Honda Civic: Európsky 'päťdverák' sa ukázal. Paradoxne v USA

Je to prekvapivé. Európska 5-dverová verzia desiatej generácie Hondy Civic zamieri najprv za Atlantik. Starý kontinent príde na rad až budúci rok.

16.08.2016 06:00
debata (6)
Nový Civic hatchback bude dĺžkou 4,5 metra... Foto: Honda
Honda Civic Hatchback - 2016 Nový Civic hatchback bude dĺžkou 4,5 metra najväčším predstaviteľom nižšej strednej triedy. Dobrou správou je nezávislé zavesenie zadných kolies.

Záujemcovia o novú generáciu 5-dverového Civicu sa budú musieť vyzbrojiť riadnou dávkou trpezlivosti. Prototyp v podobe konceptu už videli na jar v Ženeve, ale teraz je jasné, že hatchback do Európy tak skoro nedorazí. To napriek tomu, že jeho jediným výrobným závodom je fabrika v britskom Swindone a že tá práve začína s jeho produkciou. Pri tejto príležitosti Honda dokonca zverejnila prvé oficiálne snímky sériového modelu. Lenže ten poputuje najprv za Atlantik. Pritom v USA už majú zákazníci na výber sedan aj kupé.

Európania si budú musieť ešte počkať. Prekvapivé je to najmä z toho dôvodu, že Civic Hatchback sa za veľkou mlákou nikdy nepredával. Takže v USA má premiéru. Tak či tak, zverejnené snímky aspoň ukazujú definitívnu podobu novinky. Síce s americkými špecifikami, ale vzhľadom na skutočnosť, že nový Civic poňala Honda ako globálny model, odlišnosti európskej verzie budú len v detailoch. Mnohé napovedal už koncept, pri ktorom bolo jasné, že pred sebou máme len „vytunenú“ 5-dverovú Hondu Civic. A nové snímky to len potvrdzujú.

Interiér 5-dverového Civicu Honda síce... Foto: Honda
Honda Civic - 2016 Interiér 5-dverového Civicu Honda síce nezverejnila, ale nemôže byť zásadne odlišný od známeho sedanu a kupé.

Pôjde o veľkú generačnú zmenu. Civic Hatchback využije identickú podlahovú platformu s Civicom sedan a Coupé, čo znamená aj príchod plne nezávislého zavesenia všetkých kolies, ktorého sa Honda dobrovoľne vzdala už s príchodom siedmej generácie. To sľubuje omnoho väčší jazdný zážitok, hoci aj so zadnou torznou priečkou vedel taký Civic Type-R doslova čarovať v zákrutách. Lenže tento základ má v sebe omnoho väčší potenciál. A musíme k nemu pripočítať aj ďalšiu novinku – posilňovač riadenia s variabilným prevodom a karosériu tuhšiu o 25 %.

Menili sa aj proporcie. A to radikálne. Honda síce nezverejnila presné rozmery, ale vychádzať môžeme zo ženevského konceptu, ktorý mal dĺžku 4 500 mm, čo je až o 130 viac v porovnaní s predchádzajúcou generáciou a až o 245 mm (!) viac, ak by sme ho postavili vedľa bestselleru VW Golf. Do šírky 1 800 mm pribudli zas tri centimetre. Len strecha klesla k asfaltu o dva centimetre na konečných 1 450 mm. Civic X bude tak nielen športovejší, ale aj najväčší vo svojej triede. Profitovať z toho má najmä posádka. Cestujúci vzadu dostanú na nohy rekordných 914 mm (vzdialenosť predných a zadných operadiel).

Nový 5-dverový Civic desiatej generácie nie je... Foto: Honda
Honda Civic Hatchback - 2016 Nový 5-dverový Civic desiatej generácie nie je naozaj ďaleko od ženevského konceptu. Verzia Sport Touring si dokonca zachovala aerodynamický paket a centrálne vyvedené koncovky výfukov.

Zásadne väčší kufor ale neočakávajte. Príchod nezávislého zavesenia zadných kolies znamená s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou koniec magických sedadiel Magic Seats a nádrže umiestnenej pod prednými sedadlami. Vzhľadom na zväčšenie formátu by ale mal byť batožinový priestor nového hatchbacku stále vysoko konkurenčný. Do USA sa bude dodávať vo výbavových líniách EX, LX, EX-L a úplne novej Sport Touring. Tá bude v sérii vybavená nielen luxusnými prvkami ako elektricky ovládanými sedadlami, diaľkovým štartovaním či rozhraním kompatibilným so smartfónmi, ale aj aerodynamickým paketom a centrálnymi koncovkami výfukov.

Veľký krok urobí Civic na poli bezpečnosti. Za príplatok a pre Sport Touring sériovo je pripravený balík asistenčných systémov Honda Sensing obsahujúci adaptívne diódové svetlá, radarový tempomat, autonómne brzdy a výstrahu prd kolíziou, udržiavanie v jazdnom prúde či hill-holder. Rovnaká revolúcia prebehla pod kapotou, kde Civic presedlal na nové preplňované motory. Americkí zákazníci dostanú zatiaľ len jediný – 4-valec 1,5 VTEC Turbo s výkonom 128 a vo verzii Sport Touring až 132 kW. Vždy s krútiacim momentom 220 Nm. Okrem 6-stupňového manuálu bude dostupná automatická prevodovka CVT.

Podľa prísnejšej americkej normy má novinka spotrebovať priemerne 6,9 litra benzínu na 100 km. V Európe môžeme očakávať aj úspornejší 3-valec 1,0 VTEC Turbo s výkonom 100 kW a samozrejme diesel 1,6 i-DTEC (88 kW), prípadne jeho verziu bi-turbo (118 kW), známu z CR-V. Nový dvojliter 2,0 VTEC Turbo pre Type-R je zatiaľ hudbou budúcnosti. A vlastne aj Civic 5D. Výroba európskej modifikácie Civicu sa totiž rozbehne v Swindone až koncom roka a na trh sa dostane až ten budúci. Účinkovanie sedanu a kupé v Európe je zatiaľ nejasné. Zdá sa, že americký trh je pre Hondu neporovnateľne dôležitejší. To napriek tomu, že v posledných rokoch podnikla ofenzívu aj na starom kontinente.
Honda Civic Hatchback - 2016
Honda Civic Hatchback - 2016
Honda Civic Hatchback - 2016

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic #Honda Civic Hatchback
Články podľa značiek