Peugeot 301: Nová generácia sedanu láka dizajnom aj technikou

Po premiére nového Citroënu C-Elysée prišiel rad aj na jeho koncernového súrodenca. Peugeot 301 chce zákazníkov osloviť dizajnom, technikou a objemom batožinového priestoru.

29.11.2016 06:00
Peugeot-301-2017-1024-01 Foto:
Pohon novej generácie budú mať na starosti dva benzínové a dva naftové motory.
debata

Po dizajnovej stránke zaujme Peugeot 301 z viacerých uhlov. Prednej časti dominuje mriežka chladiča s logom leva. Po bokoch sa nachádzajú svetlomety, ktoré tvarovo splývajú s bočnými líniami karosérie. Pri pohľade z profilu vynikne silueta sedanu s rázvorom náprav dlhým 2 650 mm, vďaka čomu budú mať cestujúci vzadu dostatok miesta.

Pokiaľ ide o priestrannosť, Peugeot 301 sa snaží zaútočiť na konkurenciu objemom batožinového priestoru. Podľa metodiky VDA sa do kufra zmestí 506 litrov nákladu. Po sklopení zadných sedadiel v pomere 60:40 vznikne priestor s objemom 1 332 litrov. Novinkou v interiéri je sedempalcová dotyková obrazovka informačno-zábavného systému, ktorej súčasťou je navigácia TomTom.

Podľa metodiky VDA sa do kufra zmestí 506... Foto: Peugeot
Peugeot-301-2017-1024-08 Podľa metodiky VDA sa do kufra zmestí 506 litrov nákladu. Po sklopení zadných sedadiel v pomere 60:40 vznikne priestor s objemom 1 332 litrov.

V rámci bezpečnostných prvkov nová generácia Peugeotu 301 počíta s núdzovým brzdným systémom, systémom kontroly tlaku v pneumatikách, tempomatom, obmedzovačom rýchlosti a zadnou parkovacou kamerou. K dispozícií budú pätnásť alebo šestnásťpalcové zliatinové disky kolies obuté do pneumatík Bridgestone alebo Michelin.

Pohon budú mať na starosti dva benzínové a dva naftové motory. V rámci zážihových agregátov bude na výber trojvalec PureTech 82 s objemom 1,2 litra alebo 1,6-litrový štvorvalec VTi 115. Oba budú spolupracovať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale druhý menovaný bude v ponuke aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EAT6.

Slabší z dvojice dosahuje maximálny výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot./ min a maximálny krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot./min. Silnejší benzínový motor má výkon 85 kW (115 k) pri 6 050 ot./ min a maximálny krútiaci moment 150 Nm pri 4 000 ot./min. Záujemcovia o vznetové pohonné jednotky si budú môcť vybrať medzi 1.6L BlueHDi 100 a 1.6L HDi 92. Oba motory prenášajú výkon na kolesá výhradne cez päťstupňovú manuálnu prevodovku. Silnejší má výkon 73 kW (100 k) pri 3 750 ot./min a krútiaci moment 254 Nm pri 1 750 ot./min.

Peugeot prezradil, že nová generácia modelu 301 má vynovený systém pruženia a vylepšené riadenie. Vďaka týmto vlastnostiam dokáže odviesť posádku pohodlne aj po menej kvalitnej vozovke. Nové vozidlá budú schádzať z liniek v španielskom meste Vigo.

Peugeot 301 2017
Peugeot 301 2017
+10Peugeot 301 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sedan #Peugeot #Peugeot 301
Články podľa značiek