Porsche Panamera 4 E-Hybrid: Z 0 na 100 takmer ako Turbo

Nová hybridná verzia dýcha na krk aj Panamere Turbo. Stovku totiž zvládne za 4,6 sekundy. Pritom má spotrebovať len 2,5 litra benzínu. To je však už rozprávka.

16.09.2016 06:00
Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016 Foto:
Hybridná Panamera sa od svojich bežných sestier navonok líši len krytom konektora pre dobíjanie a nápismi e-hybrid.
debata (1)

Po novučičkej Panamere S/4S, Panamere Turbo a Pnamere Diesel prichádza na rad očakávaný plug-in hybrid. Jeho parametre sú očarujúce, najmä v kontexte spotreby paliva. Tá má byť s plne nabitými batériami vraj len 2,5 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, všetci vieme, že údaje o laboratórnych spotrebách podľa cyklu NEDC sú skreslené a pri plug-in hybridoch ešte viac, ale to nemení nič na tom, že nová Panamera, tankujúca aj zo zásuvky, je pekelne rýchlym a relatívne úsporným autom. Porsche sa chváli, že pri jej vývoji využilo skúsenosti z hyperšportu Porsche 918 Spyder.

V porovnaní s minulosťou došlo naozaj k razantným zmenám. Nová je nielen celá Panamera, ale aj hybridná sústava. Tvorí ju benzínový agregát 2,9 V6 BiTurbo z Panamery S s výkonom 243 kW a krútiacim momentom 450 Nm, spojený cez 8-stupňovú dvojspojku PDK s vodou chladeným elektromotorom. Ten dodáva ďalších 100 kW výkonu a 400 Nm krútiaceho momentu. Predtým používala hybridná Panamera kompresorový 6-valec a 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. Podstatné však je, že elektrickú energiu využíva hneď po stlačení plynového pedálu.

Interiér je prakticky identický s výnimkou... Foto: Porsche
Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016 Interiér je prakticky identický s výnimkou špecifickej grafiky bočných displejov prístrojového panelu a multimediálneho rozhrania.

Predtým sa dal totiž elektromotor do práce len v prípade, že ste stlačili plyn na 80 %. Zároveň sa elektromotor zapája do hry aj pri požiadavke dosiahnutia maximálnej rýchlosti. V Zuffenhausene volajú túto funkciu E-Performance. Zväčšila sa tiež zásoba akumulátorov. Pritom nedošlo k zvýšeniu ich hmotnosti. Ten istý objem dokáže uskladniť 14,1 kW/h namiesto pôvodných 9,1. To znamená, že Panamera 4 E-Hybrid dokáže prejsť v čisto elektrickom režime E-Power 50 km, a to maximálne rýchlosťou 140 km/h, pričom tento režim sa automaticky aktivuje už po „naštartovaní“.

Samozrejme, zaujímavejšie sú dynamické parametre v ďalších režimoch. A tých má hybridná Panamera na rozdiel od klasickej Panamery S a Turbo o niečo viac. K známych módom Sport a Sport Plus pridáva spomínaný režim E-Power a tiež módy Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. V Hybrid Auto spolupracujú spaľovací motor a elektromotor v záujme čo najväčšej efektivity prevádzky. E-Hold umožňuje zachovať zásobu energie v akumulátoroch na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť a E-Charge zabezpečuje dobíjanie batérie energiou spaľovacieho motora, ktorý poskytuje vyšší výkon, ako je potrebný pre samotnú jazdu.

Panamere 4 E-Hybrid posiela silu 324 kW a 700... Foto: Porsche
Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016 Panamere 4 E-Hybrid posiela silu 324 kW a 700 Nm na všetky štyri kolesá. Dobitie batérií z bežnej elektrickej siete (230 V) trvá 5,8 hodiny.

Dobitie batérií z bežnej elektrickej siete (230 V) trvá 5,8 hodiny, ale s palubnou nabíjačkou (7,2 kW) sa proces skráti na 3,6 hodiny. Poďme však na to najpodstatnejšie. Panamera 4 E-Hybrid ponúka maximálny výkon 343 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. To je medzigeneračné zlepšenie o 64 kW a 120 Nm. Na jazdných vlastnostiach to poznať. Za najvýkonnejšou 8-valcovou Panamerou Turbo zaostáva hybrid v šprinte na stovku len o jednu desatinu sekundy. Zvládne to za 4,6 s. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je rozdiel dokonca 1,4 sekundy! Ručička rýchlomeru sa pritom zastaví pri údaji 278 km/h.

Aby nedošlo k zmene týchto parametrov, je v akumulátoroch vždy udržiavaná bezpečná rezerva elektrickej energie. Pritom sa môže hybridná Panamera oprieť o všetky štyri kolesá, navyše riadené a pneumaticky odpružené. Interiér sa líši len špecifickou grafikou dvoch postranných 7-palcových displejov prístrojového panelu a tiež hybridnému pohonu prispôsobenou centrálnou dotykovou obrazovkou (12,3 palca) rozhrania PCM. Výhodou hybridnej Panamery je tiež nezávislé kúrenie. Po parížskej premiére sa novinka zo Zuffenhausenu dostane k prvým zákazníkom. Ceny v Nemecku štartujú na 107 553 eurách.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016
Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016
+9Porsche Panamera 4 E-Hybrid - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #autosalón Paríž 2016 #Porsche Panamera #Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Články podľa značiek