Nissan Micra: Veľký prerod dizajnu. A 'repráky' v opierkach

Piata generácia malého Nissanu chce pre Micru v Európe vybojovať stratené pozície. Použije na to emotívny dizajn, konektivitu a moderné preplňované motory. Jej základom je de facto mimoriadne úspešný Renault Clio.

07.10.2016 06:00
debata
Nová Micra stavila na expresívny dizajn. Sú... Foto: Nissan
Nissan Micra - 2016 Nová Micra stavila na expresívny dizajn. Sú súčasnými Nissanmi ju spája predná maska V-Motion.

Nissan Micra prišla na svet pred 33 rokmi. A mala pohnutý život. Hneď druhá generácia z roku 1993 získala ako prvé japonské auto európsky titul Car of the Year. Najmä vďaka 16-ventilovým motorom. Tá ďalšia z roku 2003 zas stavila na štýlový dizajn a tak trochu sa zahrala na prémiový produkt. Dlho jej to ale nevydržalo. Štvrtá generácia z roku 2010 znamenala totiž totálny zlom. Z Micry sa stal nudný globálny produkt s lowcostovým imidžom a navyše sa jeho výroba presťahovala z Európy do Indie. Celkové predaje možno narástli, ale v Európe sa Micra prepadla na dno. To má zmeniť jej piata generácia.

Naznačil to už vlaňajší koncept Nissan Sway, predstavený pred rokom a pol v Ženeve. Bolo jasné, že Micru čaká veľký a štýlový comeback. A ten sa odohral pred pár dňami v Paríži. Micra si z emotívneho Swayu, plného prekvapivých línií, naozaj zobrala príklad. Posun v dizajne je jednoducho obrovský. Vidíme tu expresívnu masku V-Motion odvážne bočné prelisy, zadné bumerangové svetlá, plávajúcu strechu, skryté kľučky zadných dverí aj spätné zrkadlá na nožičkách. Aerodynamiku s koeficientom odporu vzduchu cx 0,29 podporuje zadný spojler aj bočné „krídelká“.

Neprehliadnuteľné bočné prelisy, plávajúca... Foto: Nissan
Nissan Micra - 2016 Neprehliadnuteľné bočné prelisy, plávajúca strecha či bumerangové zadné svetlá spájajú Micru s vlaňajším konceptom Sway.

Na výber má byť 10 lakov karosérie vrátane extravagantného Energy Orange. Spolu s voliteľnými farebnými dekoráciami pre exteriér a interiér a tiež rôznymi diskami kolies vzniká celkom 125 rôznych variantov. Menili sa aj proporcie. Presné rozmery síce nepoznáme, ale Nissan prezradil, že Micra bude dlhšia, širšia a nižšia. Narastie aj rázvor náprav. Jeho hodnotu môžeme odvodiť z nového Clia, keďže aj ono využíva spoločnú modulárnu platformu aliancie Renault-Nissan CMF-B. Očakávať tak môžeme približne 2 600 mm a celkovú dĺžku nad štyri metre. Takže až taká „micra“ to už nebude.

Interiér sa dizajnom a kvalitou posúva o... Foto: Nissan
Nissan Micra - 2016 Interiér sa dizajnom a kvalitou posúva o niekoľko priečok vyššie. V centre palubnej dosky nájdeme 7-palcový dotykový displej. Okrem toho má kabína ponúknuť najviac miesta vo svojej triede.

A to je dobré, pretože v kabíne má ponúknuť najviac miesta v triede. Vodič a spolujazdec budú sedieť o čosi nižšie, čím má novinka nahrávať športovo orientovanej klientele. Podobne ako palubná doska s krídlovým motívom a dvojfarebné spracovanie interiéru. Kvalitnejšie materiály a výrazne lepšie odhlučnenie majú zas Micre dodať imidž kvality. Navyše sa má už v sérii objaviť 7-palcový dotykový displej. Ako vidieť z fotografií, Nissan použije vlastnú verziu rozhrania „renaulťáckeho“ R-Linku. Vďaka väčšiemu počtu tlačidiel tým uľahčí prácu v menu. Obsahovať bude aj satelitnú navigáciu či pripojenie na internet.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou bude... Foto: Nissan
Nissan Micra - 2016 V porovnaní s predchádzajúcou generáciou bude Micra podstatne väčšia a širšia. Ubudne len na výške.

Samozrejmosťou má byť kompatibilita so smartfónmi cez Apple CarPlay. O Android Auto Nissan nehovorí. Vychytávkou sa stane aparatúra Bose so systémom Personal, čo znamená, šesť reproduktorov zabudovaných do hlavovej opierky vodiča! V súvislosti s komfortom spomína Nissan nový podvozok s elektrickým posilňovačom riadenia a bližšie nešpecifikovaný systémom Active Ride Control. So stabilitou zas pomôže trakčná elektronika Active Trace Control, ktorá má znižovať nedotáčavosť a je odvodená z Nissanu Qashqai a X-Trail.

Vychytávkou je zvukový systém Bose Personal s... Foto: Nissan
Nissan Micra - 2016 Vychytávkou je zvukový systém Bose Personal s reproduktormi zabudovanými v opierke hlavy vodiča.

Bezpečnostné systémy doplnia autonómne brzdy. Monitorovanie jazdných prúdov a chodcov, čítačka dopravných značiek či panoramatický parkovací asistent. Väčšina z nich sa objaví už v základe, takže je zrejmé, že Micra mieri k piatim hviezdičkám v testoch Euro NCAP. Pod kapotou bude vládnuť francúzska technika – preplňovaný trojvalec 0,9 TCe a diesel 1,5 dCi, oba od Renaultu so spoločným výkonom 66 kW. Až neskôr pribudne základný atmosférický motor s objemom jedného litra a výkonom 54 kW.

Informácie o prevodovkách Nissan nezverejnil. Každopádne budú základom 5-stupňové manuály. Pri automate použije Nissan buď dvojspojky Renaultu, alebo vlastnú kontinuálnu „skriňu“ CVT. Japonská novinka sa má na trhu objaviť v marci budúceho roka. Jej výroba sa opäť presunie do Európy. Konkrétne do výrobného závodu aliancie Renault-Nissan vo francúzskom Flins.
Nissan Micra - 2016
Nissan Micra - 2016
+19Nissan Micra - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Micra
Články podľa značiek