Zariadenie vyvinul Mercedes-Benz spolu so spoločnosťou Qualcomm. Jednofázová nabíjačka pracuje s výkonom 3,6 kW a batérie so zväčšenou kapacitou na 13,5 kWh má naplniť počas noci. Automobilka však presný čas neuviedla. Aby však bolo nabíjanie čo najúčinnejšie, parkovací asistent navedie vozidlo nad nabíjaciu platňu do optimálnej polohy. Táto bude zabudovaná v podlahe, keďže systém pracujúci s frekvenciou 85 kHz je schopný prenášať energiu na vzdialenosť 15 cm. V minulosti to boli len tri.
Riziká silného elektrického poľa obmedzí automatické prerušenie nabíjania v prípade, že vozidlo rozpozná v okolí prichádzajúceho majiteľa, deti či dokonca domáce zvieratá. Ak zavedie Stuttgart indukčné nabíjanie spolu s inovovanou triedou S, ktorej premiéra sa očakáva na januárovom autosalóne v Detroite, mohol by sa stať Mercedes-Benz prvou automobilkou, ktorá privedie túto technológiu do sériovej produkcie. Doterajšie systémy totiž pochádzajú len od externých spoločností.