VW Golf 2017: Facelift predsa len príde. Ukáže sa v novembri

Automobilka z Wolfsburgu sa na autosalóne v Paríži príliš neblysla. Premiérovú biedu zachraňoval koncept elektromobilu ED. Dlho očakávaný modernizovaný Golf pod Eiffelovku nedorazil. Teraz sa zdá, že zámerne. Ukáže sa totiž začiatkom novembra. Kľúčová novinka tak pritiahne viac pozornosti.

28.10.2016 12:00
debata (1)
Dizajn vynoveného Golfu sa bude meniť len... Foto: Volkswagen
VW e-Golf Touch Dizajn vynoveného Golfu sa bude meniť len evolučne. Príkladom môže byť koncept e-Golf Touch, vystavený v Las Vegas na CES 2016, ale aj nedávno v Paríži.

Volkswagen bojuje s kauzou Dieselgate a šetrí, kde sa dá. Napriek tomu je stále najväčším producentom áut planéty. Teda, ak dotiahne do úspešného konca svoj boj s japonskou Toyotou. Vlani sa mu to nepodarilo, no tento rok to vyzerá nádejne. Veľkou posilou by bol preň modernizovaný Golf siedmej generácie, ktorý mnohí očakávali už v septembri v Paríži. Lenže Volkswagen tam priviezol v podstate len koncept elektromobilu ID, o ktorom tvrdí, že ide o „chrobáka budúcnosti“.

Absencia faceliftovaného Golfu bola preto sklamaním. Lenže teraz sa zdá, že išlo o zámer. Vzťah automobiliek k výstavám sa totiž mení. Miesto toho, aby nechali zapadnúť novinku v lavíne premiér, zvolia neštandardný termín. A presne to urobil aj Volkswagen. Ako oznámil, modernizovaný Golf ukáže začiatkom novembra. A čo máme čakať? Doterajšie informácie tvrdia, že exteriér ostane, až na nové LED svetlá, takmer bez zmien, zato v interiéri majú pribudnúť displeje, vrátane virtuálneho kokpitu a tiež ovládanie gestami.

Vynovený Golf dostane virtuálny prístrojový... Foto: Volkswagen
VW e-Golf Touch Vynovený Golf dostane virtuálny prístrojový panel a väčší dotykový displej.

Napokon, túto zmenu už Volkswagen avizoval tento rok v Las Vegas na koncepte e-Golf Touch, vystavenom počas veľtrhu spotrebnej elektroniky CES. Príchod displejov bude zároveň znamenať menej tlačidiel. Najviac sa toho však zmení pod kapotou. Práve v Golfe totiž debutuje nová generácia benzínového 4-valca 1,5 TSI a tiež dieselu 1,5 TDI. Tie skoncujú s motormi 1,2 TSI, 1,4 TDI a 1,6 TDI. Doraziť má mild-hybrid so 48-voltovou elektrickou sústavou, 3-valcom preplňovaným elektrickým kompresorom a štartér-generátorom.

Vďaka tomu by mala hybridná verzia spotrebovať len 4,7 litra benzínu a pritom udržať cenu technológie na rozumnej úrovni. Volkswagen vraj dokonca počíta s klasickým oloveným akumulátorom. Okrem toho sa šušká, že emisné skóre má zlepšiť filter pevných častíc pre benzínové agregáty.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #facelift #VW #VW Golf
Články podľa značiek