Infiniti predstavuje motor V6 Twin Turbo. Má 400 koní

Spolu s novým sedanom a Q50 a kupé Q60 prichádza na svet aj úplne nový motor 3,0 V6 Twin Turbo s dvojicou turbodúchadiel. Je najľahším, najsilnejším a najúspornejším 6-valcom aký kedy Infiniti vyrobilo.

Infiniti - motor VR 3,0 V6
Nový 6-valec má hliníkový blok a integrované výfukové potrubie do hlavy valcov.
Autor:

Modernizovaný sedan Infiniti Q50, ktorý to má namierené proti BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C či Audi A4 je prvým modelom značky, pod kapotou ktorého debutuje úplne nový dvakrát preplňovaný 6-valec 3,0 Twin Turbo. Luxusná odnož Nissanu ho charakterizuje ako najľahší, najvýkonnejší a najefektívnejší 6-valec vo svojej histórii. Zároveň má byť jeho 400 koní odpustkom za očakávanú ostrú verziu Q50 Eau Roge, ktorá sa do výroby nakoniec nedostala. Priaznivci značky sa budú musieť uspokojiť s umiernenejším Q50 Red Sport 400.

Dvojica turbodúchadiel sa stará o potlačenie turbodiery.
Lopatky točia až 220 000 otáčok za minútu. Krátkodobo dokonca až 240
000.
Dvojica turbodúchadiel sa stará o potlačenie turbodiery. Lopatky točia až 220 000 otáčok za minútu. Krátkodobo dokonca až 240 000.
Autor: Infiniti

Čítajte viac

Agregát s interným označením VR30 ma objem troch litrov a štvorcovú konštrukciu s vŕtaním a zdvihom 86 mm. Používa hliníkový blok a integrované výfukové potrubie do hlavy valcov. Vďaka tomu bolo možné umiestniť katalyzátor bližšie k hlave, čo znamená rýchlejší ohrev a nižšie emisie. Motor bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Slabšia má 224 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Silnejší derivát disponuje spomínanými 400 koňmi, teda 298 kilowattmi, pričom krútiaci moment narastie na až na 475 Nm.

Zaujímavé je, že obe verzie používajú rovnako veľké turbodúchadlá. Rozdiel spočíva v odlišných otáčkach lopatiek. Silnejšia verzia točí až 220 000 a krátkodobo dokonca až 240 000 otáčok za minútu. Silnejší motor tiež využíva výhody dvoch vodných čerpadiel, čím dokáže nezávisle regulovať teplotu hlavy a bloku motora. Samozrejmosťou je medzichladič stlačeného vzduchu, recirkulácia výfukových plynov, pokročilé variabilné časovanie ventilov a priame vstrekovanie paliva, ktoré sa podieľa na znížení spotreby až o 6,7 percenta.

Motor váži bez turbodúchadiel len 194,8 kg čo je o 14,1 kg menej než predchádzajúci atmosférický 6-valec 3,7 V6. Jeho produkciu zabezpečí japonský závod v Iwaki.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Vozne spoločnosti RegioJet

Preverte RegioJet. Má tu podnikateľský raj, žiada SNS ministra

24.01.2017 22:49

Slovenská národná strana sa na svojom utorkovom predsedníctve zaoberala aj spoločnosťou RegioJet.

Jozef Holjenčík

SNS vyzýva Holjenčíka, aby sa vzdal funkcie predsedu ÚRSO

24.01.2017 20:41, aktualizované: 23:02

Slovenská národná strana vyzýva šéfa Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Jozefa Holjenčíka, aby sa vzdal svojej funkcie.

domov dôchodcov, pažítková 2

Umrelo 13 ľudí, úrady nenašli žiadne pochybenia

24.01.2017 20:00

Domov dôchodcov na Pažítkovej ulici v bratislavskom Ružinove má za sebou smutný mesiac. Od decembra mu zomrelo trinásť klientov.

donald trump, trump,

Trump rozhodol o obnove výstavby ekologicky sporných ropovodov

24.01.2017 19:49

Americký prezident Donald Trump exekutívnym príkazom rozhodol o pokračovanie výstavby sporného ropovodu Keystone XL.