Subaru XV Concept: Nový crossover je už za dverami

Nová generácia Imprezy je po newyorskej premiére už na svete. A čo crossover XV? Ten bude nasledovať budúci rok a na rozdiel od Imprezy zamieri aj do Európy. Zatiaľ tu máme avízo v podobe konceptu XV.

14.04.2016 06:00
debata
Subaru XV Concept už nie je príliš vzdialený... Foto: Subaru
Subaru XV Concept - 2016 Subaru XV Concept už nie je príliš vzdialený realite. Primyslieť si treba azda už len kľučky dverí, väčšie spätné zrkadlá a odmyslieť veľké oranžové disky kolies. Celý dizajn sa nesie v znamení nového štylistického rukopisu Dynamic X.

Subaru začalo s odhaľovaním novej generácie Imprezy už vlani. Najprv predstavilo koncept sedanu v Tokiu a následne hatchback v Los Angeles. Marcový autosalón v New Yorku už hostil sériovú Imprezu, a to hneď v oboch karosárskych variantoch. Lenže rodina nie je stále kompletná. K Impreze totiž patrí aj crossover XV. Ten síce získal autonómne označenie a s tým aj samostatnú pozíciu, no v podstate ide len o off-roadový zvýšený a oplastovaný derivát Imprezy. A tak to ostane aj v budúcnosti.

Naznačila to nedávna ženevská premiéra konceptu XV. Pre Európanov je o to podstatnejšia, že na rozdiel od Imprezy, ktorá sa stiahla zo starého kontinentu už pred štyrmi rokmi, bude práve XV jediným európskym predstaviteľom nového modelového radu. A zdá sa, že sa je na čo tešiť. Ženevská štúdia je totiž len mierne upravenou sériovou novinkou. Vychádza síce z konceptu hatchbacku, ale ako ukázala nová Impreza, štúdia nebola príliš vzdialená realite.

Techniku konceptu Subaru neprezradilo, no je... Foto: Subaru
Subaru XV Concept - 2016 Techniku konceptu Subaru neprezradilo, no je jasné, že stojí na novej platforme SGP, ktorú už používa nová Impreza.

Takže si stačí odmyslieť niektoré showcarové výstrednosti, ako absentujúce kľučky dverí či efektné oranžové akcenty kontrastujúce s lakom Glacier Khaki Silica, 19-palcové oranžové disky kolies a, naopak, primyslieť štandardné spätné zrkadlá či masku zo sériovej Imprezy, a máme tu prototyp XV. V porovnaní s Imprezou dostane vyšší podvozok, plastovú ochranu nárazníkov, blatníkov a tiež podbehov. Svetlú výšku konceptu ale Subaru neprezradilo. Zato celkové rozmery, teda dĺžku 4 520, šírku 1 920 a výšku 1 570 mm, môžeme považovať za záväzné.

To znamená, že nové XV bude v porovnaní s predchádzajúcou generáciou približne o 40 mm dlhšie a širšie. Rázvor náprav narastie o 25 na konečných 2 675 mm. Tak ako sedan a hatchback bude aj XV postavené na novej platforme SGP (Subaru Global Platform), ktorá zaručí až o 70 % tuhšiu štruktúru skeletu a až o 40 % vyššiu schopnosť absorpcie nárazovej energie. Počítať tiež môžeme s nižším ťažiskom a tiež menšími vibráciami, ktoré sú ďalším bonusom novej platformy.

Interiér sa môže pochváliť novým 8-palcovým... Foto: Subaru
Subaru Impreza - 2016 Interiér sa môže pochváliť novým 8-palcovým rozhraním Starlink a bezpečnostným balíkom Subaru EyeSight.

Ponuka motorov je zatiaľ tajomstvom. V USA je ale Impreza k dispozícii s atmosférickým dvojlitrovým boxerom s výkonom 113 kW, a to v spojení s kontinuálnou prevodovkou CVT Lineartronic a pochopiteľne stálym pohonom oboch náprav Symmetrical AWD. V Európe však môžeme nepochybne počítať aj s naftovým boxerom, ktorého súčasný výkon je 108 kW. Je ale možné, že miesto benzínového dvojlitra uprednostní XV novú preplňovanú jednašestku z Levorgu s výkonom 125 kW. Bol by to logický krok v časoch prísnych emisných limitov.

Ďalší osud konceptu XV sa pravdepodobne vyjasní už na jeseň v Paríži. Každopádne by mohol sériový model doraziť v roku 2017. To bude mať súčasné XV práve šesť rokov, čo je typický generačný cyklus.

Subaru XV Concept - 2016
Subaru XV Concept - 2016
+7Subaru XV Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Subaru #Subaru XV #autosalón Ženeva 2016
Články podľa značiek