Mazda CX-4: Krásne kupé-SUV sa do Európy nechystá. Škoda

Mazda rozširuje ponuku SUV o nový crossover so siluetou kupé. Napriek názvu CX-4 stojí imidžovo nad CX-5 a bude tiež drahší. Pekinská premiéra však bohužiaľ deklaruje, že Mazda so svojou pôsobivou novinkou v Európe neráta. Aj preto má zatiaľ len benzínové motory.

27.04.2016 06:00
debata
Mazda CX-4 vychádza z platformy modelu CX-5.... Foto: Mazda
Mazda CX-4 - 2016 Mazda CX-4 vychádza z platformy modelu CX-5. Prezrádza to zhodný rázvor náprav 2 700 mm. V porovnaní s ním je však až o 17 cm nižšia a približne o osem dlhšia.

Priaznivci Mazdy budú sklamaní. Hoci japonská automobilka z Hirošimy predstavila atraktívny koncept kupé-SUV Koeru vlani na európskom autosalóne v Frankfurte nad Mohanom, očakávaný sériový model na starý kontinent nezamieri. Debutuje v Číne na motoršou v Pekingu a tam zatiaľ aj ostane. Nesie názov CX-4, čo je trochu prekvapujúce, pretože imidžovo aj cenou bude novinka stáť jednoznačne nad súčasným klasickým SUV CX-5. Viac by jej preto pristalo označenie CX-6 či CX-7, ktoré má Mazda vo svojej nomenklatúre stále voľné. Jednoducho, CX-4 celkom nevystihuje športovú DNA, ktorá je hlavným tromfom tohto kupé-SUV.

Jeho základom je Mazda CX-5, čo naznačuje zhodný rázvor náprav 2 700 mm, svetlá výška 196 mm aj celková šírka 1 840 mm, ktoré sú identické. Novinka má však na dĺžku 4 633 mm, čo je o 78 mm viac. Silueta strechy klesla až o 175 mm na konečných 1 535. Takže tu máme jasné off-roadovo ladené kupé. Dizajn využívajúci súčasný štylistický rukopis Kodo nie je naozaj príliš vzdialený pôvodnej štúdii Koeru. Športový charakter podporuje nielen znížená strecha, ale aj zatmavené stĺpiky A, B a C a tiež splývavý profil zadného stĺpika s integrovaným tretím bočným oknom. Nechýbajú minimálne 17-palcové disky kolies, za príplatok až devätnástky.

Športový charakter podporujú zatmavené stĺpiky... Foto: Mazda
Mazda CX-4 - 2016 Športový charakter podporujú zatmavené stĺpiky a tretie bočné okienko lemované chrómom.

Na výber budú výrazné metalické laky, červený Soul Red Metalic alebo čierny Radiant Ebony. Interiér CX-4 v podstate poznáme. Celá palubná doska je totiž prevzatá z hatchbacku a sedanu Mazda 3, čo znamená aj voľne stojaci 7-palcový centrálny dotykový displej rozhrania Mazda MZD Connect kompatibilný so smartfónmi s operačným systémom iOs aj Android. To umožňuje využívať internetové služby a aplikácie vrátane informácií o aktuálnom znečistení ovzdušia, čo je v čínskych metropolách zvlášť dôležité. Prístrojový panel má pre Mazdu klasické usporiadanie s centrálnym otáčkomerom a dvoma bočnými displejmi.

Interiér vychádza z Mazdy 3. Z nej je použitá... Foto: Mazda
Mazda CX-4 - 2016 Interiér vychádza z Mazdy 3. Z nej je použitá celá palubná doska vrátane 7-palcového displeja systému Mazda Connect.

Mazda sľubuje napriek väčšej svetlej výške podvozka a nižšej streche pohodlné nastupovanie a dostatok priestoru. V kufri je však len 400 litrov pre batožinu, aspoň podľa normy DIN. Objem úžitkového priestoru možno zväčšiť sklopením delených zadných operadiel v pomere 40 : 60 na konečných 1 228 litrov. Sklopenie možno vykonať priamo z kufra. Mazda tiež udáva, že v základnom usporiadaní má batožinový priestor dĺžku 1 054, šírku 1 020 a výšku 500 mm. Zadné veko sa však otvára iba manuálne. V sérii môžme počítať s dvojzónovou klimatizáciou a bezpečnostným balíkom i-Activesense s autonómnymi brzdami, výstrahou pred kolíziou, monitorovaním jazdných prúdov či chodcov.

Pod kapotou sú výlučne atmosférické 4-valce... Foto: Mazda
Mazda CX-4 - 2016 Pod kapotou sú výlučne atmosférické 4-valce Skyactiv-G s objemom 2,0 alebo 2,5 litra.

Nová Mazda CX-4 využíva všetky úsporné technológie balíka Skyactiv vrátane dvoch benzínových atmosférických 4-valcov Skyactiv-G s objemom 2,0 (116 kW) alebo 2,5 litra (141 k). Oba s extrémne vysokým kompresným pomerom 13 : 1 a navyše vybavenými systémom regenerácie brzdnej energie i-Eloop s prídavným kondenzátorom. Kým slabší motor je spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou Skyactiv-MT a s predným náhonom, silnejší agregát využíva 6-stupňový automat Skyactiv-Drive a štandardne dodávanú štvorkolku. Mazda udáva v prvom prípade priemernú spotrebu 6,2 a v druhom 7,2 litra benzínu. Automat bude za príplatok k dispozícii aj s dvojlitrom. Dynamické parametre však zatiaľ nemáme k dispozícii.

Podvozok so svetlou výškou 196 mm využíva predné závesy McPherson a zadné viacprvkové zavesenie multilink. Podporu riadenia má na starosti elektrický posilňovač. Zlou správou je, že automobilka z Hirošimy sa zatiaľ odmieta vyjadriť k prípadnej kariére CX-4 v Európe. Nepochybne by tu však zaujala v konkurencii s BMW X4 či úplne novým Mercedesom-Benz GLC Coupé. Potrebovala by k tomu ale dieselový motor. Spriaznenosť s modelmi 3 a CX-5 však naznačuje, že technický problém by to byť nemal.
Mazda CX-4 - 2016
Mazda CX-4 - 2016
+9Mazda CX-4 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda CX-4 #autosalón Peking 2016
Články podľa značiek