Opel Easytronic: Lacný 'robot' pre Karl, Adam a Corsu. Ale pre Astru?

Robotizované prevodovky majú množstvo nevýhod. Radia však ako automaty, a pritom sú neporovnateľne lacnejšie. Na túto strunu chce zahrať aj Opel. Modernému imidžu novej Astry to ale sedieť príliš nebude.

Opel - prevodovka Easytronic 3.0
Prednosťou novej robotizovanej prevodovky Easytronic 3.0 má byť jej nízka cena. Opel však sľubuje aj krátke reakčné časy a plynulosť.
Autor:

Automatické prevodovky, či už dvojspojkové, kontinuálne, alebo klasické s hydrodynamickým meničom, sú stále drahšie v porovnaní s manuálnymi. Pri autách vyšších tried to síce s výslednou cenou príliš nezamáva, no pri malých určite áno. Priplatiť si 1 500 alebo 2 000 eur za auto, ktorého cena sa začína pod hranicou 10 000 eur, znamená zaplatiť minimálne o 15 až 20 percent viac. Riešením sú robotizované prevodovky. Majú konštrukciu manuálnych, len s tým rozdielom, že namiesto vás radí hydraulika a rovnako automaticky. A sú, pochopiteľne, najlacnejším spôsobom, ako odstrániť z podlahy spojkový pedál.

Cenová orientácia prevodovky Easytrinic 3.0 je zrejmá aj z
počtu prevodových stupňov. Má ich len päť.
Cenová orientácia prevodovky Easytrinic 3.0 je zrejmá aj z počtu prevodových stupňov. Má ich len päť.
Autor: Opel

Má to však háčik. Robotizované prevodovky si u motoristov neurobili dobré meno. Radia pomaly a nekomfortne. Zvlášť v kombinácii so štart-stop systémom vám vedia pripraviť na ceste horúce chvíľky. Drží sa ich vytrvalo už len Fiat, francúzsky koncern PSA, teda Peugeot/Citroën a najnovšie Dacia, ktorá ich zavedie v Sandere a Logane MCV. Vzhľadom na lowcostovú orientáciu rumunskej značky je to pochopiteľné. O to viac však prekvapuje rozhodnutie Opela poslať do sveta nový 5-stupňový robotizovaný automat Easytronic 3.0 pre modely Karl, Adam, Corsa a dokonca pre novú Astru.

Nasadenie robotizovanej prevodovky v malých modeloch Karl,
Adam a Corsa je v celku logické. Ale v Astre bude pôsobiť trochu retro.
Nasadenie robotizovanej prevodovky v malých modeloch Karl, Adam a Corsa je v celku logické. Ale v Astre bude pôsobiť trochu retro.
Autor: Opel

Čítajte viac

Nemecká automobilka sa však dušuje, že jej riešenie prinesie plynulé radenie a krátke reakčné časy. Lenže takýchto sľubov tu už bolo. Pre zníženie hlučnosti a spotreby bude mať prevodovka dlhé prevodové stupne a dokonca špeciálny režim pre manévre v nízkych rýchlostiach. Spolu s ňou dostanú všetky modely aj štart-stop systém. Priemerná normovaná spotreba vo verziách s litrovým 3-valcom má byť približne 4,2 litra benzínu. Ako sa bude nová prevodovka správať, ukáže však až test. Z dôvodu nízkej ceny si ale klientelu nájsť môže. Napokon bude kombinovaná len s najslabšími pohonnými jednotkami. Výkonnejšie Astry s motormi 1,4 Turbo a 1,6 CDTI ostanú pri klasických 6-stupňových automatoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Dobrý anjel

DOBRÝ ANJEL - nezisková organizácia

27.03.2017 00:02

Systém, ktorý pravidelnými mesačnými finančnými príspevkami pomáha rodinám s deťmi, kde je niekto chorý na rakovinu, alebo dieťa trpí na inú zákernú diagnózu.

SOLAR Hvezdáreň Senec

SOLAR Hvezdáreň Senec

26.03.2017 23:52

Astronomické združenie SOLAR Hvezdáreň Senec.

Rusko, prehliadka, vrtuľník

Nehodu vojenského vrtuľníka na Ukrajine neprežilo 5 ľudí

26.03.2017 21:42

Životy piatich ľudí si vyžiadala nehoda vrtuľníka ukrajinskej armády, ktorý sa zrútil blízko vojnovej oblasti na východe Ukrajiny.

Bojko Borisov

V odhadoch výsledkov bulharských volieb vedie GERB

26.03.2017 20:18

Najlepší výsledok v predčasných parlamentných voľbách v Bulharsku dosiahla podľa prvých odhadov stredopravicová strana Občania za európsky rozvoj Bulharska.