Škoda Octavia: Nečakaný facelift priniesol štyri oči!

Vynovená Škoda Octavia prichádza skôr, ako sa očakávalo. Má radikálne prepracovanú prednú časť s novými full-LED svetlami a množstvo technológií zo Superbu. Napríklad nové asistenčné systémy a podvozok s nastaviteľnou tuhosťou pruženia. Po kapotou ostáva všetko po starom.

27.10.2016 14:10
debata (23)
Predná maska so štyrmi samostatnými reflektormi... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Predná maska so štyrmi samostatnými reflektormi bude pravdepodobne polarizovať. V každom prípade však prinesie svetlá s full-LED technológiou.

Škoda ohlásila facelift Octavie už dávnejšie. Očakávalo sa však, že premiéru má naplánovanú až na budúci rok počas autosalónu v Ženeve, a najmä po premiére modernizovaného Volkswagenu Golf, ktorý stojí v hierarchii koncernu predsa len vyššie. Lenže v Mladej Boleslavi šliapli na plyn. A tak tu máme prvé oficiálne fotografie a informácie. Objednávky odštartujú ešte tento rok. Facelift bol teda hotový už nejaký ten čas, až sa ponúka otázka, prečo nová Octavia neabsolvovala debut už na jeseň v Paríži?

Tesne po Kodiaqu

Dôvodom je nové SUV Kodiaq. Škoda pravdepodobne nechcela rušiť jeho slávu pod Eiffelovkou, hoci Octavia je pre mladoboleslavskú značku omnoho väčším „biznisom“. Od roku 1996 je vôbec najpredávanejším modelom Škody, predávanejším než Fabia alebo Superb. Z troch novodobých generácií dodala mladoboleslavská automobilka zákazníkom už viac ako päť miliónov exemplárov. Tá posledná, z roku 2012 patrí k vôbec najúspešnejším. A v budúcnosti to nemá byť inak. Aj preto prichádza s pomerne rozsiahlou modernizáciou.

Vzadu nájdeme vynovenú grafiku svetiel a jemne... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Vzadu nájdeme vynovenú grafiku svetiel a jemne prepracovaný nárazník.

Asi najviac upútajú zmeny v prednej časti, ktorá pôsobí ostrejšie. Nehovoríme ani tak o širšej maske a la Superb, väčšom logu či novom nárazníku s chrómovou lištou, ale najmä o reflektoroch. Tie pôvodné, pod spoločným krycím sklom, nahradili totiž štyri samostatné. Nie je to až také prekvapujúce. O tomto kroku, evokujúcom Mercedes-Benz triedy E minulej generácie, sa šuškalo už dlhší čas. A i keď nový dizajn bude pravdepodobne polarizovať, zákazníkom prinesie po prvý raz možnosť využiť výhody full-LED technológie, teda diódových svetiel pre všetky typy osvetlenia.

Interiér môže počítať s modernejším... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Interiér môže počítať s modernejším infotainmentom. Vrcholová úroveň Colombus má 9,2-palcový displej a vysokorýchlostné pripojenie na internet. Novinkou je tiež vyhrievaný volant.

Kým zásadný facelift prednej časti sprevádza aj nová predná kapota s prelismi v štýle Fabie, vzadu sa toho zmenilo podstatne menej. V tomto smere pripomína prístup Škody facelift druhej generácie Octavie. Tá sa mohla totiž tie pochváliť úplne novými prednými svetlami, ale to bolo z hľadiska dizajnu asi tak všetko. Okrem jemne zmenenej grafiky zadných svetiel tu preto nájdeme už len retuše nárazníka, ktorý má posilniť vizuálnu šírku. Facelift uzatvorí vynovená ponuka diskov kolies s rozmerom od 16 do 18 palcov a nová paleta lakov.

Viac asistentov

Interiér ťaží najmä z modernejších multimediálnych systémov. Všetky štyri úrovne dostali kapacitné displeje reagujúce už na ľahký dotyk. Najvyššia úroveň s navigáciou Colombus disponuje obrazovkou s uhlopriečkou až 9,2 palca a tiež hotspotom s vysokorýchlostným pripojením na internet (LTE). Za príplatok preto dostanete modul na vloženie SIM karty. V ponuke komfortných prvkov pribudol vyhrievaný veniec volantu, elektrický ovládané veko kufra (aj pre liftback) či kľúč s možnosťou personalizácie, do ktorého si môžu rôzni užívatelia uložiť osobné nastavenia.

Fecelift zasiahol aj verziu Combi s kufrom, do... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Fecelift zasiahol aj verziu Combi s kufrom, do ktorého naložíte už v základnom usporiadaní 610 litrov batožín.

To všetko patrí do balíka Simply Clever, kde nájdeme aj nové sklopné stolíky pre zadných cestujúcich, držiaky nápojov uľahčujúce otváranie PET fliaš a novú vyberateľnú baterku v kufri pre verziu Combi. Náskok Superbu sťahuje Octavia aj v oblasti asistenčných systémov. Novinkou je asistent pre jazdu s prívesom, teda automatické riadenie pri cúvaní. Predkolízny systém Front assist zas po novom rozoznáva chodcov. Systém sledovania mŕtveho uhla zrkadiel a systém výstrahy pri cúvaní využíva Octavia pri prechádzaní z prúdu do prúdu. K tomu všetkému pridáva novšiu verziu parkovacieho asistentu pre priečne aj pozdĺžne parkovanie.

Pod kapotou bez zmien

Po kapotou sa toho veľa nezmenilo. Na výber je päť benzínových a štyri vznetové motory s výkonom od 63 do 135 kW. Objemy siahajú od litrového 3-valca 1,0 TSI až po najsilnejší diesel 2,0 TDI. Pre agregáty 1,8 TSI a 2,0 TDI bude k dispozícii pohon oboch náprav 4×4. Okrem 5– a 6-stupňových manuálov tu nájdeme aj dvojspojkové prevodovky DSG so šiestimi alebo siedmimi prevodovými stupňami. Bližšie špecifikácie Škoda zatiaľ nezverejnila, napokon k prvým zákazníkom sa modernizovaná Octavia dostane až začiatkom roka.

Celkom deväť motorov s objemom od 1,0 do 2,0... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Celkom deväť motorov s objemom od 1,0 do 2,0 litra ponúka výkon od 63 do 135 kW.
Zato vieme, že Octavia dostane po prvýkrát adaptívne tlmiče DCC (Dynamic Chassis Control), ktoré menia charakteristiku v módoch Comfort, Normal a Sport. A spolu s nimi aj charakteristiku posilňovača riadenia. To je ďalší z prvkov, s ktorými sme sa mohli stretnúť zatiaľ len v Superbe či novom Kodiaqu. Športové verzie, teda Octavia RS a RS TDI, ostávajú zatiaľ pri pôvodnom dizajne. Ďalšie informácie budú prichádzať postupne.
Škoda Octavia - 2016
Škoda Octavia - 2016
+2Škoda Octavia - 2016

© Autorské práva vyhradené

23 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda-Auto #Škoda Octavia
Články podľa značiek