Subaru XV tS: Hybridný crossover dostal paket STi. Ale len doma

Súčasná generácia Subaru XV už pomaly končí. Japonci však ešte v závere jeho kariéry vyrukovali s hybridnou verziou zušľachtenou doplnkami divízie STi. Dostupná však bude len v Japonsku. Napokon, v Európe nekúpite ani hybrid.

18.08.2016 06:00
debata
Hybridná verzia XV vyzerá vďaka športovému... Foto: Subaru
Subaru XV tS Hybrid - 2016 Hybridná verzia XV vyzerá vďaka športovému balíku takmer ako ostré STi. V skutočnosti sa ale pod kapotou nič nezmenilo.

Na svete je nová Impreza v podobe sedanu aj hatchbcaku a za dverami aj oplastovaná a zvýšená terénna verzia XV. Tá sa už stihla predstaviť v podobe konceptu na marcovom autosalóne v Ženeve. Dá sa teda predpokladať, že nástupca crossoveru odvodeného od Imprezy je už za dverami. Príde nepochybne najneskôr na budúci rok. Subaru to však nevzdáva a predaj súčasnej generácie podporí v závere novou verziou hybrid tS. A hoci sa o balík športových doplnkov postarala priamo divízia STi (Subaru Tecnica International), ktorá má na konte skutočné „rakety“, pod kapotou sa nič nemení.

Hybridnú verziu XV, mimochodom dostupnú len v Japonsku a USA, poháňa naďalej atmosférický dvojlitrový boxer 2,0i (110 kW, 195 Nm), spojený s prevodovkou CVT a pohonom oboch náprav. Na rozdiel od bežných verzií však kontinuálna „skriňa“ ukýva elektromotor s výkonom ďalších desať kilowattov a krútiacim momentom 65 Nm. Ten buď pomáha v akcelerácii, alebo rekuperuje brzdnú energiu, ktorú ukladá do lacnejších NiMH akumulátorov. Nejde teda o full-hybrid, typu Toyota Prius alebo RAV4 HSD. V každom prípade ide o jedno z najúpornejších vozidiel s pohonom oboch náprav.

Aj interiér je plný športových doplnkov – od... Foto: Subaru
Subaru XV tS Hybrid - 2016 Aj interiér je plný športových doplnkov – od trojramenného koženého volantu až po anatomické sedadlá a hliníkové pedále.

Podľa americkej normy si vystačí priemerne so 7,6 litrami benzínu na 100 km. Teraz sa však môžu záujemcovia tešiť na pôsobivý dizajn, obohatený o kontrastné oranžovo-strieborné 18-palcové disky, oranžové akcenty v nárazníkoch a rozšírených prahoch. K tomu dostanú športové sedadlá čalúnené kožou, špecificky čalúnené výplne dverí, kožený a športový volant s logom STi. To všetko vo farbách korešpondujúcich s exteriérom. Dôležité ale je, že napriek identickej technike bude na XV Hybrid tS suverénnejšie na asfalte aj „šotoline“. Tuning totiž zasiahol aj podvozok.

Ten dostal tuhšie naladenie, väčšie stabilizátormi a dokonca skelet vystužený dodatočnými rozperami v motorovom priestore. Hybridnému crossoveru to iste pomôže, veď jeho svetlá výška je až 225 mm, čo je viac, ako majú niektoré módne SUV. Zlou správou je, že v Európe nič také neuvidíme. Nezostáva iné, ako čakať na premiéru európskej Imprezy a nového XV.

Subaru XV tS Hybrid - 2016
Subaru XV tS Hybrid - 2016
+4Subaru XV tS Hybrid - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru XV #Subaru XV Hybrid
Články podľa značiek