Hyundai Ioniq: 'Kórejský Prius' už aj na Slovensku. Je lacnejší

Hyundai uviedol na náš trh svoj prvý model koncipovaný výlučne pre alternatívne pohony. Ioniq bude dostupný ako hybrid HEV alebo čistý elektromobil Electric. Základná verzia štartuje na 22 990 eurách. Je teda lacnejšia ako Toyota Prius.

26.09.2016 16:00
debata (7)
Hyundai Ioniq je sympatickým liftbackom nižšej... Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq - 2016 Hyundai Ioniq je sympatickým liftbackom nižšej strednej triedy. Má skvelú aerodynamiku s koeficientom odporu vzduchu len Cx 0,24. Hybridná verzia (104 kW) má mať spotrebu len 3,4 litra benzínu na 100 km.

Hyundai Ioniq je prvým autom na svete, ktoré ponúka tri alternatívne druhy pohonu a s klasickými vôbec nepočíta. Ioniq HEV je hybridom kombinujúcim spaľovací motor 1,6 GD (77 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle, s elektromotorom (88 kW) a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Kapacita li-ion batérií je v tomto prípade len 1,56 kWh. Pri celkovom výkone 104 kW má hybridný Ioniq spotrebovať priemerne iba 3,4 litra benzínu na 100 km a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h.

Elektrická verzia Ioniq Electric je vybavená li-ion akumulátormi s kapacitou 28 kWh. Ich energiu čerpá elektromotor s výkonom 88 kW. Dojazd má byť v ideálnych podmienkach až 250 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 165 km/h. Elektrický Ioniq však vyhráva v akceleračnej disciplíne. Na stovku zrýchľuje za 9,9 sekundy, čo je o deväť desatín kratšie v porovnaní s Ioniqom HEV. Na budúci rok príde na rad aj hybridný Ioniq Plug-in so spaľovacím motorom 1,6 GDI, s elektromotorom, ale väčšou zásobou batérií (8,9 kWh), ktoré umožnia bezemisnú prevádzku do vzdialenosti 50 kilometrov.

Elektrická verzia Ioniq Electric (88 kW) má... Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq - 2016 Elektrická verzia Ioniq Electric (88 kW) má „zaslepenú“ prednú masku a akumulátory s kapacitou 28 kWh. To by malo zaručiť dojazd 250 km na jedno nabitie.

Všetky tri verzie majú identickú karosériu. Len Ioniq Electric dostal „zaslepenú“ prednú masku a aerodynamicky optimalizované disky kolies. Interiér ponúkne miesto piatim cestujúcim a kufor s objemom 443 až 1 506 litrov. Pri verzii Electric je to o niečo menej – 350 až 1 410 litrov. Cenovo najdostupnejší bude Ioniq HEV vo verzii Comfort, za 22 990 eur. Jazdí na 15-palcových diskoch kolies. Denné diódy sú samozrejmosťou. Z bezpečnostných prvkov spomeňme ESP, osem airbagov, hill-holder, adaptívny tempomat. autonómne brzdy či monitorovanie a udržiavanie v jazdnom prúde.

Moderný interiér je plný displejov a bohatej... Foto: Hyundai
Hyundai-Ioniq - 2016 Moderný interiér je plný displejov a bohatej výbavy. Jeho rozhranie komunikuje so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto.

Z komfortných je na palube vyhrievanie volantu a predných sedadiel, elektrická bedrová opierka vodiča, dvojzónová klimatizácia, parkovacia kamera, rozhranie kompatibilné so smartfónmi cez Apple Carplay a Android Auto, a, samozrejme, kompletný elektrický balík na okná a zrkadlá. Drahšia verzia Sytle pridáva 17-palcové disky, bi-xenónové svetlá, ale hlavne dva dôležité balíky výbav – Safety Pack a Smart pack. Prvý dopĺňa bezpečnostné prvky o monitorovanie mŕtveho uhla, varovanie pri cúvaní aj varovanie pred kolíziou. Druhý obsahuje praktické štartovanie tlačidlom a elektricky sklopné zrkadlá.

Do kufra sa zmestí 443 litrov batožín.... Foto: Hyundai
Hyundai-Ioniq - 2016 Do kufra sa zmestí 443 litrov batožín. Elektrická verzia je skromnejšia. Ponúka 350 litrov.

Nájdete tu tiež vyhrievanie zadných sedadiel, zadné výduchy, prístrojový panel so 7-palcovým displejom, audio so siedmimi reproduktormi a viac chrómových dekorácií. Za túto verziu zaplatíte 26 990 eur. To ale nie je maximum. Najdrahšou verziou je totiž Ioniq Electric za 34 990 eur. Cena li-ion batérií jednoducho urobila svoje. Zato vychádza z drahšej verzie Style, s rozdielom 16-palcových diskov. Zato pridáva stretávacie LED svetlá, diaľkové ohrievanie interiéru a navigáciu. Naopak, klimatizácia je len jednozónová, ale s tepelným čerpadlom.

Na obe verzie Ioniqu poskytuje Hyundai záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päť rokov asistenčných služieb zdarma a rovnako zvýhodnené prehliadky. V krajine bez dotácií na kúpu ekologických áut to i tak nebude mať Ioniq ľahké. Dobrou správou ale je, že hybridná verzia je v porovnaní s japonskou Toyotou Prius výrazne lacnejšia. Japonský hybrid stojí totiž minimálne 27 190 eur. V jeho prospech ale hovorí vyspelejšia hybridná sústava s dvoma výkonovo plnohodnotnými motormi.

Cenník Hyundaia Ioniq Hybrid (HEV)

Výbava Prevodovka Výkon Cena
1,5 HEV Comfort 6DCT 104 kW 22 990 €
1,6 HEV Style 6DCT 104 kW 26 990 €

Cenník Hyundaia Ioniq Electric

Výbava Kapacita batérie Výkon Cena
Electric BEV 28 kWh 88 kW 34 990 €

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 470
Šírka (mm) 1 780
Výška (mm) 1 450
Veľkosť kufra (l) 443 –1 506 (Electric: 350 až 1 410)

Technické údaje

Model Ioniq HEV Ioniq Electric
Motor 1,6 HEV
Zdvihový objem 1 580
Počet valcov/ventilov 4/4
Max. výkon (kW/ot.) 77/5 700
Výkon elektromotora (kW/ot.) 28/- 88/-
Max. krút. Moment (Nm/ot.) 147/4 000
Krút. moment elektromotora (Nm/ot.) 170/0 295/-
Max. výkon sústavy (kW/ot.) 147/4 000 88/-
Max. krút. Moment sústavy (kW/ot.) 256/- 295/-
Prevodovka 6 DCT Jednostupňová
Kapacita akumulátorov (kWh) 1,56 28
0 – 100 km/h (s) 10,8 9,9
Max. rýchlosť (km/h) 185 165
Spotreba na 100 km (l) 3,4
Hyundai Ioniq - 2016
Hyundai Ioniq - 2016
+19Hyundai Ioniq - 2016

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Ioniq
Články podľa značiek