Twingo GT: Na hothatch sa nehrá. Má 110 k., manuál a hrabe zadkom

Malý francúzsky „trpaslík“ vystrkuje rožky. V úprave oddelenia Renault Sport dostal viac výkonu, manuál, tvrdší podvozok aj neprehliadnuteľný exteriérový paket. Dynamiku však zatiaľ nepoznáme.

14.06.2016 06:00
Renault Twingo GT - 2016 Foto:
Twingo GT nahodilo ostrý paket so zväčšenými sacími otvormi, 17-palcovými diskami a čiernym pozadím svetiel.
debata

Kariéra nového Twinga začala športovo ladeným konceptom Twin'Run v roku 2013. A dnes sa k jeho odkazu konečne vracia. Páni z oddelenia Renault Sport, ktorí majú v portfóliu kultové Clio R.S. či Mégane R.S., si totiž tentoraz vzali do parády práve najmenšieho člena rodiny. Prívlastok R.S. síce chýba, na to malé Twingo jednoducho nemá, ale koncepčne ladí s filozofiou hothatchov možno ešte lepšie ako klasické ostré hatchbacky. Motor vzadu a zadný náhon sa len tak ľahko v tejto triede nenájde. Pochopiteľne s výnimkou sesterského Smartu Forfour s ktorým zdieľa platformu.

Ambiciózny trpaslík ukazuje svoje svaly aj... Foto: Renault
Renault Twingo GT - 2016 Ambiciózny trpaslík ukazuje svoje svaly aj vďaka zadnému spojleru a dvom koncovkám výfukov.

Škoda len 5-dverovej karosérie, ale na to sme si už zvykli aj pri väčšom Cliu RS. Nové GT, ktoré sa predstaví na festivale rýchlosti Goodwoode, dostalo najmä vyšší výkon. Vďaka upravenému saniu a riadiacej mape motora sa podarilo z miniatúrneho 3-valca 0,9 TCe s objemom len 0,9 litra vyžmýkať až 81 kW a slušných 170 Nm krútiaceho momentu. To je o 15 kW a 35 Nm viac v porovnaní s civilnou verziou. A skvelou správou je aj nahradenie 6-stupňovej dvojspojky klasickým manuálom s rovnakým počtom prevodov. Za volantom to teda môže byť pri hmotnosti na hranici jednej tony celkom zábava.

Pod dnom kufra je stále miniatúrny 3-valec 0,9... Foto: Renault
Renault Twingo 2014 Pod dnom kufra je stále miniatúrny 3-valec 0,9 TCe, tentoraz však naladený až na 81 kilowattov. Asistuje mu klasický manuál, čo je v dnešných časoch dobrou správou.

Najmä ak Twingo GT jazdí na zníženom podvozku so 17-palcovými diskami a tvrdším odpružením. V zákrutách ho drží modifikovaná stabilizácia ESP a upravené riadenie s variabilným prevodom. Renault sľubuje rýchle reakcie a citlivú spätnú väzbu. Technické úpravy sprevádza vizuálny tuning. Twingo nasadilo prvky Twin'Run-u, ako väčšie sacie otvory, dve koncovky výfuku, „rýchle pruhy“ NACA na streche a dverách, tmavé pozadie reflektorov a pár úplne nových farieb – Piment Orange, Lunaire Grey, Profond Black a Glacier White. V interiéri máme očakávať oranžové akcenty a hliníkové pedále.

Snímky kabíny zatiaľ k dispozícii nie sú. A bohužiaľ, tajomstvom ostáva aj to najdôležitejšie. Renault totiž neprezradil dynamické parametre. Možno ale predpokladať, že zrýchlenie ostrého Twinga z nuly na 100 km/h by nemalo trvať dlhšie ako deväť sekúnd a že maximálna rýchlosť by sa mohla priblížiť kdesi k hranici 190 km/h. Pritom určite nezruinuje vašu peňaženku. Viac sa dozvieme ešte tento mesiac, presne 24. júna, keď Twingo GT vystúpi na spomínanom festivale v Goodwoode.

Renault Twingo GT - 2016
Renault Twingo GT - 2016
+9Renault Twingo GT - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Twingo #Renault Twingo GT
Články podľa značiek