VW e-Golf 2017: Vyšší výkon a dojazd dlhší až o 50 %!

Volkswagen sa snaží v USA vylepšiť svoju pošramotenú povesť. A to tým najčistejším možným spôsobom. V Los Angeles predstavil tento rok už druhý elektromobil. Po koncepte Budd-e aj vynovený Golf na baterky.

30.11.2016 12:00
debata
Dizajn vynoveného e-Golfu preberá všetky... Foto: Volkswagen
VW e-Golf - 2016 Dizajn vynoveného e-Golfu preberá všetky exteriérové zmeny zo svojich bežných súrodencov. To znamená novú masku, nové svetlá aj nové nárazníky.

Premiéra modernizovaného Golfu má zvláštny priebeh. Po prvýkrát sa ukázal na statickej prezentácii začiatkom novembra priamo v centrále vo Wolfsburgu a zdalo sa, že výstavný debut absolvuje až na jar v Ženeve. Lenže v Los Angeles nový Golf predsa len dostal priestor. Ale nie ten bežný. Na kalifornskom autosalóne ukázal totiž Volkswagen ako prvú jeho elektrickú verziu e-Golf. Na tom len vidieť, ako sa nemecký výrobca snaží za Atlantikom napraviť svoju povesť pošramotenú megaemisným škandálom Dieselgate.

Špecifikom e-Golfu sú aerodynamicky... Foto: Volkswagen
VW e-Golf - 2016 Špecifikom e-Golfu sú aerodynamicky optimalizované disky kolies a nápisy informujúce o druhu ekologického pohonu.

E-Golf je vlastne už druhým elektromobilom, ktorý sa tento rok predstavuje na americkej pôde. Tým prvým bol koncept Budd-e, vystavený na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, ktorý predznamenáva príchod elektromobilu úplne novej generácie. Zatiaľ si ale musí Volkswagen vystačiť s elektrickým e-Golfom. Modernizácia tohto bestselleru znamená zmeny aj pre túto verziu. A Volkswagen si nej dal naozaj záležať. Vynovený e-Golf dostal totiž nové li-ion akumulátory s kapacitou 35,8 kWh, čo je až o 11,6 kWh viac ako doteraz!

Interiér môže byť vybavený virtuálnym... Foto: Volkswagen
VW e-Golf - 2016 Interiér môže byť vybavený virtuálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3-palca aj 9,2-palcovým rozhraním Discovery Pro ovládaným gestami.

To sa samozrejme prejavilo aj na dojazde, ktorý vzrástol až o 50 %. To je rovných 200 kilometrov, aspoň podľa americkej normy EPA. Podľa európskej NEDC je to ale až 300, čo len dokladuje pokrivenosť európskych testov. Pritom sa zvýšil aj výkon. Nový účinnejší elektromotor má teraz 100 kW, miesto pôvodných 85 a krútiaci moment 290 Nm, čo je zas o 20 viac. Na stovku to tak e-Golf zvládne za 9,6 sekundy. V akcelerácii ušetrí osem desatín. Maximálna rýchlosť vzrástla na 150 km/h.

Nové akumulátory majú kapacitu zvýšenú z 24,2... Foto: Volkswagen
VW e-Golf - 2016 Nové akumulátory majú kapacitu zvýšenú z 24,2 až na 35,8 kWh. Na jedno nabitie tak prejde elektrický Golf 200 km. Podľa európskej normy až 300.

Batérie bude možné nabiť pomocou štandardnej palubnej nabíjačky (7,2 kW) na plnú kapacitu za menej ako šesť hodín a na rýchlonabíjacej stanici (50 kW) na 80 % za hodinu. E-Golf preberá zo svojho bežného súrodenca väčšinu technologických vychytávok, teda aj 12,3-palcový displej prístrojového panelu, či multimediálne rozhranie Discovery-Pro s 9,2-palcovým displejom, ktorý umožňuje po prvýkrát ovládanie gestami. Napríklad pre funkcie hlasitosti, či listovania v zozname skladieb. Pomocou funkcie Car-Net budú mať majitelia k dispozícii prostredníctvom smartfónov údaje o vozidle na diaľku.

Napríklad informáciu o jeho polohe alebo stave nabitia akumulátorov a dojazde. Rovnako je možné pomocou mobilnej aplikácie ovládať klimatizáciu alebo dobíjanie. Elektrický Golf preberá aj nové asistenčné systémy vrátane autonómnych bŕzd a monitorovania chodcov. V sérii sú tiež adaptívne full-LED svetlá. Exteriérom sa e-Golf prakticky nelíši od svojich modernizovaných bratov so spaľovacími motormi. Jediným rozdielom sú nápisy e-Golf a špecifické, aerodynamicky optimalizované disky kolies. Interiér dostal nové poťahy. K dispozícii je ale aj kožené čalúnenie a väčšina príplatkových prvkov sériového Golfu.
VW e-Golf - 2016
VW e-Golf - 2016
+6VW e-Golf - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #VW e-Golf
Články podľa značiek