Mercedes CLA: Facelift a úsporná verzia 180d. Aj pre Shooting Brake

Po vlaňajšej modernizácii triedy A prichádza s plastikou a drobnými zlepšeniami aj sedan CLA spolu so športovým kombi Shooting Brake. Nový úsporný diesel BlueEfficiency si vypýta len 3,5 litra nafty. Pribudli tiež inteligentné LED svetlá či autonómne brzdy.

Úpravy nárazníka s väčšími vstupmi vzduchu CLA opticky
rozšírili. Štandardom je aj čierna maska s diamantovým efektom.
Príplatkové svetlá High Performance môžu využívať LED diódy.
Úpravy nárazníka s väčšími vstupmi vzduchu CLA opticky rozšírili. Štandardom je aj čierna maska s diamantovým efektom. Príplatkové svetlá High Performance môžu využívať LED diódy.
Autor: Mercedes-Benz

Stuttgart má za sebou kompletnú modernizáciu kompaktných modelov na platforme CMF. Začalo to predvlani faceliftom triedy B a vlani sa pridal aj hatchback triedy A. Zostávajúci sedan CLA a kombi Shooting Brake prichádzajú na rad teraz. Zaujímavé je, že kombi prechádza zmenami prakticky len rok od uvedenia na trh. Kým však sedan si svetovú premiéru odbije na autosalóne v New Yorku, Shooting Brake ukáže automobilka až v apríli v Berlíne pri príležitosti odovzdávania svetovej športovej ceny Laureus. To jej však nebránilo uvoľniť všetky informácie už dnes.

CLA aj Shoting Brake sa opäť snažia posilniť svoj športový imidž. Takže dostali nové nárazníky s väčšími sacími otvormi, ktoré auto opticky rozširujú. Predná čierna maska má odteraz štandardne diamantový efekt a chrómovú lištu. Z profilu je jedinou zmenou ponuka nových 18-palcových diskov kolies vrátane dizajnu s dvojitými lúčmi pre AMG Line. Vyberať možno medzi čiernym alebo titánovým vyhotovením. Zadný nárazník je teraz ozdobený chrómovou lištou medzi novými koncovkami výfukov. Zmenená je však aj grafika svetiel. A nielen to, sú vybavené funkciou Multi Level, ktorá reguluje ich intenzitu podľa toho či je deň, noc a či je vozidlo v pohybe, alebo stojí.

Vzadu je nová grafika svetiel a nový nárazník s chrómovou
lištou. Zmenené sú tiež integrované koncovky výfukov.
Vzadu je nová grafika svetiel a nový nárazník s chrómovou lištou. Zmenené sú tiež integrované koncovky výfukov.
Autor: Mercedes-Benz

Tie predné príplatkové High Performance, sú vybavené diódami, a daptívnymi funkciami, napríklad automatickým prepínaním diaľkového a stretávacieho režimu. Facelift uzatvára nový modrý odtieň laku Cavansite Blue. Ešte menej sa toho odohralo v interiéri. Hlavnou zmenou je visutý 8-palcový displej, ktorý je štíhlejší ako jeho predchodca. Lepšiu čitateľnosť prístrojov zaručia nové fonty stupníc a červené ručičky. Rozhranie lepšie komunikuje so smartfónmi a má zdokonalené hlasové ovládanie. Nové sú poťahy sedadiel, napríklad kožené čalúnenie Sahara alebo Artico. V dekoračnom portfóliu pribudol jaseňový drevený obklad palubnej dosky, čierny karbón a hliník.

Interiér má štíhlejší displej rozhrania, novú grafiku
prístrojov a modernizovanú paletu dekorácií a čalúnenia.
Interiér má štíhlejší displej rozhrania, novú grafiku prístrojov a modernizovanú paletu dekorácií a čalúnenia.
Autor: Mercedes-Benz

Pribudli tiež bezpečnostné systémy. Autonómne brzdy Active Brake Assist (predtým Collision Prevention Assist Plus) sú teraz súčasťou štandardnej výbavy. Zároveň znižujú riziko nárazu zozadu. Novinkou je systém nastavenia jazdných režimov Dynamic Select, upravujúci činnosť motora, prevodovky či riadenia zvolenému jazdnému módu, ale aj niektoré komfortné prvky. Spomeňme ambientné osvetlenie interiéru v dvanástich farbách alebo elektrické veko batožinového priestoru verzie Shooting Brake, ktoré dostalo funkciu Hands-Free, teda nožný senzor, vďaka čomu nie je nutný žiaden fyzický kontakt pri otváraní ani potreba vyťahovať kľúč z vrecka.

Ostrú verziu 45 AMG poháňa naďalej brutálny dvojlitrový
4-valec s výkonom 280 kW. Na stovku s CLA šprintuje za 4,5 sekundy.
Ostrú verziu 45 AMG poháňa naďalej brutálny dvojlitrový 4-valec s výkonom 280 kW. Na stovku s CLA šprintuje za 4,5 sekundy.
Autor: Mercedes-Benz

Čítajte viac

Pod kapotou je novinkou dieselová verzia 180d BlueEfficiency, orientovaná na nízku spotrebu. Poháňa ju dieselový 4-valec s objemom 1,5 litra (80 kW) od Renaultu s identickým výkonom ako bežné CLA 180d. Celý rad opatrení od optimalizovanej aerodynamiky cez nižší valivý odpor pneumatík a dlhšie sprevodovanie sa však podpísali na spotrebe len 3,5 litra nafty na 100 km. Kombi Shooting Brake je pritom len o deci „smädnejšie“. Novinkou je tiež benzínová verzia 220 4Matic, štandardne spojená s pohonom oboch náprav a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Ponuku kombi obohatilo CLA 180 (90 kW) s preplňovaným agregátom s objemom 1,5 litra, ktorý bol doteraz k dispozícii len pre kupé.

Chýbať nemôže ani ostrá verzia 45 AMG so zázračným dvojlitrovým 4-valcom s výkonom neskutočných 280 kW, ktorý spolupracuje štandardne s 7-stupňovou dvojspojkou a pohonom 4Matic. Na jeho výkone sa teda nič nemenilo, no z dôvodu lepšej aerodynamiky dostalo AMG nový predný nárazník a v prípade sedanu aj decentný spojler batožinového priestoru. Na stovku to obom verziám z Affalterbachu trvá len 4,5, respektíve 4,6 sekundy.

Technické údaje CLA/Shooting Brake (benzínové motory)

Verzia 180b BE 180 200 220 4Matic 250 250 Sport 45 AMG
Objem motora (ccm) 1 5951 595 1 595 1 991 1 991 1 991 1 991  
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 90/5 000 90/5 000 115/5 300 135/5 500 155/5 500 160/5 500 280/6 000
Krút. moment (Nm/.) 200/1 250 200/1 750 250/1 250 300/1 200 350/1 200 350/1 200 475/2 250
Prevodovka 6M 6M 6M 7A 6M 6M 7A
0 – 100 km/h (s) 9,0/9,1 9,0/9,1 8,2/8,5 7,1/7,2 6,6/6,8 6,5/6,7 4,2/4,3
Max. rýchlosť (km/h) 190 210 230/225 240/235 240 250/240 250  
Spotreba na 100 km (l) 5,0/5,5 5,4/5,5 5,5/5,6 6,5 6,4/6,6 6,7/6,9 6,9  

Technické údaje CLA/Shooting Brake (naftové motory)

Verzia 180d BE 180d 200d 220d 4Matic
Objem motora (ccm) 1 461 1 461 2 143 2 143
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16  
Max. výkon (kW/ot.) 80/4 000 80/4 000 100/3 200 130/3 600
Krút. moment (Nm/.) 260/1 750 260/1 750 300/1 400 350/1 400
Prevodovka 6M 6M 6M 6M
0 – 100 km/h (s) 11,6/11,9 11,6/11,9 9,5/9,7 7,6/7,8
Max. rýchlosť (km/h) 190 205/200 220/215 232/228
Spotreba na 100 km (l) 3,5/3,6 3,7/3,9 4,0/4,1 4,0
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Mercedes-Benz - Airscarf

Mercedes prehral spor o 'tepelný šál'. Airscarf musí deaktivovať

17.05.2016 16:00

Spor o autorské práva na takzvaný tepelný šál v otvorených Mercedesoch-Benz má zaujímavú súdnu dohru. Po desiatich rokoch ho totiž stuttgartská automobilka definitívne prehrala s vlastníkom patentu.

Mercedes-Benz E LWB - 2016

Mercedes-Benz E Long: 'Malý Maybach' pre Čínu je tu

06.05.2016 18:00

Špeciálne pre Čínu vyvinul Mercedes-Benz predĺženú verziu triedy E. Tá dostala aj tretie bočné okienko, podobné tomu v Maybachu. Cestujúcim vzadu prinesie o 13 cm viac miesta na nohy a množstvo luxusu. Do Európy sa však nechystá.

Mercedes-Benz CLA - výroba

Mercedes rozširuje výrobu v Maďarsku. Investuje 595 mil. eur

02.05.2016 19:00

Nemecký automobilový koncern Daimler investuje 185 miliárd forintov (595 mil. eur) do modernizácie a rozšírenia svojho výrobného závodu v Maďarsku. Investície by sa mali uskutočniť do roku 2020.

Adidas, logo

Adidas vráti výrobu z Ázie do Nemecka, továreň bude plná robotov

24.05.2016 22:11

Výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas začne na budúci rok v Nemecku vyrábať bežeckú obuv v továrni, ktorú budú obsluhovať prevažne roboty.

Poľsko, Beata Szydlová

Szydlová načrtla EK návrh riešenia sporu o ústavný súd

24.05.2016 21:53

Poľská premiérka Beata Szydlová rokovala s podpredsedom Európskej komisie Fransom Timmermansom o una riešenie sporu o ústavný súd.

Dmitrij Medvedev

Rusko nemá peniaze na zvýšenie penzií, povedal Medvedev

24.05.2016 21:29

Ruská vláda nemá dostatok peňazí na valorizáciu penzií. Obyvateľom to pri návšteve anektovaného Krymu priznal ruský premiér Dmitrij Medvedev.

STV, RTVS, verejnoprávna televízia, Mlynská dolina

Zverejnili návrh zmien zákona o RTVS, koncesia sa zvýši

24.05.2016 20:00

Novela zákona o príjmoch RTVS z tzv. koncesionárskych poplatkov zvýši poplatok zo súčasných 4,64 eura na sedem eur mesačne.