Volvo V90: Švédske kombi má v kufri 1 526 litrov. Rekord to nie je

Po vlajkovej lodi S90, predstavenej v Detroite, ukázalo Volvo v Ženeve aj praktickejšiu verziu kombi V90. Objemom kufra síce neočarí, dizajnom však určite áno. Pod kapotou sú len 4 valce.

Veľké kombi má pôsobivé proporcie s dĺžkou tesne pod
päť metrov. Rázvor náprav sedanu s hodnotou 2 941 mm je identický.
Veľké kombi má pôsobivé proporcie s dĺžkou tesne pod päť metrov. Rázvor náprav sedanu s hodnotou 2 941 mm je identický.
Autor: Volvo

Volvo má vo výrobe kombi mimoriadne dlhú tradíciu. Všetko to začalo modelom Duett pred viac ako šesťdesiatimi rokmi. Pre mnohých je dokonca aj dnes synonymom pre kombi. A hoci je ponuka modelov v porovnaní s minulosťou neporovnateľne pestrejšia, Švédi sú na tento imidž hrdí. Podporiť ho má aj nové luxusné Volvo V90, ktoré sa predstavilo len pred pár dňami v Ženeve. Pochopiteľne ide o súrodenca vlajkovej lode S90. Podobne ako sedan aj SUV XC90 využíva nové kombi modulárnu platformu SPA (Scalable Product Architecture) a novú generáciu motorov Drive-E.

Zadné operadlá budú delené v pomere 40 : 20: 40, čo
zvyšuje variabilitu, ale neobmedzuje komfort. Po sklopení ponúkne kufor 1 526
litrov.
Zadné operadlá budú delené v pomere 40 : 20: 40, čo zvyšuje variabilitu, ale neobmedzuje komfort. Po sklopení ponúkne kufor 1 526 litrov.
Autor: Volvo

Až po stredné stĺpiky je V90 zhodné so sedanom. Za nimi sa začína predĺžená strecha zakončená spojlerom. Zadné stĺpiky sú sklonené v prudšom uhle, ako sme boli pri švédskej značke doteraz zvyknutí. Novému luxusnému kombi to dodáva podstatne dynamickejší vzhľad. Vzadu nechýbajú typické svetlá vytiahnuté až po okraj strechy, podobne ako na SUV XC90. Rozmery sa prakticky nemenili. Na dĺžku má V90 identických 4 936 mm, na šírku 1 890 a na výšku 1 475 mm. To isté platí aj o rázvore s hodnotou 2 941 mm. Paradoxom je, že napriek ženevskej premiére Volvo neprezradilo základný objem kufra. Vieme len toľko, že po sklopení operadiel je to 1 526 litrov.

Zadnú časť oživujú pôsobivé svetlá lemujúce zadné
stĺpiky, podobne ako pri veľkom SUV XC90.
Zadnú časť oživujú pôsobivé svetlá lemujúce zadné stĺpiky, podobne ako pri veľkom SUV XC90.
Autor: Volvo

A to nie je rozhodne dych vyrážajúce číslo. O 54 litrov viac ponúka napríklad aj Octavia Combi stojaca o dva stupienky nižšie či Golf Variant, ktorý odvezie o 49 litrov viac. Samozrejme, úžitkové vlastnosti nie sú v prémiovej triede prioritou, ale V90 zaostáva v tomto parametre aj za priamou nemeckou konkurenciou. Tak napríklad Audi A6 Avant odvezie 1 680, BMW 5 Touring 1 670 a Mercedes-Benz triedy E Combi rekordných 1 950 litrov. Variabilita je založená na dvojitej podlahe a delených zadných operadlách v pomere 40 : 20 : 40, ktoré sa ovládajú rovnako ako zadné veko, elektricky. Kufor tiež možno rozdeliť na dve samostatné časti.

Volvo má vo výrobe kombi dlhoročnú tradíciu. Prvý model
Duett prišiel na svet pred viac ako šesťdesiatimi rokmi.
Volvo má vo výrobe kombi dlhoročnú tradíciu. Prvý model Duett prišiel na svet pred viac ako šesťdesiatimi rokmi.
Autor: Volvo

Čítajte viac

To je ale všetko, čo Volvo o V90 v Ženeve prezradilo. Vieme však, že kombi preberá zo sedanu všetky technologické vychytávky. Už v sérii tak ponúka adaptívny tempomat, autonómne brzdy, monitoring únavy, jazdných prúdov, chodcov, zvierat či dopravných značiek, ale aj novinku v podobe ochrany pred neúmyselným zídením z cesty. Za príplatok je k dispozícii „autopilot“ Pilot Assist, fungujúci do rýchlosti až 130 km/h, ktorý Volvo označuje za najpokročilejší asistenčný systém, aký je v súčasnosti na trhu. Vyžaduje však stále, aby mal vodič ruky na volante.

Pod kapotou nájdeme identickú motorizáciu ako v sedane. To znamená výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-E. Základom bude diesel D4 (140 kW) spojený so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom. Všetky ostatné verzie budú spárované s 8-stupňovým automatom Aisin a pohonom AWD. Teda silnejší diesel D5 (173 kW) s dvoma turbami, benzínový motor T6 (235 kW) podporovaný turbodúchadlom aj kompresorom a neskôr plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonom až 300 kW. Ten spája benzínový motor T6 s elektromotorom (86 kW) a sadou li-ion akumulátorov s kapacitou 9,2 kWh. Zrýchlenie trvá v tomto prípade len 5,2 sekundy.

Na trh by sa mala dostať novinka v najbližších týždňoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Volvo 40.2 Concept - 2016

Volvo 40.1, 40.2: Malé Volvá zatiaľ ako koncepty. Príde aj crossover

20.05.2016 12:00

Po veľkých modeloch S90/V90 a XC90 s platformou SPA príde ku generačnej obmene aj v štyridsiatkovej sérii. A to už budúci rok. Ich podobu naznačujú koncepty 40.1 a 40.2. Základ je však celkom reálny. Ako vidieť, príde aj crossover.

Volvo XC60 - 2014

JATO Dynamics: Najpredávanejšie prémiové kompaktné SUV v Európe

09.05.2016 14:00

Prvá generácia Volva XC60 má už osem rokov, no napriek tomu sa vo Švédsku nemôžu sťažovať na nedostatok objednávok. Predaje kompaktného SUV neustále rastú, a preto sa novej generácie asi tak skoro nedočkáme.

Volvo S90 Excellence Lounge Console Concept - 2016

Volvo S90 Lounge Console: Luxusná konzola pre vlajkovú loď

06.05.2016 16:00

Rok po prezentácii konceptu XC90 Lounge Console prichádza Volvo do Pekingu s rovnakou témou hyperluxusného interiéru. Tentoraz však na báze vlajkovej lode S90, ktorá ešte vlani nebola na svete. Sedadlo spolujazdca vystriedala multifunkčná konzola.

rubeľ, Rusko, Moskva

Rusko vydáva prvý eurobond od zavedenia sankcií

24.05.2016 11:43

Rusko vydá svoj prvý eurobond od zavedenia západných sankcií z roku 2014, oznámila v pondelok vláda v Moskve.

Rakúsko, voľby

Rakúsko nie je modro-zelené, tvrdí odborník

24.05.2016 11:00

Generálny tajomník Rakúskej spoločnosti pre európsku politiku v rozhovore pre Pravdu vysvetlil, prečo Rakúšania volili, ako volili.

policia, odchodo do madarska,

Prípady vyhrážania sa bombami v škôlkach už vyšetruje NAKA

24.05.2016 10:51

Vydieraním viacerých predškolských zariadení v Bratislavskom kraji sa už zaoberá Národná kriminálna agentúra.

Cyprus, voľby

Na Cypre zabodovali extrémisti z materskej školy. Porastú?

24.05.2016 10:29

Rozdrobený parlament, nízka volebná účasť, straty pre veľké strany a zisky pre krajnú pravicu.