2016 13:35

Líder strany Sloboda a Solidarita (SaS) a europoslanec Richard Sulík trávi v europarlamente toľko času, koľko treba.

vojaci, NATO, vojenské cvičenie,

Záujem o zaradenie do aktívnych záloh prejavilo 80 ľudí

01.10.2016 13:32

O pilotný projekt aktívnych záloh prejavilo záujem 80 ľudí. Nie je však vylúčené, že konečný počet záujemcov bude ešte o niečo väčší.

Šimon Peres

Jerusalem Post: Peres zabránil Netanjahuovi v útoku na Irán

01.10.2016 13:29

Bývalý izraelský prezident Šimon Peres údajne pred svojou smrťou prezradil, že práve vďaka nemu Izrael neuskutočnil zvažovaný útok na jadrové zariadenia Iránu.

pápež františek,

Na pápežovu omšu v Tbilisi prišlo málo ľudí

01.10.2016 13:23

Pápež František začal v sobotu druhý deň svojej návštevy Gruzínska slávením eucharistie v metropole Tbilisi.