Peugeot 3008 GT: Nabrúsený crossover má 180 naftových koní

Nebude to žiadna „šelma“, ale zákazníkov si určite nájde. Nový crossover Peugeotu s prívlastkom GT stavil na športové emócie v kombinácii s hospodárnym motorom a komfortom automatu.

25.10.2016 06:00
debata (2)
Verzia GT sa od civilných tritisícosmičiek líši... Foto: Peugeot
Peugeot-3008 GT - 2016 Verzia GT sa od civilných tritisícosmičiek líši najmä 19-palcovými dvojfarebnými diskami a čiernou strechou. V sérii sú full-LED svetlá.

Peugeot práve spúšťa predaj nového crossoveru 3008, ktorý absolvoval svetový debut len nedávno v Paríži. A keďže mu na ňom záleží, prichádza hneď aj s verziou GT. Tú rozhodne neprehliadnete. Podľa vzoru 208 GT či 308 GT podstúpila totiž aj nová tritisícosmička továrenský tuning. Najmarkantnejšou zmenou sú špecifické 19-palcové dvojfarebné disky obúvané pneumatikami 235/50 R19, dve koncovky výfuku, jemne rozšírené blatníky, antikorové lišty a dvojfarebné lakovanie, ktoré vzniká kombináciou farby karosérie a čiernej strechy Diamond Black.

Vzadu nechýbajú dve koncovky výfuku. Za... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT - 2016 Vzadu nechýbajú dve koncovky výfuku. Za príplatok si môžete dopriať asymetrické dvojfarebné lakovanie s čiernou zadnou časťou karosérie.

Za príplatok môžete voliť špecifickú kombináciu Coupé Franche s asymetrickým lakovaním, ktoré kombinuje farby Platinum Grey a Amazonite Grey s čiernou zadnou časťou karosérie Perla Nera. V sérii sú full-LED svetlá a sekvenčné „smerovky“. Športový duch sa prenáša aj do interiéru, vybaveného druhou generáciou i-Cockpitu. Palubná doska, výplne dverí, volant či lakťová opierka čalúnené Alcantarou sú prešívané dvojitým medeným stehom. K dispozícii je však aj koža Nappa Mistral.

Interiér je zušľachtený medeným prešívaním... Foto: Peugeot
Peugeot-3008 GT - 2016 Interiér je zušľachtený medeným prešívaním koženého čalúnenia, antikorovými pedálmi či odlišnou grafikou displejov. Pomocou audia môžete meniť akustiku motora.

Nechýba logo GT na volante, dekorácie zo „šedého dubu“, saténový povrch prepínačov, antikorové pedále a prahové lišty a špecifická grafika displeja prístrojového panelu a multimediálneho rozhrania. Opäť v medenom odtieni. Sériový Driver Sport pack umožňuje meniť farbu a intenzitu osvetlenia v kabíne, akustickú moduláciu pomocou generovania zvuku audiosústavou, ale aj meniť vôňu interiéru. To všetko však sprevádza sériová technika pod kapotou. Kone navyše tu nehľadajte. GT si jednoducho berie to najvýkonnejšie z ponuky bežných 3008.

Športový imidž si môžete dopriať aj lacnejšie –... Foto: Peugeot
Peugeot 3008 GT - 2016 Športový imidž si môžete dopriať aj lacnejšie – pomocou paketu GT Line. Ten je dostupný aj so slabšími motormi s výnimkou dieselu 1,6 BlueHDI 100.

A tým je naftový 4-valec 2,0 BlueHDi spojený s klasickou 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Na predné kolesá posiela maximálne 132 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Nie je to málo, ale o pravé GT, už aj pre použité palivo, nejde. So štvorkolkou 3008 vôbec neráta. Ťažiť má tak najmä s odlišne naladeného podvozku s tuhším odpružením. Zníženie svetlej výšky Peugeot nespomína. Tajomstvom ostávajú aj dynamické parametre . Od klasického 3008 2,0 Blue HDi 180 sa však líšiť asi nebudú.

Lenže športový imidž si môžete dopriať aj lacnejšie. Okrem 3008 GT bude totiž k dispozícii aj paket GT Line, kombinovaný so všetkými ostatnými motorizáciami s výnimkou najslabšieho dieselu 1,6 Blue HDi (74 kW). Vychádza z najvyššej úrovne Allure a pridáva dve koncovky výfuku, 18-palcové disky kolies a tiež dvojfarebnú strechu Diamond Black. A dokonca je dostupné aj dvojfarebné lakovanie Coupé Franche. Takže rozlíšiť pravé GT od GT Line nie je naozaj ľahké. Napraviť by to mohla ostrá verzia GTi, o ktorej sa už nejaký ten čas šušká.
Peugeot 3008 GT - 2016
Peugeot 3008 GT - 2016
+31Peugeot 3008 GT - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 3008 #Peugeot 3008 GT
Články podľa značiek