Octavia šokuje. Tají, že má motor 1,5 TSI. Skôr ako Golf!

Včera nám Škoda ukázala svoju novú „štvorokú“ Octaviu. Zdalo sa, že radikálny a tak trochu polarizujúci facelift prednej časti bude jej hlavnou vychytávkou. Lenže dnes prichádzajú neoficiálne správy aj o úplne novom motore, ktorý mal debutovať v modernizovanom Golfe.

28.10.2016 18:00
debata (11)
Octavia už šokovala novým pohľadom jej delených... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia - 2016 Octavia už šokovala novým pohľadom jej delených predných LED svetiel. Pod prednou maskou však čaká ďalšie prekvapenie.

Škoda urýchlila príchod modernizovanej Octavie. Tá sa mala totiž predstaviť až na jar v Ženeve. Lenže prví zákazníci dostanú kľúče už začiatkom roka. Jej dizajn je po včerajšom odhalení známy. Oficiálna tlačová správa však komentovala najmä dizajn. Oblasť motorov prešla povrchne iba informáciou, že pod kapotou sa objavia agregáty s objemom od jedného do dvoch litrov s výkonovým rozpätím od 63 do 135 kilowattov. To bolo všetko, takže sa zdalo, že technika ostane bez zmien.

Teraz sa ale z českých médií, ktoré majú k výrobcovi z Mladej Boleslavi najbližšie, začali šíriť správy o príchode úplne nového štvorvalca 1,5 TSI. Ten mal pritom debutovať v dlho očakávanom modernizovanom Golfe siedmej generácie. Ak by to bola pravda, znamenalo by to, že Octavia dostane nový motor o čosi skôr ako najdôležitejší koncernový model. Tento paradox vychádza pravdepodobne z toho, že kým modernizácia Golfu mierne mešká, premiéra vynovenej Octavie je posunutá o pár mesiacov dopredu.

Motor 1,5 TSI má množstvo mimoriadne moderných... Foto: Volkswagen
VW - motor 1,5 TSI Motor 1,5 TSI má množstvo mimoriadne moderných technológií – od vypínania valcov a Millerovho cyklu, cez turbodúchadlo s elektrickou reguláciou geometrie lopatiek až po vysoký kompresný pomer 12,5 : 1. Má ušetriť 10 % paliva.

Pre najpredávanejšiu Škodovku by to bolo veľké plus. Len zaráža, prečo takú zásadnú informáciu nespomína samotná automobilka. Možno práve preto, že odhalenie nového Golfu je pripravené na polovicu novembra a dovtedy to musí aspoň na oko vyzerať tak, že Golf bude prvým koncernovým autom s novým 4-valcom. Podľa neoficiálnych správ bude motor 1,5 TSI, ktorý nahradí agregáty 1,4 TSI a 1,8 TSI, naladený v Octavii na 92 kW. Bude teda o 12 kilowattov slabší ako súčasný motor 1,4 TSI. Zato má ponúknuť o 10 % nižšiu spotrebu paliva.

K novým technológiám patrí vypínanie valcov, Millerov cyklus pri nízkom zaťažení, turbodúchadlo s elektrickou reguláciou geometrie lopatiek (zatiaľ len v Porsche), nová generácia priameho vstrekovania paliva a kompresný pomer až 12,5 : 1. To bude znamenať, že Octavia dostane jeden z vôbec najmodernejších sériových benzínových motorov. Šušká sa tiež o novej generácii dvojlitra 2,0 TSI s výkonom až 180 kW, čo je o 18 viac, ako ponúka v súčasnosti najvýkonnejšia Octavia RS230. Tá nová by mala prísť v apríli.

Nový naftový motor 1,5 TDI sa v Octavii zatiaľ neobjaví. Ostane verná objemom 1,6 a 2,0 litra. Výkon slabšieho však vzrastie z 81 na 85 kW. Silnejší bude dodávaný vo výkonových verziách 110 alebo 135 kW. Dostupné budú dvojspojkové prevodovky DSG aj pohon oboch náprav 4×4. Viac sa oficiálne dozvieme pravdepodobne až po tom, čo Volkswagen predstaví nový Golf, teda približne za tri týždne.
Škoda Octavia - 2016
Škoda Octavia - 2016
+13Škoda Octavia - 2016

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Škoda-Auto #Škoda Octavia
Články podľa značiek