Mercedes-Benz E Long: 'Malý Maybach' pre Čínu je tu

Špeciálne pre Čínu vyvinul Mercedes-Benz predĺženú verziu triedy E. Tá dostala aj tretie bočné okienko, podobné tomu v Maybachu. Cestujúcim vzadu prinesie o 13 cm viac miesta na nohy a množstvo luxusu. Do Európy sa však nechystá.

06.05.2016 18:00
debata
Čínska verzia má rázvor až 3 079 mm a celkovú... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E LWB - 2016 Čínska verzia má rázvor až 3 079 mm a celkovú dĺžku 5 063 mm. Karoséria je prepracovaná už za stredovými stĺpikmi.

Číňania milujú predĺžené limuzíny. Aj preto automobilky ponúkajú na tamojšom, mimochodom, najväčšou automobilovom trhu planéty, špecifické verzie s natiahnutým rázvorom. Najnovším prírastkom je nová trieda E zo Stuttgartu. Vlastne ani nie tak zo Stuttgartu ako skôr z Číny, kde sa bude aj vyrábať. Éčko teda podstúpilo „limotuning“. Jeho rázvor náprav je teraz 3 079 mm, čo je presne o 140 mm viac ako pri bežnom sedane. O tú istú hodnotu vzrástla aj celková dĺžka 5 063 mm. Tu však Mercedes-Benz neskončil. Neuspokojil sa iba s predĺžením dverí, ale karosériu prepracoval za stredovými stĺpikmi prakticky kompletne. Predĺžená trieda E tak dostala do vienka tretie bočné okienko evokujúce luxusný Maybach.

Sympatické je, že Mercedes-Benz prepracoval aj... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E LWB - 2016 Sympatické je, že Mercedes-Benz prepracoval aj zadný stĺpik, ktorý dostal tretie bočné okienko. To sa podobá na riešenie v Maybachu.

O to prirodzenejšie pôsobia jej proporcie. Navyše majú zákazníci na výber klasickú prednú masku alebo športovú verziu s užšou maskou a centrálne situovanou hviezdou. Predné svetlá sú už v štandarde vybavené LED diódami, za príplatok si môžu zákazníci zvoliť svetlá MultiBeam LED s 84 individuálne riadenými diódami v každom z reflektorov. Na diódy sa spoliehajú v sérii aj zadné svetlá. Interiér je takmer identický s triedou E, zadní cestujúci však dostali k dobru 134 mm pre nohy a výklopnú zadnú opierku vybavenú indukčným dobíjaním telefónov, USB portom, displejom pre ovládanie audia a vyhrievanými držiakmi nápojov.

Zadní cestujúci majú o 137 mm viac miesta na... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E LWB - 2016 Zadní cestujúci majú o 137 mm viac miesta na nohy a stredovú opierku s displejom, indukčným dobíjaním smartfónov, dotykovým displejom a vyhrievanými držiakmi nápojov.

V sérii je aj virtuálny kokpit, ktorý sa skladá z dvoch 12,3-palcových displejov, a náladové podsvietenie interiéru s výberom 64 farieb. Osvetlené sú pritom aj dverové výplne, strecha či stredový tunel. Priplatiť si môžete za špičkovú aparatúru Burmester s funkciou 3D surround. Čínska novinka preberá tiež všetky bezpečnostné vychytávky novej triedy E vrátane autonómnych bŕzd aktívnych až do rýchlosti 200 km/h, Drive Pilot pre udržiavanie v jazdnom prúde až do 210 km/h či Remote Parking Pilot, ktorý umožňuje zaparkovanie a výjazd vozidla pomocou aplikácie v smartfóne.

O ponuke motorov sa Mercedes-Benz nezmieňuje, bude teda pravdepodobne identická s bežnou triedu E s výnimku naftových motorov, ktoré čínskym zákazníkom nič nehovoria. Predĺžená trieda E bude vyrábaná výlučne v Číne v závode Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) v Pekingu, ktorý je spoločným podnikom Daimleru a jeho strategického čínskeho partnera BAIC.

Mercedes-Benz E LWB - 2016
Mercedes-Benz E LWB - 2016
+11Mercedes-Benz E LWB - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz E #autosalón Peking 2016
Články podľa značiek