BMW M140i, M240i, 220i, 225i: 'Malé' BMW majú viac výkonu

Súčasná generácia BMW radu 1 má na konte len čosi viac ako rok po facelifte a už tu máme dva nové agregáty. Tým hlavným je výkonný 6-valec pre M140i. Garde mu ale robí aj vynovený dvojliter 120i a 125i.

27.05.2016 06:00
debata (1)
Najvýkonnejšia verzia BMW 140i ostáva pri... Foto: BMW
BMW M140i - 2016 Najvýkonnejšia verzia BMW 140i ostáva pri klasickej koncepcii so zadným náhonom a manuálom. Za príplatok si ale môžete dopriať štvorkolku aj 8-stupňovú automatickú prevodovku.

BMW radu 1 súčasnej generácie, ktoré je na trhu od roku 2011, absolvovalo výrazný facelift len minulý rok. Okrem neho ale dostalo aj nové 3-valce. Teraz je však portfólio opäť bohatšie. Pod kapotou pribudli hneď tri nové motory, všetky spaľujúce benzín. A týka sa to radu 1 aj 2 v rátane kabrioletu. Zvlášť veľkú pozornosť si zaslúži najsilnejší z nich – nový trojlitrový 6-valec z 40i. To znamená za pomoci turbodúchadla twin-scroll 250 kilowattov a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. Potom neprekvapí ani označenie M140i.

Veď na stovku zrýchľuje tento kompakt so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou za 4,8, respektíve 4,6 sekundy. Kým pri manuáli môžete počítať len so zadným náhonom, Steptronic umožňuje aj pohon oboch náprav xDrive. V porovnaní so súčasnou najvýkonnejšou verziou 135i.ktorú nahrádza,došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW a krútiaceho momentu o 50 Nm. Na výber je troj- aj päťdverová verzia jednotky. A ten istý agregát si môžete dopriať aj v novom kupé M240i. BMW tiež sľubuje o 11 % nižšiu spotrebu, vďaka voľnobežke a tiež vyšší akustický komfort z dôvodu prídavného akustického štítu.

V porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou... Foto: BMW
BMW X4 M40i - 2016 V porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou 135i posilnil malý „bavorák“ o 5 kW a 50 Nm krútiaceho momentu. Na stovku mu to trvá len 4,6 sekundy.

Pre tých, ktorí netrvajú na extrémnych výkonoch, ale dávajú prednosť benzínu, má BMW pripravený aj nový 4-valcový dvojliter pre verzie 120i a 125i, pochopiteľne, tiež s technológiou TwinPower Turbo. V porovnaní s ich predchodcami vzrástol výkon v oboch prípadoch o 5 kilowattov na konečných 135, respektíve 165 kW. Krútiaci moment je zatiaľ tajomstvom. Viem však, že kým pri silnejšej verzii je 8-stupňový automat štandardom, pri slabšej tvorí alternatívu popri 6-stupňovej manuálnej prevodovke. Možný je ale len zadný náhon.

Slabší z agregátov je tiež dostupný pre rad 2 s označením 220i. Okrem neho sa ale pre dvojku chystá aj top verzia tohto dvojlitra s výkonom 185 kW a označením 230i, ktorý nahrádí pôvodný 228i. Opäť je tu o 5 kilowattov navyše a zadný náhon. Milovníkom športovej jazdy tiež ulahodí, že okrem automatu je k dispozícii 6-stupňová automatická prevodovka. A to aj v prípade kabrioletu. Všetky nové motorizácie sa objavia na trhu už v priebehu júna.

Technické údaje BMW 1

Verzia 120i 125i M140i M140i xDrive
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 6/24 6/24
Max. výkon (kW) 135 165 250 250
Krútiaci moment (Nm) 500 500
Prevodovka 6M/8A 8A 6M/8A 8A
0 – 100 km/h (s) 7,1/7,1 6,1 4,8/4,6 4,4
Spotreba na 100 km (l) 5,7/5,5 5,7 7,8/7,1 7,4

Technické údaje BMW 2

Verzia 220i 230i M240i M240i xDrive
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 6/24 6/24
Max. výkon (kW) 135 185 250 250
Prevodovka 6M/8A 6M/8A 6M/8A 8A
0 – 100 km/h (s) 7,1/7,2 5,8/5,9 4,8/4,6 4,4
Spotreba na 100 km (l) 5,7/5,5 6,5/6,0 7,8/7,1 7,4
BMW M140i - 2016
BMW M240i - 2016
+6BMW M240i

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW radu 1 #BMW radu 2
Články podľa značiek