Mazda 3: Jemné retuše sprevádza viac stability a viac svetla

Mazda po troch rokoch prichádza s faceliftom modelového radu 3. Týka sa hatchbacku aj sedanu. Najviac zmien má technický charakter. Diesle sú tichšie a v zákrutách pomáha systém G-Vectoring. Cestu môžu osvetľovať nové LED svetlá.

18.07.2016 12:00
debata
Vynovená trojka sa môže pochváliť väčšou... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2016 Vynovená trojka sa môže pochváliť väčšou prednou maskou a najmä inteligentnými full LED svetlami s vypínaním jednotlivých diód.

Mazda 3 je na trhu od roku 2013, a hoci dizajn tohto hatchbacku a sedanu ešte nestihol zostarnúť, Japonci naordinovali trojke pár retuší. Predná maska s motívom krídiel je zas o čosi väčšia. Logo sa posunulo o pár milimetrov nižšie. Nový je aj predný nárazník s prepracovaným umiestnením denných lediek a hmlových svetiel. A k tomu pridáva vynovená Mazda 3 po prvýkrát adaptívne LED svetlá. Z profilu zaregistrujeme smerovky v spätných zrkadlách či prepracovaný dizajn diskov kolies. Vzadu sa zmeny obmedzili len na vynovenú grafiku svetiel a mierne preštylizovaný nárazník.

Vzadu je najväčšou zmenou nová grafika svetiel... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2016 Vzadu je najväčšou zmenou nová grafika svetiel a jemne preštylizovaný nárazník.

Pocit kvality zvyšuje v interiéri viac chrómových prvkov. Podstatný je ale nový farebný head-up displej s vyšším rozlíšením a automatickým nastavením skonu, uloženým v pamäti elektrických sedadiel. Táto funkcia je ale vyhradená vyšším úrovniam vybavenia, rovnako ako elektrická parkovacia brzda. Zmenami prešiel aj trojramenný volant. Posádka ale profituje najmä s posilnenej bezpečnostnej výbavy. Systém aktívnych bŕzd Smart City Brake Suppor teraz spolupracuje s čelnou kamerou namiesto infračervených senzorov. To umožňuje väčší rýchlostný rozsah a presnejšie rozlišovanie objektov, okrem áut odteraz aj chodcov.

Interiér má nový volant, viac chrómových... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2016 Interiér má nový volant, viac chrómových dekorácií no najmä farebný head-up displej s vyšším rozlíšením.

Zvlášť pyšná je Mazda na nový systém G-Vectoring, ktorý sa stará jemným znížením krútiaceho momentu motora v zákrutách o vyššiu stabilitu. Výsledkom je prenesenie ťažiska vpred, a teda aj lepšie zaťaženie predných kolies, čo minimalizuje nedotáčavosť. Systém tiež spolupracuje s prevodovkou. Adaptívne LED svetlá zas zvládnu prepínanie diaľkového režimu a proti oslneniu iných vodičov bojujú individuálnym vypínaním jednotlivých diód. Komfortným bonusom sú nižšie vibrácie dieselových motorov pomocou systému Natural Sound Frequency Control, ktorý redukuje tri kritické pásma frekvencií.

Ponuka motorov sa nemení. Naftové agregáty však... Foto: Mazda
Mazda 3 Ponuka motorov sa nemení. Naftové agregáty však majú rýchlejšiu spätnú väzbu a menej vibrácií.

A keď sme už pri technike, spomeňme, že ponuka motorov sa nemení. Mazda 3 ostáva verná atmosférickým benzínovým agregátom s vysokým kompresným pomerom 1,5 Skyactiv-G (88 kW) a 2,0 Skyactiv-G s výkonom 88 alebo 121 kW. Dieselové agregáty 1,5 Skyactiv-D (77 kW) a 2,0 Skyctiv-D (121 kW) majú zlepšenú spätnú väzbu. Kým najslabší benzínový motor je spárovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre dvojliter je pripravený 6-stupňový automat. A to isté platí aj o naftových motoroch. Paradoxne, v ponuke sedanu nenájdeme najvýkonnejší benzínový dvojliter.

Vynovená Mazda 3 dorazí najprv na domáci, japonský trh, kde sa predáva pod názvom Axela. Fotografie však ukazujú európsku verziu s ľavostranným riadením, takže niet pochýb, že čoskoro sa objaví aj na starom kontinente. Kedy presne to bude, zatiaľ nevieme. Výstavný debut ale určite prebehne na jesennom autosalóne v Paríži. Ukáže sa tu ako 5-dverový hatchback, aj ako sedan.

Mazda 3 - 2016
Mazda 3 - 2016
+17Mazda 3 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Mazda #Mazda 3 #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek