Už na prvý pohľad je jasné, že nové Audi TT RS nebude medzi športovými modelmi len do počtu. Okrem dizajnových vylepšení je najpodstatnejším rozdielom oproti predchádzajúcej generácii nový motor. Ten už nie je z ocele, ale z hliníka, čím sa znížila celková hmotnosť vozidla o desať kilogramov. Nový dva a pol litrový zážihový päťvalec vyprodukuje výkon 298 kW (400 k), čo je takmer o 45 kW (60 k) viac ako u predchodcu.
Elektronika prenáša 480 Nm krútiaceho momentu na obe nápravy tak, aby optimalizovala zrýchlenie a zabraňovala prešmykovaniu. Vďaka tomu kupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 s a roadsteru len o dve desatiny viac. Ide teda o najlepšie šprintujúce TT vôbec. Maximum krútiaceho momentu je k dispozícii v rozmedzí 1 700 až 5 850 ot./min. Motor spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s krátkymi prevodmi, ktorú možno prepnúť do manuálneho režimu. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no hranicu možno posunúť na 280 km/h.
Sebavedomý jazdný prejav sprevádza vábivý zvuk nového päťvalca. Zadnej časti dominujú dve veľké oválne vyústenia výfukového potrubia a voliteľné OLED (organické LED diódy) svetlá s 3D grafikou. V prípade technológie OLED pôjde o jej prvé použitie v sériovom Audi. Audi TT RS je vysoké iba 1 340 mm a oproti štandardnej verzii má o 10 mm nižšiu svetlú výšku. Podvozok je naladený športovo a vodičovi dodáva pocit, že auto je súčasťou asfaltu. Štandardom sú 19 palcové zliatinové disky, no keramické brzdy sú za príplatok. V prípade roadsteru možno plátennú strechu otvoriť až do rýchlosti 50 km/h.
Športová aura vyžaruje aj z interiéru. Štartovacie tlačidlo sa nachádza na volante, rovnako ako v Audi R8, čo je priamy odkaz na pretekárske vozidlá. Digitálna 12,3 palcová virtuálna prístrojová doska zobrazuje vodičovi všetky dôležité informácie ako rýchlosť, počet otáčok motora alebo navigáciu. Okrem toho však vodiča informuje aj o tlaku v pneumatikách, o krútiacom momente a o tiažovom zrýchlení (preťažení). Manuálne radenie uľahčuje svetelné znamenie, ktoré pri vysokých otáčkach motora vodiča upozorní, aby zaradil vyšší prevodový stupeň buď páčkami pod volantom, alebo radiacou pákou.
Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov od komfortného po rýdzo športový. K vozidlu možno cez wifi pripojiť smartfón alebo tablet, vďaka čomu má vodič k dispozícii dôležité informácie o doprave, o počasí alebo o cene pohonných hmôt. Veľmi praktické je aj umiestnenie mikrofónu na hands-free telefonovanie, ktorý sa nachádza v bezpečnostnom páse. Cena Audi TT RS by sa mala pohybovať okolo 65 tisíc eur.