VW Golf GTI Clubsport S: Jubileum oslávil rekordom na Nürburgringu

Štyridsiate výročie legendárneho hatchbacku oslávili vo Wolfsburgu skutočne veľkolepo. Nielenže pripravili limitovanú edíciu najvýkonnejšieho a najexkluzívnejšieho Golfu, ale zároveň prekonali rekord sériových áut s predným náhonom na severnej trati v Nürburgringu. Dvadsaťosemročný nemecký pilot Benny Leuchter prešiel trať za 7 min 49,21 s.

11.05.2016 06:00
Volkswagen-Golf GTI Clubsport S-2017-1024-01 Foto:
Volkswagen Golf GTI Clubsport S vytvoril na severnej trati v Nürburgringu nový rekord sériových aút s pohonom prednej nápravy.
debata

Štyristokusová edícia Volkswagenu Golf GTI Clubsport S vychádza z Volkswagenu Golf GTI Clubsport. Parametre najsilnejšieho Golfu sú pôsobivé. Vďaka výkonu 228 kW (310 k) zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 261 km/h. Maximálny krútiaci moment 380 Nm je dostupný v rozmedzí 1 700 až 5 300 otáčok za minútu. To by ale na nový rekord ešte nestačilo.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S má skvelé... Foto: Volkswagen
Volkswagen-Golf GTI Clubsport S-2017-1024-07 Volkswagen Golf GTI Clubsport S má skvelé výkonnostné parametre aj vďaka nižšej hmotnosti a špeciálne upravenému podvozku.

Aby Volkswagen Golf GTI Clubsport S dosiahol na Nordschleife čas 7 min 49,21 s, museli konštruktéri znížiť jeho hmotnosť a vybaviť ho špeciálnym nastavením podvozka. Vďaka podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) mohol byť jazdný režim upravený tak, aby čo najlepšie zvládol komplikovanú trať. Znamená to, že na výber bude okrem komfortného, normálneho, pretekárskeho a individuálneho režimu aj špeciálne nastavenie ideálne pre severnú trať v Nürburgringu.

Dvojmiestny Clubsport S je špecificky upravený, aby mal čo najnižšiu hmotnosť. Okrem chýbajúcich zadných sedadiel sa v interiéri nenachádza ani stredová lakťová opierka. Dosiahnuť hmotnosť 1 285 kg pomohli aj menšia batéria, hliníkové kryty bŕzd, hliníkový rám zavesenia prednej nápravy a manuálna prevodovka. Nižšia hmotnosť má vplyv aj na lepšiu spotrebu paliva. Tá sa pohybuje okolo hranice deviatich litrov na sto kilometrov.

Zadné krídlo zdokonalené v aerodynamickom... Foto: Volkswagen
Volkswagen-Golf GTI Clubsport S-2017-1024-12 Zadné krídlo zdokonalené v aerodynamickom tuneli a zadný difúzor odstránili nedotáčavosť, ktorá je typická pre vozidlá s pohonom prednej nápravy.

Základom pre motor vo Volkswagene Golf GTI Clubsport S je dvojlitrový agregát TSI, ktorý poháňa aj iné verzie Golfu GTI a Golfu R. Polohladké pneumatiky Michelin Sport Cup 2 sú obuté na devätnásťpalcových zliatinových diskoch Pretoria. Clubsport S má nový predný nárazník, ktorý zlepšuje aerodynamické vlastnosti karosérie. Zadné krídlo zabezpečujúce lepší prítlak bolo zdokonalené v aerodynamickom tuneli. Vďaka nemu a zadnému difúzoru prakticky zmizla nedotáčavosť, ktorá je typická pre vozidlá s pohonom prednej nápravy.

Tak ako aj v prípade iných GTI verzií aj v Clubsporte S budú môcť skúsení vodiči vypnúť elektronickú stabilizáciu vozidla (ESC). Okrem úplnej deaktivácie existuje aj možnosť nastavenia stabilizácie pre športovú jazdu, ktorú sa oplatí využiť práve na pretekárskych okruhoch.

Zo štyristokusovej limitovanej edície je sto vozidiel pripravených pre nemeckých zákazníkov. Každé auto bude mať na stredovej konzole výrobné číslo (od 001/400 do 400/400). Pretekárske sedadlá s výrazným bočným vedením sú samozrejmosťou. Špeciálne ergonomicky navrhnutý športový volant s chrómovaným emblémom GTI je čalúnený Alcantarou a prešívaný červenou niťou. Karoséria Clubsportu S je k dispozícii v troch farbách: v červenej „Tornado Red“, v bielej „Pure White“ a v čiernej „Deep Black Pearl Effect“.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S 2017
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 2017
+21Volkswagen Golf GTI Clubsport S 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Nürburgring #VW Golf Clubsport
Články podľa značiek