Citroën C3: Vráti sa na tratiach WRC. A bude z Trnavy!

Nový Citroën C3 má premiéru takpovediac za rohom. Ukáže sa na jeseň v Paríži. Ešte predtým má však naplánovanú kariéru v šampionáte WRC. Aj vďaka tomu si môžeme urobiť bližšiu predstavu o jeho dizajne. Na svete sú totiž prvé snímky rely špeciálu. Ten sériový sa ale bude vyrábať v Trnave.

20.04.2016 19:00
Citroën C3 - 2017 Foto:
Nový Citroën C3 sa ukáže najprv ako rely špeciál pre šampionát WRC. Zatiaľ má na sebe kamufláž. Očakáva sa, že C3 WRC bude mať pod kapotou 380 koní, pochádzajúcich z preplňovanej jednašestky.
debata

Nie je to tak dávno, čo sa nad Citroënom C3 sťahovali čierne mračná. Jeho prvá generácia z roku 2002, ktorá oprášila spomienky na legendárnu „kačicu“ 2C, patrila síce k mimoriadne úspešným modelom, no tá druhá, ktorá je na trhu už siedmy rok, príliš nezaujala. Vo všeobecnosti sa očakávalo, že C3 nahradí lacný crossover Cactus. Ten ale nakoniec nebol lacný a navyše si v názve nechal označenie C4. Bolo teda jasné, že francúzska automobilka si pod Cactusom necháva potrebný priestor pre nástupcu C3.

A takto si nový Citroë C3 predstavuje server... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2017 A takto si nový Citroë C3 predstavuje server Autovolante.

Ten sa predstaví už na jeseň v Paríži, a čo je pre nás dôležité, jeho výroba sa prenesie z francúzskeho Poissy do Trnavy. To je ale asi tak všetko, čo o novinke oficiálne vieme. Aspoň tej sériovej. Na stránkach kolotoča WRC sa ale teraz objavili snímky špeciálu C3, ktorým sa Citroën vráti do najťažšej rely sveta po tom, čo v ňom skončí DS 3. Automobilka ho ukázala ešte skôr než stihla predstaviť svoje želeiezka v ohni konkurencia od VW, Fordu či Hyundaia, ktorá sa chystá na rovnaké trate. Z nich si môžeme spraviť približnú predstavu o budúcej novinke.

Šušká sa, že tretia generácia bude dizajnovo ovplyvnená práve väčším Cactusom. Dostať by mala delené predné svetlá, také typické pre aktuálnu produkciu Citroënu a tiež ochranné "vankúše“ Airbump. Pod kapotou by mali pracovať benzínové 3-valce 1,2 PureTech a dieselové motory 1,6 HDi. V hre je ale aj nový menší diesel 1,5 HDi. Robotizovanú prevodovku dodá japonský Aisin. Základ, teda platforma PF1, ostane nezmenený, to znamená, že ani rozmery by sa nemali príliš vzdialiť súčasnej generácii.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #CitroënC3
Články podľa značiek