Renault Mégane Sport Tourer: Najdlhší kufor a riadená náprava

Po hatchbacku a verzii GT, ktoré sa predstavili už vlani, prichádza Renault aj s novým kombi Mégane Sport Tourer. Rekordným objemom kufra síce nedisponuje, ale francúzska automobilka hovorí o najdlhšej ložnej ploche. Odvezie predmety dlhé takmer 2,8 metra.

Nové kombi Mégane sa v Ženeve predstavilo najprv vo verzii
GT s plástovým výpletom masky, so športovými nárazníkmi či 17-palcovými
diskami kolies.
Nové kombi Mégane sa v Ženeve predstavilo najprv vo verzii GT s plástovým výpletom masky, so športovými nárazníkmi či 17-palcovými diskami kolies.
Autor: Renault

S premiérou nového kombi Mégane to Renault urobil podobne ako s debutom hatchbacku vlani vo Frankfurte nad Mohanom. Sport Tourer totiž predstavil v Ženeve najprv v športovej verzii GT. Novinka vychádza z hatchbacku, a to až po stredné stĺpiky. Zadné dvere sú však nové, najmä rám okna. Profil kombi oživuje stúpajúca spodná hrana okien a tiež výrazná chrómová lišta, ktorá lemuje aj tretie bočné okno. Zatmavený zadný stĺpik vytvára efekt plávajúcej strechy.

Podobne ako predné svetlá s „céčkovou“ grafikou denných diód, ktoré Sport Tourer preberá z hatchbacku, je to aj vzadu. Svetlá zasahujú až takmer k logu na výklopnom veku. A svietia aj cez deň. Verzia GT sa bude môcť pochváliť športovými nárazníkmi, plástovým výpletom masky, 17-palcovými diskami kolies, alebo osemnástkami s diamantovým efektom za príplatok, čiernymi strešnými lištami či difúzorom s integrovanými koncovkami výfukov.

Nové kombi Mégane narástlo medzigeneračne o 67 mm. Rázvor
náprav sa natiahol v porovnaní s hatchbackom na 2 712 mm, čo je o 43 mm
viac.
Nové kombi Mégane narástlo medzigeneračne o 67 mm. Rázvor náprav sa natiahol v porovnaní s hatchbackom na 2 712 mm, čo je o 43 mm viac.
Autor: Renault

Objem kufra je 580 litrov, čo je identická hodnota s predchádzajúcou generáciou. To síce nie je rekord, ale zato kombi Mégane ponúka najdlhšiu ložnú plochu s dĺžkou 2,77 metra. To aj vďaka sklopeniu operadla spolujazdca. Delené zadné operadlá v pomere 40 : 60 možno sklopiť podobne ako v Espace dotykom tlačidla v kufri alebo povelom na displeji rozhrania. Variabilita je založená na sklopných delených operadlách a dvojitej podlahe. Pod ňou je 50 litrov objemu pre batožinu. Zároveň umožňuje vytvoriť takmer rovnú podlahu. Nájdeme tu tiež bočné schránky pri podbehoch blatníkov a praktické výklopné háčiky.

Interiér je identický s hatchbackom. Centrom palubovky je
veľký 8,7-palcový monitor rozhrania R-Link 2.
Interiér je identický s hatchbackom. Centrom palubovky je veľký 8,7-palcový monitor rozhrania R-Link 2.
Autor: Renault

Interiér sa dá od kufra oddeliť zvislou sieťkou a kufor rozdeliť na dve samostatné časti predelením podlahou. Tešiť sa môžu aj zadní cestujúci, ktorí dostanú k dispozícii na nohy 216 mm, čo je opäť špičková hodnota. Stojí za ňou predĺžený rázvor 2 712 mm, čo je o 43 mm viac v porovnaní s hatchbackom a o 11 mm viac, ak Sport Tourer porovnáme s predchádzajúcou generáciou. Zadné operadlá sú sklonené v uhle 27 stupňov, teda o dva viac ako v hatchbacku, čo má priniesť väčší komfort.

Kufor má základnú kapacitu 580 litrov a dvojitú podlahu.
Kufor má základnú kapacitu 580 litrov a dvojitú podlahu.
Autor: Renault

Do dĺžky narástlo nové kombi o 67 mm (4 626 mm), paradoxne na výške ich 20 ubudlo (1 449 mm). Renault tvrdí, že ide o najnižšie kombi v ponuke, ale zároveň aj o model s najširším rozchodom v triede. Interiér je okrem väčších rozmerov identický s hatchbackom. Palubná doska obsahuje opäť 8,7-palcový vertikálny „tablet“ R-Link 2, ktorý spája Mégane s okolitým svetom a umožňuje ovládať množstvo funkcií od audia, navigácie, klimatizácie a bezpečnostných asistentov až po nastavenie jazdných módov Eco, Comfort, Sport či Perso.

Po sklopení operadla spolujazdca dokáže Sport Tourer
odviezť predmety dlhé až 2,77 metra.
Po sklopení operadla spolujazdca dokáže Sport Tourer odviezť predmety dlhé až 2,77 metra.
Autor: Renault

Čítajte viac

GT, umocňujúce športový akcent, pridáva anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, modrým prešívaním a logom GT. Vyberať možno z troch druhov čalúnenia – látkového, koženého (Alcantara) alebo s pásovým vzorom. Ďalej tu nájdeme modré dekoračné akcenty v prístrojovom paneli, modré lišty na dverách, športový kožený volant či hliníkovú radiacu páku a pedále. Modré doplnky ladia s exteriérovým lakom Iron Blue, ktorý je pre Sport Tourer GT, tak ako aj pri hatchbacku, dodávaný sériovo.

Najväčšou vychytávkou sa však stane riadená zadná náprava 4Control, ktorej použitie umožnila modulárna platforma CMF, na ktorej je Mégane postavený spolu s Espace, Talismanom a novým Scénicom. Tú však bude mať len najvýkonnejšia verzia GT so 4-valcom 1,6 TCe (151 kW). Okrem tohto motora bude v ponuke celá paleta agregátov z hatchbacku, teda preplňované 4-valce 1,2 TCe (74 kW, 97 kW) a dieselové motory 1,5 dCi (66 kW, 81 kW) a 1,6 dCi (96 kW, 118 kW). Novinka by sa mala dostať na trh v priebehu mája.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

medvede

Vysoké Tatry si od medveďov oddýchnu

06.12.2016 15:00

Mimoriadna situácia pre premnožené medvede je od decembra vo Vysokých Tatrách minulosťou. Medvede sa začali ukladať na zimný spánok a prestali navštevovať ľudí.

Praha, Karlov most

Forejt sa vzdal miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu

06.12.2016 14:32

Jindřich Forejt sa vzdal z osobných a zdravotných dôvodov miesta riaditeľa protokolu Pražského hradu, funkciu opustí koncom roka.

euro, bankovky, mince, peniaze

Nemecké firmy majú nárok na odškodnenie za odchod od jadra

06.12.2016 14:22

Nemecké energetické firmy majú pre rozhodnutie vlády o urýchlenom ústupe od jadrovej energie nárok na kompenzácie.

Andrej Danko

Danko: Prezident vyvoláva ústavnú krízu nevymenovaním sudcov

06.12.2016 14:18

Podľa predsedu NR SR Andreja Danka existuje momentálne jediná ústavná kríza, ktorú vyvoláva prezident Andrej Kiska nevymenovaním ústavných sudcov.