Honda Civic Type-R Concept: Kráľ zomrel, nech žije kráľ!

Premiéra konceptu novej ostrej verzie Civicu Type-R bola skutočným šokom. Tá súčasná má totiž na konte len rok kariéry. A končí. Ten budúci ju nahradí novinka na báze Civicu desiatej generácie. Vyzerá úžasne.

14.10.2016 12:00
debata (2)
Civic Type-R je zatiaľ len konceptom, ale od... Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept - 2016 Civic Type-R je zatiaľ len konceptom, ale od sériovej verzie nemá iste ďaleko. Počítať môžeme s karbónovým splitterom a čiernymi 19-palcovými diskami v rozšírených blatníkoch.

Je to neuveriteľné. Je to len čosi viac ako rok, čo prišiel na trh súčasný ostrý Civic Type-R. Priaznivci naň čakali päť rokov. Kariéru teda odštartoval takmer na záver kariéry deviatej generácie. A teraz sa ukázalo, že jeho dni sú zrátané. Od začiatku tohto roka totiž už začal vystrkovať rožky Civic s poradovým číslom X. Najprv ako sedan, potom ako kupé a na záver v Paríži aj ako európsky hatchback. A spolu s ním sa tu ukázal aj koncept nového Type-R. Navyše bola výroba súčasného Type-R definitívne zastavená.

Otázne je, prečo Honda zvolila takýto postup, ktorý musel v jej kase zanechať poriadnu sekeru. To je však interná záležitosť automobilky. Podstatné je, že nový Type-R príde už na budúci rok a ako predznamenal parížsky koncept, bude to poriadna šelma. Novinka totiž skoncuje s najväčším „trapasom“ aktuálnej generácie Type-R – jednoduchou zadnou nápravou s torznou priečkou, ktorej nevýhody nedokázali oklamať ani adaptívne tlmiče. Nový Type-R má s nezávislým zavesením omnoho väčší potenciál.

Nový Type-R bude ťažiť z väčšieho rázvoru... Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept - 2016 Nový Type-R bude ťažiť z väčšieho rázvoru náprav aj rozchodu kolies a navyše dostane zadné nezávislé zavesenie.

A navyše môže počítať s väčším rázvorom náprav, väčším rozchodom kolies a tiež s lepším rozložením hmotnosti vďaka presunutiu nádrže spod predných sedadiel do zadnej časti karosérie. Vychádza z nového hatchbacku, ktorý však podstúpil radikálny tuning. Agresívna predná časť dostala karbónový spojler s červenou linkou, zväčšené sacie otvory a ďalší prídavný priamo na kapote. Brzdy sú odvetrané výduchmi v rozšírených blatníkoch. A chýbať nesmú ani rozšírené prahy a 19-palcové kolesá s lesklou čiernou povrchovou úpravou. O to viac vyniknú červené strmene bŕzd Brembo.

Vzadu zaujme nielen obrovské krídlo, ale najmä... Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept - 2016 Vzadu zaujme nielen obrovské krídlo, ale najmä tri koncovky výfukov, situované v centre difúzora. Tá stredná vlastne ani nie je výfukom. Pravdepodobne ide o vyústenie obtokového ventilu turba.

Vzadu sa o potrebný prítlak stará mohutné karbónové krídlo a difúzor, z ktorého vykúkajú až tri centrálne umiestnené koncovky. Tá stredná je tak trochu záhadou, ale pravdepodobne súvisí s vyústeným obtokového ventilu Turba. O skvelú zvukovú kulisu bide teda postarané. Očakávať môžeme aj modernizovanú pohonnú jednotku – 4-valec 2,0 VTEC Turbo, ktorý debutoval práve v predchádzajúcej generácii a bol vôbec prvým turbomotorom Hondy. Výkon je zatiaľ tajomstvom, ale očakáva sa minimálne 250 kW, čo je o 22 viac ako doteraz. Zrýchlenie by potom nemuselo trvať dlhšie ako 5,5 sekundy.

Na presnejšie informácie, ako aj na podobu interiéru, si budeme musieť počkať do jarného autosalónu v Ženeve. Je ale možné, že premiéra prebehne ešte skôr, napríklad v januári v Detroite. Malo by to logiku. Nový Civic Type-R bude totiž po prvýkrát uvedený na americkom kontinente v podobe hatchbacku. A tam by sa aj mal dostať k prvým zákazníkom. To napriek tomu, že vyrábať ho budú výlučne v britskom závode vo Swindone. Na oplátku zas dostane Európa americké verzie sedan a kupé, ktoré sa zo „starého sveta“ stiahli už pred mnohými rokmi.
Honda Civic Type-R Concept - 2016
Honda Civic Type-R Concept - 2016
+5Honda Civic Type-R Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Concept #koncept #Honda Civic #Honda Civic Type-R #autosalón Paríž 2016
Články podľa značiek