Citroën C-Elysée 2017: Lacný sedan ponúkne viac prestíže

Cenovo orientovaný francúzsky sedan po modernizácii lepšie tají svoj lacný korienok. Prináša vynovený dizajn aj dotykové rozhranie so 7-palcovým displejom. Pod kapotou sa nič nemení.

23.11.2016 06:00
debata (1)
Praktický a cenovo dostupný francúzsky sedan má... Foto: Citroën
Citroën C-Elysée - 2016 Praktický a cenovo dostupný francúzsky sedan má úplne novú prednú masku, svetlá aj nárazník. Cieľom bolo posilniť jeho solídnosť a šírku.

Koncern PSA nemá na rozdiel od konkurenčného Renaultu lacnú značku. Preto sa v roku 2012 pokúsil zaútočiť na pozície Dacie cenovo orientovanými dvojičkami Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Prvý z nich teraz prichádza po štyroch rokoch produkcie s modernizáciou, ktorá ho má udržať v dobrej kondícii. No aj doteraz sa mu darilo. C-Elysée si našiel už viac ako 400 000 zákazníkov. A záujem o tento lacný model neklesá. Len vlani z neho Citroën predal 117 000 kusov. Samozrejme, najmä vďaka čínskemu trhu, kde je dostupný od roku 2013. No jeho regiónmi sú aj východná a južná Európa či severná Afrika.

Na starom kontinente sa jeho imidž snažil Citroën podporiť skvelými výsledkami v seriály WRC, kde získal trikrát po sebe majstrovský titul. Až budúcu sezónu ho vystrieda novučičký Citroën C3 WRC. To už ale bude mať C-Elysée za sebou prvú veľkú plastiku. V rámci faceliftu dostane úplne novú prednú masku a väčšie svetlá. Nový je aj nárazník s horizontálnymi lamelami pre prívod chladiaceho vzduchu a denné LED svetlá. Všetky tieto zmeny majú za cieľ posilniť vizuálnu šírku a tak trochu zakryť lowcostové DNA C-Elysée.

Vzadu je zmien menej. Nové sú v podstate len... Foto: Citroën
Citroën C-Elysée - 2016 Vzadu je zmien menej. Nové sú v podstate len svetlá s 3D efektom.

Tomu prospejú aj nové zadné svetlá s 3D efektom, 16-palcové hliníkové disky San Diego s „diamantovým“ výbrusom a dva nové laky karosérie – modrý Lazuli Blue a sivý Steel Grey. Interiér sa môže pochváliť prepracovanou palubnou doskou, kde konštruktéri vytvorili v stredovej konzole priestor pre novú 7-palcovú dotykovú obrazovku. Tá slúži komunikácii, navigácii TomTom či novej cúvacej kamere. Rozhranie je kompatibilné s modernými smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay. Nová je aj grafika prístrojového panelu s prehľadnejšími stupnicami.

Prepracovaná stredová konzola vytvorila... Foto: Citroën
Citroën C-Elysée - 2016 Prepracovaná stredová konzola vytvorila priestor pre 7-palcovú dotykovú obrazovku. Novinkou je navigácia TomTom či cúvacia kamera.

Pod kapotou ostávajú pôvodné motory. Základom je atmosférický 3-valec 1,2 Pure Tech 82 (60 kW) a nad ním starší 4-valec 1,6 VTi 115 (85 kW). Kým prvý je dostupný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, výkonnejší je možné objednať so 6-stupňovým automatom EAT6. Naftovú ponuku tvoria známe 4-valce 1,6 BlueHDi s výkonom 66 alebo 73 kW, oba spojené s 5-stupňovými manuálmi. Zmeny na podvozku Citroën nespomína. C-Elysée bude naďalej ťažiť z jednoduchej, ale robustnej konštrukcie, ktorá ho zvýhodňuje na nekvalitných povrchoch.

K prvým európskym zákazníkom by sa modernizovaný Citroën C-Elysée mal dostať začiatkom budúceho roka. Jeho produkciu zabezpečia linky výrobného závodu PSA v španielskom Vigu. Je takmer isté, že čoskoro môžeme očakávať aj príchod jeho modernizovaného súrodenca z dielne Peugeotu. Čínsku verziu vyrábanú vo Wuhan čaká facelift až v roku 2017.
Citroën C-Elysée - 2016
Citroën C-Elysée - 2016
+15Citroën C-Elysée - 2016

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Citroen #Citroen C-Elysee
Články podľa značiek