Ford vylepšil diesel 2,0 TDCi. Výkon ostal, spotreba klesla

Modernizovaný naftový dvojliter má o sedem percent nižšie emisie. Dostane ho Mondeo, S-Max aj Galaxy.

21.07.2016 12:00
debata (1)
Modernizovaný dvojlitrový diesel Fordu ostane... Foto: Ford
Ford - motor 2,0 TDCi Modernizovaný dvojlitrový diesel Fordu ostane na pôvodných hodnotách. Spotrebovať by však mal o 7 % menej paliva. Aspoň na papieri.

Nie je tajomstvom, že Ford už má vo finále vývoj úplne nového dieselového dvojlitra EcoBlue, o ktorom tvrdí, že má nastaviť vo svete dieselových motorov svojou účinnosťou a kultivovaným chodom novú latku, podobne, ako tomu bolo v prípade preplňovaných benzínových motorov EcBoost pred pár rokmi. Novinku dostane však ako prvý najprv úžitkový Transit. Až potom sa má objaviť v osobných modeloch Fordu.

Dovtedy si modely ako Mondeo, S-Max, Galaxy či Kuga budú musieť vystačiť so súčasnou generáciou naftových dvojlitrov označovaných skratkou TDCi. No aj tu sa dejú zmeny. Prvé tri spomínané modely dostanú totiž vylepšenú verziu tohto agregátu. Zmeny spočívajú v optimalizácii bloku motora a hláv valcov, modifikácii systému vstrekovania a v novom softvéri. Výkon oboch verzií, teda 110 a 132 kW, ostane zachovaný, podstatné má byť však zníženie emisií a teda aj spotreby paliva o sedem percent.

Mondeo si má vystačiť s normovanými 4,6 litrami nafty a pri použití veľkých 18-palcových kolies so 4,8 litrami. Kombi bude o dva deci smädnejšie. S-max sa má zmestiť do spotreby 5 až 5,2 litra. Veľké Galaxy si „potiahne“ ešte o deci viac. K dispozícii budú naďalej 6-stupňové manuálne prevodovky alebo automaty PowerShift s rovnakým počtom prevodových stupňov. O redukciu škodlivých splodín sa bude starať vstrekovanie prísady AdBlue. Okrem toho sa budú môcť spomínané Fordy tešiť aj na príchod novšej verzie rozhrania Sync 3, ktoré sa predstavilo zatiaľ len v modernizova­nej Kuge.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford
Články podľa značiek