Mercedes si patentoval chladenie pneumatík. Ako? Dažďovou vodou

Chladenie pneumatík má prispieť k vyššej bezpečnosti. V lete aj v zime. Pomôže voda z dažďa či snehu.

Mercedes-Benz -  chladenie pneumatík
Mercedes-Benz vidí v chladení alebo rozmrazovaní pneumatík pomocou vody potenciál pre zvýšenie bezpečnosti. Zatiaľ má však len podobu patentu.
Autor:

V aute je mnoho vecí, ktoré sa zahrievajú. A treba ich chladiť. A nie je to len samotný motor, interiér či riadiaca elektronika. Zahrievajú sa aj pneumatiky. Jednak trením o povrch a jednak slnečným žiarením. Prílišné prehriatie môže viesť k negatívnym javom. Napríklad vyššiemu tlaku, čo znamená menšiu styčnú plochu s vozovkou, alebo k mäknutiu zmesi, ktorá sa potom nedokáže zabezpečiť potrebnú stabilitu. Mercedes-Benz tvrdí, že vie, ako na to. Prichádza s pomerne triviálnym nápadom. Chladením dezénu vodou.

Systém je jednoduchý. Voda z nádržky by putovala do
rozprašovačov v podblatníkoch a odtiaľ priamo na dezén plášťa.
Systém je jednoduchý. Voda z nádržky by putovala do rozprašovačov v podblatníkoch a odtiaľ priamo na dezén plášťa.
Autor: Mercedes-Benz

Nečakajte naozaj nič sofistikované, čosi ako nemrznúcu zmes kolujúcu v kanálikoch umiestnených v štruktúre plášťa. Mercedes-Benz si systém predstavuje ako jednoduchý rozprašovač v podblatníkoch. Ten by prehriatu pneumatiku zvlhčoval. Odparovaním by následne klesla jej teplota. Samozrejme, nešlo by o veľké dávky, ale len presne stanovené množstvo, ktoré pomôže skrotiť teplotu v požadovanej norme bez toho, aby bola pneumatika zbytočne mokrá a zhoršovala jazdné vlastnosti. Vodu pritom mieni zachytávať do nádržky z dažďa.

Jednoducho ju kanálikmi zo strechy či z oblasti stieračov odvedie tam, kde treba. To znamená, že nádržku by ste nemuseli ani dolievať. Druhou výhodou má byť čistenie pneumatík od snehu a ľadu. V takomto prípade by však musela byť nádrž vyhrievaná tak, aby voda nezamrzla, prípadne plnená nemrznúcou zmesou. Následne by sa jej teplota zvýšila vo vyhrievaných dýzach natoľko, aby dokázala rozmraziť sneh. Pneumatiky by tak nemali upchatý dezén a zabezpečili lepšiu priľnavosť. Či sa však automobilka rozhodne nasadiť tento systém do sériovej výroby, Mercedes-Benz neprezradil.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

parlament, fico,

Fico: Rozšírenie návrhu o ďalšie amnestie je na poslancoch

25.03.2017 13:54

Postoj predsedu vlády Roberta Fica sa k zrušeniu Mečiarových amnestií od roku 1998 nemenil.

fico, summit, rím

Fico: Iný priestor ako EÚ pre SR neexistuje

25.03.2017 13:02

Pre Slovensko neexistuje iný životný priestor, ako je Európska únia a klame každý, kto tvrdí, že SR by dokázalo prežiť ako nejaký neutrálny štát.

židia, muzeum, kultúra, vlak,

Prežila peklo, aby mohla mladým rozprávať o nacistických zverstvách

25.03.2017 11:45

O osude slovenských Židov už bolo rozhodnuté, no rodinka Friedmannovcov z Humenného ešte netušila, aký tragický to bude mať dosah.

František Gaulieder

Zomrel bývalý poslanec František Gaulieder, zrazil ho vlak

25.03.2017 11:03, aktualizované: 14:10

Františka Gauliedera zrazil nadránom z piatka na sobotu vlak, udalosť sa stala pred Trnovcom nad Váhom (okres Šaľa). Polícia pracuje aj s verziou samovraždy.