Mazda 3 1,5 SkyActiv-D: Konečne aj s malým dieselom

Do hatchbacku a sedanu Mazda 3 prichádza konečne úsporný diesel 1,5 SkyActiv-D. Má 77 kW a na 100 kilometrov si vypýta len 3,8 litra nafty.

23.05.2016 12:00
debata
Mazda 3 1,5 SkyActiv-D zrýchľuje na stovku za... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2014 Mazda 3 1,5 SkyActiv-D zrýchľuje na stovku za 11 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 187 km/h.

Japonci na naftových motoroch príliš nebazírujú. Predaje dieselov pre nich totiž predstavujú len zlomok celosvetových registrácií. Možno aj preto Mazda tak dlho otáľala s nasadením nového maloobjemového dieselu 1,5 SkyActiv-D do novej trojky, ktorá je na trhu už viac ako dva roky. To napriek tomu, že ho nájdete pod kapotou mladšej dvojky aj crossoveru CX-3. Pre Mazdu 3 to bol v Európe jednoznačne hendikep. Jej jediný diesel s objemom 2,2 litra síce patril a patrí do novej generácie agregátov SkyActiv, no na súčasné európske pomery, kde vládnu v nižšej strednej triede v nafte objemy 1,6 litra, bol príliš veľký a smädný. Navyše zaťažený vyššími daňami.

Nový diesel mal premiéru v menšej Mazde 2. Jeho... Foto: Mazda
Mazda 2 - 2015 Nový diesel mal premiéru v menšej Mazde 2. Jeho výkon 77 kW sa ale nezmenil ani po implantácii do trojky.

Teraz je už všetko tak, ako má byť. Japonská automobilka prichádza s verziou Mazda 3 1,5 SkyActiv-D. Výkon je totožný s menšou dieselovou Mazdou 2, teda 77 kW pri 4 000 otáčkach. Krútiaci moment 270 Nm vrcholí v pásme od 1 600 do 2 500 otáčok za minútu. V čase, keď konkurencia z radov Volkswagenu, Renaultu, Opelu či Peugeotu, ale aj japonskej Hondy operuje pri tomto objeme výkonmi približne od 80 do 118 kW, to síce nie sú žiadne očarujúce čísla, ale odmenou má byť najmä extrémne nízka spotreba paliva. Trojke bude podľa normovaného cyklu stačiť len 3,8 litra nafty na 100 km. A to stojí za to.

Dynamické vlastnosti tiež nie sú na zahodenie. Trojka to s malým naftovým motorom zvláda na stovku za rovných 11 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 187 km/h. K dispozícii je pritom nielen 6-stupňová manuálna, ale aj automatická prevodovka, čo je na japonské pomery skôr raritou ako štandardom. Modelový rok 2017 môže zároveň počítať s bohatšou výbavou. V sérii má byť digitálne rádio, cúvacia kamera a výšková regulácia sedadla aj na strane spolujazdca. Pripravená je tiež špeciálna edícia s 18-palcovými diskami kolies, koženým čalúnením a aerodynamickým paketom.

Pre úplnosť spomeňme, že doteraz bola Mazda 3 1,5 SkyActiv-D dostupná v Európe len vo Veľkej Británii, teda vo verzii s pravostranným riadením.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda 3
Články podľa značiek