AMG GT Roadster: Otvorená raketa je realitou. Má strechu z plátna

Špekulácie o príchode otvorenej verzie kupé Mercedes-AMG GT Stuttgart vytrvalo popieral. Lenže v Paríži sa stala realitou. A k tomu všetkému pribalili páni Affalterbachu ostrý derivát GT C. Ten nemá výkonom ďaleko od sparťanského AMG GT R.

26.10.2016 06:00
debata
Na otvorený roadster nechal Mercedes-Benz čakať... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016 Na otvorený roadster nechal Mercedes-Benz čakať priaznivcov takmer dva roky. Stojí však za to. Najmä vo verzii GT C Roadster, ktorá čerpá z technológií najvýkonnejšieho kupé AMG GT R.

Trvalo takmer dva roky, kým Mercedes-Benz priviedol na svet otvorenú verziu superšportu AMG GT Roadster. Hoci sa o nej špekulovalo už dlhšie, Stuttgart tieto informácie vytrvalo popieral. Tvrdil, že otvorená karoséria ublíži jazdným vlastnostiam. Lenže od čias 300 SL mali všetky superautá s trojcípou hviezdou otvorené varianty. Takže by v tom bol čert, ak by práve AMG GT nechalo priaznivcov športových roadsterov mimo hry. Skôr to vyzerá tak, že AMG GT si najprv muselo na svojho otvoreného brata zarobiť. Už pri vývoj kupé sa totiž kládol dôraz na to, aby bol projekt superšportu ziskový.

Roadster prišiel o strechu. Nahradila ju... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016 Roadster prišiel o strechu. Nahradila ju plátenná z troch vrstiev s ľahkým horčíkovo-hliníkovým rámom. Premena trvá len 11 sekúnd a je povolená do rýchlosti 50 km/h.

Aj preto prišlo AMG GT o tradičné, ale extrémne drahé krídlové dvere, ktoré sprevádzali pôvodné modely Mercedes-Benz SLR McLaren alebo Mercedes SLS AMG. A do „pľacu“ sa dostali rôzne výkonové verzie od základného AMG GT cez AMG GT S až po nedávno predstavenú ostrú verziu AMG GT R. Jednoducho z AMG GT sa stal celý modelový rad, čo nebolo doteraz zvykom. A teraz rodinu v Paríži rozšírili dva roadstery – AMG GT Roadster a AMG GT C Roadster. Oba však spája nová, zosilnená štruktúra skeletu, ktorá sa stará o potrebnú pevnosť.

Verzia AMG GT C má o 57 mm širšie zadné... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016 Verzia AMG GT C má o 57 mm širšie zadné blatníky, ukrývajúce 20-palcové disky kolies.

Prepracované boli prahy, rám čelného okna aj priečka medzi interiérom a batožinovým priestorom. Nárast hmotnosti kompenzujú nové kompozitné materiály, napríklad zadná kapota z takzvaného SMC (Sheet Moulding Compound), využívajúceho uhlíkové vlákna. A potom tu máme množstvo vysokopevnostnej ocele, hliníka a horčíka. S kilogramami sa šetrilo aj na skladacej streche, ktorú tvoria tri vrstvy plátna na hliníkovo-horčíkovom ráme. Manipulácia s ňou trvá len 11 sekúnd a je povolená do rýchlosti 50 km/h. Na výber je čierna, červená alebo béžová textília.

Interiér sa luxusu nevyhýba. Na palube môžete... Foto: Mercedes-AMG
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016 Interiér sa luxusu nevyhýba. Na palube môžete mať audio Burmester, ventilované sedadlá a klimatizáciu s troma módmi činnosti.

I tak majú roadstery pomerne vysokú prevádzkovú hmotnosť, ktorá štartuje od 1 670 kg. V AMG však zahladili stopy po tomto hendikepe vyšším výkonom. Pod prednou kapotou síce stále pracuje 4-litrový 8-valec dopovaný dvojicou turbodúchadiel, no už základný AMG GT Roadster dostal o 10 kW viac v porovnaní s kupé – produkuje 350 kW. A AMG GT C Roadster prezentuje úplne nový výkonový variant tohto motora, ktorý dáva 410 kW, čím sa zaraďuje medzi AMG GT S (375 kW) a najvýkonnejšie AMG GT R (430 kW). Výkon putuje vždy len k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojku 7DCT umiestnenú pred zadnou nápravou (Transaxle).

S verziou AMG GT C Roadster prichádza ja nová... Foto: Mercedes-Benz, AMG
Mercedes AMG-GT - motor S verziou AMG GT C Roadster prichádza ja nová výkonová špecifikácia 4-litrového 8-valca, ktorá sa svojimi 410 kilowattmi zaraďuje medzi AMG GT S (375 kW) a najvýkonnejšie AMG GT R (430 kW).

Lenže AMG GT C pridáva odlišné prevodové pomery, napríklad kratšiu sedmičku a kratší stály prevod, ale aj elektronický diferenciál, kým AMG GT používa mechanický samosvor. Táto technológia je prevzatá z kupé AMG GT R, rovnako ako riadená zadná náprava s rozšíreným rozchodom, 20-palcové disky kolies, adaptívny podvozok AMG Ride Control a špeciálny okruhový jazdný mód Race. Ten mení správanie motora, prevodovky, podvozku aj trakčných systémov. Navyše pridáva burácajúci zvuk motora, o ktorý sa starajú aktívne klapky vo výfukovom potrubí.

Ďalšou vychytávkou AMG GT C je aktívna aerodynamika s uzatvárateľnou mriežkou chladiča. Za týchto okolností zvládne AMG GT C Roadster stovku za 3,7 sekundy, kým základu to trvá o tri desatiny dlhšie. Maximálka sa vyšplhala na 316 km/h, čo o 14 viac. Tomu zodpovedá aj agresívny „vizuál“. Najmä rozšírená maska s pätnástimi vertikálnymi lamelami – ďalší odkaz na AMG GT či AMG GT3. Väčší rozchod si vypýtal svalnatejšie zadné blatníky, ktoré narástli do šírky o 57 mm. V zadnej kapote je navyše integrovaný aktívny spojler. Interiér prináša sedadlá s väčšími bočnicami. No nevyhýba sa ani komfortu.

Pre roadster je dostupná klimatizácia s troma režimami, ventilované sedadlá či výkonná aparatúra Burmester so subwooferom zabudovaným v pravom zadnom blatníku, ktorý využíva ako ozvučnicu celú karosériu. Na výber je desať farebných konceptov kabíny a jedenásť lakov karosérie. Do predaja by sa mal nový roadster dostať začiatkom roka. Ceny zatiaľ zverejnené neboli.
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016
Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016
+20Mercedes-AMG GT C Roadster - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-AMG GT #Mercedes-AMG #autosalón Paríž 2016 #Mercedes-AMG GT Roadster
Články podľa značiek