Volvo V90: Švédske kombi má v kufri 1 526 litrov. Rekord to nie je

Po vlajkovej lodi S90, predstavenej v Detroite, ukázalo Volvo v Ženeve aj praktickejšiu verziu kombi V90. Objemom kufra síce neočarí, dizajnom však určite áno. Pod kapotou sú len 4 valce.

Veľké kombi má pôsobivé proporcie s dĺžkou tesne pod
päť metrov. Rázvor náprav sedanu s hodnotou 2 941 mm je identický.
Veľké kombi má pôsobivé proporcie s dĺžkou tesne pod päť metrov. Rázvor náprav sedanu s hodnotou 2 941 mm je identický.
Autor: Volvo

Volvo má vo výrobe kombi mimoriadne dlhú tradíciu. Všetko to začalo modelom Duett pred viac ako šesťdesiatimi rokmi. Pre mnohých je dokonca aj dnes synonymom pre kombi. A hoci je ponuka modelov v porovnaní s minulosťou neporovnateľne pestrejšia, Švédi sú na tento imidž hrdí. Podporiť ho má aj nové luxusné Volvo V90, ktoré sa predstavilo len pred pár dňami v Ženeve. Pochopiteľne ide o súrodenca vlajkovej lode S90. Podobne ako sedan aj SUV XC90 využíva nové kombi modulárnu platformu SPA (Scalable Product Architecture) a novú generáciu motorov Drive-E.

Zadné operadlá budú delené v pomere 40 : 20: 40, čo
zvyšuje variabilitu, ale neobmedzuje komfort. Po sklopení ponúkne kufor 1 526
litrov.
Zadné operadlá budú delené v pomere 40 : 20: 40, čo zvyšuje variabilitu, ale neobmedzuje komfort. Po sklopení ponúkne kufor 1 526 litrov.
Autor: Volvo

Až po stredné stĺpiky je V90 zhodné so sedanom. Za nimi sa začína predĺžená strecha zakončená spojlerom. Zadné stĺpiky sú sklonené v prudšom uhle, ako sme boli pri švédskej značke doteraz zvyknutí. Novému luxusnému kombi to dodáva podstatne dynamickejší vzhľad. Vzadu nechýbajú typické svetlá vytiahnuté až po okraj strechy, podobne ako na SUV XC90. Rozmery sa prakticky nemenili. Na dĺžku má V90 identických 4 936 mm, na šírku 1 890 a na výšku 1 475 mm. To isté platí aj o rázvore s hodnotou 2 941 mm. Paradoxom je, že napriek ženevskej premiére Volvo neprezradilo základný objem kufra. Vieme len toľko, že po sklopení operadiel je to 1 526 litrov.

Zadnú časť oživujú pôsobivé svetlá lemujúce zadné
stĺpiky, podobne ako pri veľkom SUV XC90.
Zadnú časť oživujú pôsobivé svetlá lemujúce zadné stĺpiky, podobne ako pri veľkom SUV XC90.
Autor: Volvo

A to nie je rozhodne dych vyrážajúce číslo. O 54 litrov viac ponúka napríklad aj Octavia Combi stojaca o dva stupienky nižšie či Golf Variant, ktorý odvezie o 49 litrov viac. Samozrejme, úžitkové vlastnosti nie sú v prémiovej triede prioritou, ale V90 zaostáva v tomto parametre aj za priamou nemeckou konkurenciou. Tak napríklad Audi A6 Avant odvezie 1 680, BMW 5 Touring 1 670 a Mercedes-Benz triedy E Combi rekordných 1 950 litrov. Variabilita je založená na dvojitej podlahe a delených zadných operadlách v pomere 40 : 20 : 40, ktoré sa ovládajú rovnako ako zadné veko, elektricky. Kufor tiež možno rozdeliť na dve samostatné časti.

Volvo má vo výrobe kombi dlhoročnú tradíciu. Prvý model
Duett prišiel na svet pred viac ako šesťdesiatimi rokmi.
Volvo má vo výrobe kombi dlhoročnú tradíciu. Prvý model Duett prišiel na svet pred viac ako šesťdesiatimi rokmi.
Autor: Volvo

Čítajte viac

To je ale všetko, čo Volvo o V90 v Ženeve prezradilo. Vieme však, že kombi preberá zo sedanu všetky technologické vychytávky. Už v sérii tak ponúka adaptívny tempomat, autonómne brzdy, monitoring únavy, jazdných prúdov, chodcov, zvierat či dopravných značiek, ale aj novinku v podobe ochrany pred neúmyselným zídením z cesty. Za príplatok je k dispozícii „autopilot“ Pilot Assist, fungujúci do rýchlosti až 130 km/h, ktorý Volvo označuje za najpokročilejší asistenčný systém, aký je v súčasnosti na trhu. Vyžaduje však stále, aby mal vodič ruky na volante.

Pod kapotou nájdeme identickú motorizáciu ako v sedane. To znamená výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-E. Základom bude diesel D4 (140 kW) spojený so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom. Všetky ostatné verzie budú spárované s 8-stupňovým automatom Aisin a pohonom AWD. Teda silnejší diesel D5 (173 kW) s dvoma turbami, benzínový motor T6 (235 kW) podporovaný turbodúchadlom aj kompresorom a neskôr plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonom až 300 kW. Ten spája benzínový motor T6 s elektromotorom (86 kW) a sadou li-ion akumulátorov s kapacitou 9,2 kWh. Zrýchlenie trvá v tomto prípade len 5,2 sekundy.

Na trh by sa mala dostať novinka v najbližších týždňoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Volvo XC90 Polestar

Volvo XC90 Polestar: Najvýkonnejšie Volvo je SUV

20.06.2016 16:00

Športová divízia Volva sa pohrala s plug-in hybridnou technikou luxusného SUV XC90. A výsledok? Najsilnejšie sériové Volvo všetkých čias. Jeho 310 kW si má pritom pýtať na 100 km len 2,4 litra benzínu.

Volvo XC40 Concept T5 Twin Engine - 2016

Volvo T5: Nový hybridný 3-valec T5 má 'žrať' ako diesel

15.06.2016 12:00

Švédi mienia do desiatich rokov skoncovať definitívne s naftovými motormi. Zastúpiť ich má plug-in hybridný pohon, teda dobíjateľné hybridy. Po výkonnej sústave T8, známej z Volva XC90 a Volva S90/V90 príde aj kompaktnejšia plug-in hybridná sústava T5.

Volvo 850

Volvo 850: Nástupca sedemstovky má 25 rokov. Hrabal prednými

11.06.2016 07:00

Volvo 850 absolvovalo premiéru v júni 1991. Nahradilo starnúci model radu 700. Napriek príbuzným kubistickým tvarom použilo ale úplne novú techniku. Svetovú premiéru v ňom mali priečne uložené 5-valce a bočné airbagy. Úspech bol zaručený.

George Soros,

Soros bol k libre milosrdný, teraz zarobil na inom

27.06.2016 11:07

Americký investor maďarského pôvodu George Soros bezprostredne pred britským referendom nešpekuloval na pokles kurzu libry.

forint, Maďarsko

Maďari pripravujú stimuly pre investorov, ktorí odídu z Británie

27.06.2016 10:56

Maďarská vláda pracuje na zozname stimulov, ktoré by prilákali do krajiny firmy, ktoré po brexite opustia ostrovné kráľovstvo.

Anton Šafárik

Za šéfa SIS by mala vláda navrhnúť Šafárika

27.06.2016 10:42

V najbližších dňoch by mala byť aktuálna výmena na poste riaditeľa Slovenskej informačnej služby (SIS). Novým šéfom má byť Anton Šafárik.

Pápež, Pápež František

Pápež: Kresťania dlhujú gejom ospravedlnenie

27.06.2016 10:29

Pápež František pripomenul veriacim, že by sa mali homosexuálom i ďalším ublíženým ľuďom ospravedlniť a požiadať ich o odpustenie. Počas improvizovanej tlačovej konferencie pri návrate z návštevy v Arménsku pápež pred novinármi zopakoval svoju vetu: "Kto som, aby som súdil".