Honda si patentovala radarové videnie. Vodič uvidí aj 'za roh'

Dnešné asistenčné systémy sú len začiatkom veľkej revolúcie v automobilovom priemysle. Honda napríklad plánuje uviesť do reality radarové videnie. Vďaka nemu bude mať vodič prehľad aj o objektoch, ktoré sa skrývajú za prednými stĺpikmi, alebo pred vpredu idúcim vozidlom.

13.09.2016 12:00
Honda - radarové videnie Foto:
Dva nové bezpečnostné systémy, ktoré budú informovať vodiča o dianí na miestach, ktoré nevidí, budú spriahnuté s obrovským head-up displejom.
debata

Na patentovom úrade skončili dva nové systémy Hondy. Základom oboch je veľký head-up displej na čelnom skle, oveľa väčší, ako sú tie dnešné. Prvý systém má znížiť riziko zrážky s chodcom. Je teda ďalšou evolúciou brzdového asistentu, ktorý reaguje na základe údajov kamery rozlišujúcej siluetu peších účastníkov cestnej premávky. Namiesto aktívneho brzdenia je však vodič najprv prostredníctvom head-up displeja upozornený na prítomnosť chodca vrátane jeho presnej lokalizácie.

To umožní reagovať na chodca, ktorý sa skrýva napríklad v mŕtvom uhle predných stĺpikov, oveľa skôr. Vodič tak dostane šancu chodca obísť alebo, ak sám uzná za vhodné, vyhnúť sa zrážke brzdením. To je výhoda, pretože dnešné systémy reagujú až v čase, keď sa pri vyšších rýchlostiach už kontaktu celkom zabrániť nedá. Druhý systém je tak trochu z iného súdka, je totiž zlepšenou technológiou vzájomnej komunikácie medzi vozidlami, nazývaný V2V alebo Car2Car, keď si automobily odovzdávajú informácie o nebezpečných situáciách.

Honda prezentuje výhody na príklade troch áut idúcich za sebou. Dnes jednoducho vodič zadného vozidla nevie, čo sa deje pred tým prvým. Vo výhľade mu totiž bráni druhé vozidlo. Nová technológia však počíta s odovzdávaním informácií prvého vozidla tým nasledujúcim. Vďaka tomu a zobrazeniu na head-up displeji však vodič tretieho auta dostane výstrahu, že prvé vozidlo napríklad prudko brzdí. Opäť tu vznikne výhoda časovej rezervy, ktorá vodičovi umožní včas a správne reagovať.

Honda ešte rieši otázku správneho „objemu“ informácií, aby nebol vodič zbytočne zahltený dátami, ktoré by ho viac rozptyľovali, ako mu boli prospešné. Aj preto japonská automobilka zatiaľ neuviedla, kedy plánuje danú technológiu uplatniť v sériovej produkcii. Aby sme však boli objektívni, na podobných systémoch pracuje viacero automobiliek. Napríklad Jaguar Land Rover má už systém „priehľadnej kapoty“ a „priehľadných stĺpikov“, tiež na báze head-up displejov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda
Články podľa značiek