Infiniti predstavuje motor V6 Twin Turbo. Má 400 koní

Spolu s novým sedanom a Q50 a kupé Q60 prichádza na svet aj úplne nový motor 3,0 V6 Twin Turbo s dvojicou turbodúchadiel. Je najľahším, najsilnejším a najúspornejším 6-valcom aký kedy Infiniti vyrobilo.

Infiniti - motor VR 3,0 V6
Nový 6-valec má hliníkový blok a integrované výfukové potrubie do hlavy valcov.
Autor:

Modernizovaný sedan Infiniti Q50, ktorý to má namierené proti BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C či Audi A4 je prvým modelom značky, pod kapotou ktorého debutuje úplne nový dvakrát preplňovaný 6-valec 3,0 Twin Turbo. Luxusná odnož Nissanu ho charakterizuje ako najľahší, najvýkonnejší a najefektívnejší 6-valec vo svojej histórii. Zároveň má byť jeho 400 koní odpustkom za očakávanú ostrú verziu Q50 Eau Roge, ktorá sa do výroby nakoniec nedostala. Priaznivci značky sa budú musieť uspokojiť s umiernenejším Q50 Red Sport 400.

Dvojica turbodúchadiel sa stará o potlačenie turbodiery.
Lopatky točia až 220 000 otáčok za minútu. Krátkodobo dokonca až 240
000.
Dvojica turbodúchadiel sa stará o potlačenie turbodiery. Lopatky točia až 220 000 otáčok za minútu. Krátkodobo dokonca až 240 000.
Autor: Infiniti

Čítajte viac

Agregát s interným označením VR30 ma objem troch litrov a štvorcovú konštrukciu s vŕtaním a zdvihom 86 mm. Používa hliníkový blok a integrované výfukové potrubie do hlavy valcov. Vďaka tomu bolo možné umiestniť katalyzátor bližšie k hlave, čo znamená rýchlejší ohrev a nižšie emisie. Motor bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 224 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Silnejší derivát disponuje spomínanými 400 koňmi, teda 298 kilowattmi, pričom krútiaci moment narastie na až na 475 Nm.

Zaujímavé je, že obe verzie používajú rovnako veľké turbodúchadlá. Rozdiel spočíva v odlišných otáčkach lopatiek. Silnejšia verzia točí až 220 000 a krátkodobo dokonca až 240 000 otáčok za minútu. Silnejší motor tiež využíva výhody dvoch vodných čerpadiel, čím dokáže nezávisle regulovať teplotu hlavy a bloku motora. Samozrejmosťou je medzichladič stlačeného vzduchu, recirkulácia výfukových plynov, pokročilé variabilné časovanie ventilov a priame vstrekovanie paliva, ktoré sa podieľa na znížení spotreby až o 6,7 percenta.

Motor váži bez turbodúchadiel len 194,8 kg čo je o 14,1 kg menej než predchádzajúci atmosférický 6-valec 3,7 V6. Jeho produkciu zabezpečí japonský závod v Iwaki.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Dobrý anjel

DOBRÝ ANJEL - nezisková organizácia

27.03.2017 00:02

Systém, ktorý pravidelnými mesačnými finančnými príspevkami pomáha rodinám s deťmi, kde je niekto chorý na rakovinu, alebo dieťa trpí na inú zákernú diagnózu.

SOLAR Hvezdáreň Senec

SOLAR Hvezdáreň Senec

26.03.2017 23:52

Astronomické združenie SOLAR Hvezdáreň Senec.

Rusko, prehliadka, vrtuľník

Nehodu vojenského vrtuľníka na Ukrajine neprežilo 5 ľudí

26.03.2017 21:42

Životy piatich ľudí si vyžiadala nehoda vrtuľníka ukrajinskej armády, ktorý sa zrútil blízko vojnovej oblasti na východe Ukrajiny.

Bojko Borisov

V odhadoch výsledkov bulharských volieb vedie GERB

26.03.2017 20:18

Najlepší výsledok v predčasných parlamentných voľbách v Bulharsku dosiahla podľa prvých odhadov stredopravicová strana Občania za európsky rozvoj Bulharska.