Škoda Octavia 1,0 TSI má cenu: Mínus jeden valec, plus 200 €

Trojvalcová Octavia 1,0 TSI je realitou. Nahrádza verziu so silnejším 4-valcom 1,2 TSI. Za nový agregát si priplatíte 200 euro. V základe stojí 16 510 eur. Má však vyšší výkon a nižšiu spotrebu paliva.

20.04.2016 12:00
Škoda Octavia 1,0 TSI - 2016 Foto:
Trojvalcová Octavia prekonáva pôvodný 4-valec 1,2 TSI (81 kW) vo výkone, krútiacom momente aj v dynamických parametroch.
debata (10)

To, že nový 3-valec 1,0 TSI zavíta a pod kapotu Octavie, bolo známe už dlhší čas. Teraz sa stal realitou. Octavia je vlastne prvou Škodou s novým koncernovým 3-valcom. Fabia naň zatiaľ len čaká. Zato ho už používa VW Golf, VW Polo či Audi A2 a Audi A3. Ak ste si však mysleli, že Octavia 1,0 TSI bude základom ponuky modelového radu, ste na omyle. Nový 3-valec nahrádza totiž silnejšiu verziu pôvodného 4-valca 1,2 TSI s výkonom 81 kW. To znamená, že vstupom do sveta Octavie ostáva stále slabšie 1,2-litrové téesíčko naladené na 63 kilowattov.

Porovnanie charakteristík Octavie 1,0 TSI (85... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia 1,0 TSI - 2016 Porovnanie charakteristík Octavie 1,0 TSI (85 kW) a 1,2 TSI (81 kW).

V čase radikálneho downsizngu sú však takéto paradoxy bežné. Majitelia novinky by ale mali profitovať po všetkých stránkach. Preplňovaný 3-valec 1,0 TSI prekonáva totiž starší 4-valec vo výkone aj krútiacom momente, navyše je výrazne ľahší. Maximálny výkon 85 kW (+ 4 kW) dosahuje pri 5 500 otáčkach a krútiaci moment 200 Nm (+ 25 Nm) pri 2 000 otáčkach za minútu. To je ale v oboch prípadoch o čosi vyššie než predtým, takže zmenšenie objemu celkom oklamať nejde. Za volantom to ale pravdepodobne nepostrehnete.

Nový 3-valec je ľahší, účinnejší a má menšie... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,0 TSI Nový 3-valec je ľahší, účinnejší a má menšie trenie. To všetko sa má prejaviť na spotrebe.

V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je totiž Octavia 1,0 TSI o 3 km/h rýchlejšia (202 km/h) ako jej 4-valcová predchodkyňa a zrýchlenie na stovku zvládne o dve desatiny sekundy kratšie (9,9 s). Podobne je to aj v spojení s príplatkovou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Hlavným bonusom má byť však nižšia spotreba paliva, aspoň tá papierová. Na sto kilometrov si trojvalcová Octavia vypýta normovaných 4,5 litra benzínu, čo je o 0,4 litra menej ako predtým. S automatom je konzumácia paliva identická.

A čo cena? Tá sa nijako extra nemení, pravdou ale je, že zákazníci zaplatia za novinku o čosi viac. V základnej verzii Active stojí Octavia 1,0 TSI 16 510 eur, kým predtým to bolo s 81 kilowattovým 4-valcom 16 310 eur, teda o 200 eur menej. Základ, Octavia Active 1,2 TSI s výkonom 63 kW, ostáva bez cenových úprav. Stojí 14 890 eur.

Porovnanie technických údajov

Octavia Octavia1,0 TSI Octavia 1,2 TSI
Objem motora (ccm) 999 1 197
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 85/5 500 81/4 600
Max. krút. moment (Nm/ot.) 200/2 000 – 3 500 175/1 400 – 4 000
Prevodovka 6M/7-DSG 6M/7-DSG
0 – 100 km/h (s) 9,9/10,0 10,1/10,2
Max. rýchlosť (km/h) 202/202 199/199
Spotreba na 100 km (l) 4,5/4,5 4,9/4,9
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 225/1 250 1 230(1 255)
Cena verzie Active 16 510 € 16 310 €

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #0 TSI #Škoda-Auto #Škoda Octavia #Škoda Octavia 1
Články podľa značiek