Lynk & Co 01: 'Čínske Volvo' chce zaútočiť na celý svet. Nevyzerá zle

Úplne nová značka je produktom švédskeho Volva a jeho čínskeho vlastníka – spoločnosti Geely. A chce byť globálnou. Na prienik využije severskú techniku a pridá úplne nové služby či stále pripojenie na internet. Prvotinou bude SUV Lynk & Co 01. V Berlíne sa predstavilo ako koncept.

08.11.2016 06:00
Lynk & Co 01 Concept - 2016 Foto:
Dizajn konceptu Lynk & Co 01 sa rodil vo Švédsku a švédska je aj jeho technika. Má ísť o globálny model, ktorý chce zaujať nielen v Číne, ale aj v Európe a v USA.
debata

Toto je ďalší projekt vzniku úplne novej ambicióznej globálnej značky s čínskym pozadím. V živej mysli máme však ešte príbeh Qorosu, ktorý sa napriek astronomickým investíciám stáva nočnou morou jeho tvorcov. Z pôvodných plánov ostalo len torzo. Bublina jednoducho spľasla. Lenže Lynk & Co na to ide inak. Namiesto vývoja vlastných áut v Číne využije najmodernejšiu technológiu Volva. Ani sa niet čo čudovať. Ide o projekt, za ktorým stojí spoločnosť Geely, teda čínsky vlastník švédskej automobilky, do ktorej napumpoval za posledné roky miliardy eur. A teraz chce aj Geely ťažiť z investícií.

Nová značka Lynk & Co bude teda technologickým dvojčaťom Volva. Autonómnu pozíciu si však vydobyje vlastným dizajnom. Prvým produktom má byť SUV 01, ktoré sa predstavilo v Berlíne ako koncept. Európska premiéra mala naznačiť jednak globálne ambície Lynk & Co a jednak jeho spätosť s Európou. Štokholm by sa ale hodil viac, keďže za dizajnom stojí nové švédske štylistické centrum Geely Design Sweden. Jeho šéfom je Andreas Nilsson. A nemôžeme nespomenúť aj Petra Horburyho, viceprezidenta novej značky ale najmä bývalého šéfdizajnéra Volva.

Nápadné SUV je dlhé 4 530, široké 1 855 a... Foto: Lynk & Co
Lynk & Co 01 Concept - 2016 Nápadné SUV je dlhé 4 530, široké 1 855 a vysoké 1 654 mm. Nápravy sú od seba vzdialené 2 730 mm. Základom je platforma CMA, ktorú využije aj Volvo, napríklad v novom CX40.

Cieľom Lynk & Co je, aby jej nové modely vytŕčali z radu. A to sa nepochybne podarilo. Koncept s dĺžkou 4 530, šírkou 1 855 a výškou 1 654 mm pôsobí naozaj extravagantne, tak samotným dizajnom, ako aj farebným spracovaním. O technike síce Lynk & Co veľa neprezradila, no je jasné, že štúdia stojí na úplne novej platforme CMA (Compact Modular Architecture|) s rázvorom náprav 2 730 mm, ktorá je po platforme SPA pre veľké Volvá určená menším modelom značky. Napríklad pripravovanému SUV XC40 a ďalším, naznačeným štúdiami Volvo 40.1 a 40.2.

Prekvapením je, že má debut práve s logom Lynk & Co. Očakávať tak môžeme preplňované motory Drive-E – 3-valce s objemom 1,5 litra a 4-valce s objemom 2,0 litra. Kombinované majú byť so 7-stupňovými dvojspojkovými alebo 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Platforma tiež umožní vytvoriť verzie s hybridným a plug-in hybridným pohonom. Je tiež nosičom bezpečnostného know-how Volva. Lynk & Co tak tvrdí, že jej produkty budú chrániť posádku rovnako ako tie švédske. Počítajú tiež s najmodernejšími asistenčnými systémami, ako autonómnymi brzdami, monitorovaním chodcov, jazdných prúdov a adaptívnym tempomatom.

Interiér má vynikať špičkovou konektivitou.... Foto: Lynk & Co
Lynk & Co 01 Concept - 2016 Interiér má vynikať špičkovou konektivitou. Vozidlo bude pripojené na internet 365 dní v roku. Ako vidíme, klasické prístroje nahradia displeje.

To všetko je súčasťou štúdie Lynk & Co 01. A keďže autá novej značky majú byť určené mladšej klientele, než je tá švédska, prichádza s najvyššou možnou mierou konektivity. Znamená to napríklad nonstop pripojenie na internet a množstvo služieb, vyvinutých s Microsoftom. Automobilka hovorí doslova o „mobile na kolesách“. Otvorená platforma má zároveň prinášať možnosť aktualizácie softvéru a tým nových funkcií a služieb, podobne ako je to pri americkej Tesle. A tou sa Lynk & Co inšpiruje ešte viac, napríklad obchodným modelom. Automobilka totiž nepočíta s klasickou predajnou sieťou.

Pod kapotou sa pravdepodobne nachádza plug-in... Foto: Lynk & Co
Lynk & Co 01 Concept - 2016 Pod kapotou sa pravdepodobne nachádza plug-in hybridná sústava T5 s preplňovaným 3-valcom 1,5 Drive-E a elektromotorom.

Jej produkty si budete kupovať cez internet. Predajne zriadi len v kľúčových teritóriách, viac z imidžových než praktických dôvodov. Propagácia bude pravdepodobne prebiehať, podobne ako pri Volve, prostredníctvom sociálnych sietí, takže Lynk & Co asi na klasických autosalónoch tak často neuvidíme. Obchodný model tiež ráta s pevnými cenami a pevnými úrovňami výbav. Namiesto nekonečných zoznamov príplatkových prvkov ponúkne len tematicky zamerané balíky. To všetko má znížiť logistické náklady, a teda aj cenu. V konečnom dôsledku tak dostanú zákazníci za svoje peniaze viac.

Rovnako inovatívna bude forma nákupu. Okrem klasickej kúpy v hotovosti či na lízing umožní Lynk & Co rôzne formy prenájmov a zdieľania vozidiel viacerými osobami. V tomto smere bude stále pripojenie k internetovej sieti veľkou výhodou. Prostredníctvom smartfónu a špeciálnej aplikácie budete mať prehľad o polohe vozidla a možnosť naplánovať si čas jazdy. S prvým modelom 01 vyrukuje Lynk & Co v roku 2018. Nasledovať majú ďalšie s číselným označením 02 a 03. Zaútočia nielen na domáci čínsky, ale aj európsky a americký trh. Produkciu zabezpečí Čína. Napokon, nie je tajomstvom, že do tejto krajiny chce časť produkcie presťahovať aj samotné Volvo.

Lynk & Co 01 Concept - 2016
Lynk & Co 01 Concept - 2016
+13Lynk & Co 01 Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Volvo #Geely #Lynk & Ci #Lynk & Co 01
Články podľa značiek