Audi A5: Kabriolet z Ingolstadtu má v pásoch mikrofóny

Audi uzatvára generačnú obmenu modelového radu 5. Ako posledný prichádza na rad kabriolet. Síce v zime, ale do slnkom zaliatej Kalifornie. Predstaví sa v Los Angeles.

07.11.2016 06:00
debata
Dizajn otvoreného Audi A5 kopíruje kupé s... Foto: Audi
Audi A5 Cabriolet - 2016 Dizajn otvoreného Audi A5 kopíruje kupé s ktorým má zhodný rázvor náprav 2 760 mm aj celkovú dĺžku 4 673 mm. Zásadnou zmenou je otvárateľná sklápacia strecha.

Audi tento rok doslova excelovalo. Na svet prišli nové SUV Q2, Q5 aj facelift Q3 a tiež nové kupé A5 a A5 Sportback. Všetky tromfy však Ingolstadt ešte na stôl nevyložil. Na záver roka si pripravil lahôdku v podobe otvorenej verzie Audi A5. Nový kabriolet sa síce predstaví začiatkom zimy, ale zato v slnkom zaliatej Kalifornii. Premiéru absolvuje v polovici novembra na autosalóne v Los Angeles. Vychádza z nového dvojdverového kupé, s ktorým má spoločný dizajn aj rázvor náprav 2 765 mm. Prestavba na kabriolet si však vyžiadala množstvo zmien. Najmä zosilnenie podvozku a skeletu.

A to sa konštruktérom podarilo excelentne, keďže tuhosť karosérie vzrástla medzigeneračne až o 40 %, pritom je novinka väčšia a ľahšia. Na váhe schudlo A5 Cabrio o 40 kg. Základná verzia s motorom 2,0 TDI a predným náhonom váži akceptovateľných 1 690 kg. Do dĺžky pribudlo 47 (4 673 mm) a na rázvore 14 mm. Práve z dôvodu snahy kompenzovať dodatočnú hmotnosť výstuh dalo Audi opäť prednosť plátennej streche. Sľubuje skvelé akustické a izolačné vlastnosti, a navyše rýchle otváranie. Strecha sa vysunie za 18 sekúnd a je sklopenie trvá ešte o tri menej, to všetko do rýchlosti 50 km/h. Na ovládanie stačí jediný dotyk tlačidla.

Mechanizmus strechy ju dokáže zasunúť za 15 a... Foto: Audi
Audi A5 Cabriolet - 2016 Mechanizmus strechy ju dokáže zasunúť za 15 a vysunúť za 18 sekúnd, a to do rýchlosti 50 km/h.

Pri uzatvorenej kabíne je v kufri slušných 380 litrov pre batožinu. Maximalizovať úžitkový objem sa snaží schránka, ktorá sa samočinne posunie podľa toho, či je strecha otvorená, alebo zatvorená. Možnosti využitia zlepšujú sklopné zadné operadlá delené v pomere 50 : 50. Samotné veko dostalo nielen diaľkové ovládanie, ale aj ovládanie nožným senzorom. A viac miesta bude mať aj štvorčlenná posádka. Vo výške ramien pribudlo 26 mm a na kolená zadných cestujúcich 18. V ponuke je virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom, audio Bang & Olafsun s devätnástimi reproduktormi a výkonom 755 wattov, Wi-Fi hotspot či indukčné dobíjanie telefónov.

Tretie brzdové svetlo našlo diskrétne miesto v... Foto: Audi
Audi S5 Cabriolet - 2016 Tretie brzdové svetlo našlo diskrétne miesto v leme krytu skladacej strechy.

Najväčšou vychytávkou sú však mikrofóny v predných bezpečnostných pásoch, ktoré pri otvorenej streche zosilňujú hlas pomocou audiosústavy, čim zjednodušujú komunikáciu. Samozrejmosťou je záplava asistenčných systémov. Audi tvrdí, že je ich viac ako tridsať – od asistentu pre jazdu v kolónach Traffic Jam Assist so semi-automatickým riadením do rýchlosti 65 km/h, autonómnych brźd a výstrahy pred kolíziou až po udržiavanie v jazdnom prúde a novú generáciu parkovacieho systému pre priečne aj paralelné parkovanie. Kariéru odštartuje A5 Cabrio s troma pohonnými jednotkami. Prekvapujúce je, že prednosť dostane nafta.

Interiér ponúka viac miesta a rovnaké... Foto: Audi
Audi A5 Cabriolet - 2016 Interiér ponúka viac miesta a rovnaké vychytávky ako kupé A5 vrátane asistenčných systémov a rozhrania MMI.

Základom je 4-valec 2,0 TDI (140 kW) a nad ním 6-valec 3,0 TDI (160 kW). Najvýkonnejšou verziou bude spočiatku Audi A5 2,0 TFSI (185 kW). Až do príchodu motora 3,0 TDI vyladeného na 210 kW. Na opačnej strane rebríčka pribudne najslabšia benzínová verzia 2,0 TFSI (140 kW). Pripravené sú 6-stupňové manuálne a 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. Najvýkonnejšie verzie dostanú 8-stupňový Tiptronic s hydrodynamickým meničom. Raritou ostane pohon oboch náprav Quattro ultra a Quattro s permanentným pohonom oboch náprav. Majitelia verzie 3,0 TDI (210 kW) dostanú štvorkolku štandardne.

V ponuke nechýba ani ostré Audi S5 s... Foto: Audi
Audi S5 Cabriolet - 2016 V ponuke nechýba ani ostré Audi S5 s preplňovaným 6-valcom 3,0 TFSI (260 kW), ktoré šprintuje na stovku za 5,1 sekundy.

Na vrchol sa neskôr dostane ostré Audi S5 Cabrio s jediným 6-valcovým benzínovým motorom v ponuke. Agregát 3,0 TFSI s dvojicou turbodúchadile bude na obe nápravy prenášať cez 8-stupňový Tiptronic 260 kW. Na stovku zrýchli za 5,1 sekundy, pričom bude maximálnu rýchlosť 250 km/h strážiť obmedzovač. Na ceste drží A5 Cabrio úplne nový podvozok s päťprvkovým zavesením kolies na prednej aj zadnej náprave. K dispozícii sú za príplatok adaptívne tlmiče aj aktívne riadenie, ktoré sú súčasťou balíka Audi Drive Select, teda systému nastavenia jazdných režimov.

Novinka absolvuje premiéru v Los Angeles. Do predaja by sa mala dostať začiatkom roka, teda pred budúcoročnou „kabriosezónou“. V Nemecku štartujú ceny na 49 350 eurách za verziu 2,0 TDI. V sérii je však už polokožené čalúnenie, xenónové svetlá, rozhranie MMI so 7-palcovým displejom či spomínané mikrofóny v bezpečnostných pásoch.
Audi A5 Cabriolet - 2016
Audi A5 Cabriolet - 2016
+21Audi A5 Cabriolet - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A5 #autosalón Los Angeles 2016 #Audi A5 Cabrio
Články podľa značiek