Číňania milujú dlhé autá. Verzie Long Wheelbase sa tu rodia ako huby po daždi. Len tento rok pribudol medzi „jazvečíkmi“ napríklad Jaguar XF, Mercedes-Benz triedy E či predĺžené Audi A4. No a zapojilo sa aj BMW druhou generáciou SUV, teda presnejšie SAV (Sports Activity Vehicle) X1. Už prvá generácia patrila na tamojšom trhu k veľmi úspešným. Mníchov tu umiestnil celkom 200 000 kusov z celkovo 800 000 vyrobených „iks jednotiek“. Z toho vzniklo 140 000 priamo v spoločnom čínskom závode s automobilkou Brilliance. V prípade druhej generácie má však BMW väčšie ambície.
Nová modulárna platforma UKL1, spoločná s Mini s priečne uloženými motormi, na ktorej už stojí napríklad Mini Clubman alebo BMW 2 Active Tourer, ale aj štandardné BMW X1, umožnila vytvoriť špecifickú čínsku verziu. Ako inak, jej základom je predĺžený rázvor, ktorý prinesie Číňanom to, čo vedia najviac oceniť – viac miesta na zadných sedadlách. Na dĺžku meria X1 Long Wheelbase 4 560 mm, čo je o osem viac v porovnaní s predchodcom, ale až o 12 viac, ak ho porovnáme s európskou verziou druhej generácie. A nielen to, na šírke pribudli dva a na výške približne štyri centimetre.
Celý dĺžkový bonus ide v prospech cestujúcich vzadu. Na kolená majú teraz päť až 18 cm, to podľa toho, pre akú polohu zadných sedadiel sa rozhodnú. Lavica s deleným operadlom v pomere 40 : 20 : 40 je totiž posuvná v rozsahu 13 centimetrov. Podľa toho sa odvíja aj veľkosť kufra s kapacitou od 465 do 675 litrov. Pri štandardnej polohe sedadiel je to 505 litrov, teda o 45 viac ako pri prvej generácii a na chlp presne s krátkou európskou verziou. Po sklopení operadiel vzrastie celková kapacita na 1 650 litrov. Do kufra sa pritom dostanete pomocou elektricky výklopného veka.
Podobne ako v Európe môžu aj čínski zákazníci voliť dve dizajnové línie xLine a Sports Line. Prvá z nich je typická 18-palcovými dvojfarebnými diskami kolies. Robustný vzhľad umocňuje výrazná plastová ochrana podvozku vo farbe Satin Silver. Interiér je čalúnený perforovanou kožou a zdobený drevenými dekoráciami z duba. Línia Sport prináša predné ľadvinky v klavírnej černi, čierne 18-palcové disky a plastovú ochranu zladenú s farbou karosérie. Športové čierne sedadlá kombinuje s lesklými čiernymi dekoráciami a červenými akcentmi.
Pod kapotou sa objavia výlučne benzínové agregáty TwinPower Turbo. Ponuka štartuje 3-valcom s objemom 1,5 litra (100 kW) pre verziu X1 sDrive18Li. Nasledujú 4-valcové dvojlitre pre X1 xDrive20Li (141 kW) a xDrive 25Li (170 kW). Trojvalec je kombinovaný s predným náhonom a so 6-stupňovým manuálom, silnejšie verzie sú vybavené štvorkolkou (pri xDrive20Li za príplatok) a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Kým motory sú totožné s európskou ponukou, podvozok prešiel úpravami. BMW hovorí úplnej rekonštrukcii zavesenia, najmä na prednej náprave. Za príplatok ponúka čínske X1 adaptívne tlmiče.
V Európe však X1 Long Wheelbase neuvidíme. Určené je výhradne pre čínsky trh. Aj preto sa bude vyrábať priamo v čínskom závode partnera Brilliance. A, naopak, krátka európska verzia z portfólia BMW v Číne vypadne.